
Ήταν Σεπτέμβριος του 2024 όταν η F1 διεξήχθη για τελευταία φορά μπροστά στο ευρωπαϊκό κοινό. Τώρα, 8 μήνες μετά επιστρέφει για πρώτη φορά από τότε στην Ευρώπη για το έβδομο φετινό Grand Prix που θα διεξαχθεί στην Ίμολα.
Η Ιταλία είναι πάντα φιλόξενη στο πρωτάθλημα της F1 και το αποδεικνύει μάλλον, πως από την Μοντσα που ήταν ο τελευταίος ευρωπαϊκός αγώνας πέρσι, οι οδηγοί επιστρέφουν τώρα στην πίστα του Αγίου Μαρίνου μετά από 14 συνολικά αγώνες.

Η McLaren αποτελεί το σημείο αναφοράς για φέτος και η παρουσία του Oscar Piastri αποδεικνύει πως άξιζε τον χαμό που έκανε η ομάδα για να τον εντάξει στο δυναμικό της πριν από μερικά χρόνια. Ο Αυστραλός έχει πάρει τις τέσσερις από τις πέντε νίκες της McLaren φέτος, αλλά τώρα ξεκινά η δεύτερη τριπλέτα αγώνων του πρωταθλήματος και είναι στην Ευρώπη, πράγμα που κάνει κάπως πιο δύσκολη την αποστολή για όλους.
Στην Ίμολα
Η θρυλική πίστα της Ίμολα, έχει μήκος 4.909 μέτρα, κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1950 και φιλοξένησε επίσημα Grand Prix για πρώτη φορά το 1980. Από την επόμενη χρονιά και έως το 2006, παρέμεινε στο καλεντάρι ως το Grand Prix του Αγίου Μαρίνου. Το 1988, μετά τον θάνατο του Enzo Ferrari, η πίστα μετονομάστηκε σε "Autodromo Enzo e Dino Ferrari", προς τιμήν του ιδρυτή της Scuderia Ferrari. Το Grand Prix του 1994 σημαδεύτηκε από την τραγωδία, όπου ο Roland Ratzenberger και ο Ayrton Senna, έχασαν τη ζωή τους μέσα στο ίδιο Σαββατοκύριακο.
Η Ίμολα επανήλθε στο πρόγραμμα το 2020, αυτή τη φορά ως Grand Prix Εμίλια Ρομάνια. Πολυνίκης στη συγκεκριμένη διαδρομή είναι ο Michael Schumacher με 7 νίκες. Το 2020 νικητής ήταν ο Lewis Hamilton, ενώ τα επόμενα τρία χρόνια (2021, 2022, 2024) κυριάρχησε ο Max Verstappen. Το 2023 ο αγώνας ακυρώθηκε, λόγω των καταστροφικών πλημμυρών που έπληξαν την ευρύτερη περιοχή της Εμίλια Ρομάνια. Από τους οδηγούς που θα παραταχθούν στη φετινή εκκίνηση, νίκη στην Ίμολα έχει σημειώσει και ο Fernando Alonso, το 2005.
Στην Ίμολα θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά η γόμα C6, η οποία είναι καινούργια στη γκάμα της Pirelli. Οι οδηγοί δεν την δοκίμασαν στο Μπαχρέιν, στις δοκιμές εξέλιξης, οπότε αυτή θα είναι η πρώτη επαφή. Προσφέρει ακόμη καλύτερη πρόσφυση σε οδοστρώματα, που δεν έχουν τραχιά επιφάνεια. Δεν αναμένεται να χρησιμοποιηθεί στον αγώνα, αλλά θα πρωταγωνιστήσει στις δοκιμές.
Το πρόγραμμα
Το 7ο φετινό Grand Prix θα έχουμε τη δυνατότητα να το παρακολουθήσουμε σε ζωντανή μετάδοση τόσο από το συνδρομητικό ANT1+, όσο και από το ελεύθερο κανάλι του ANT1, καθώς αυτό είναι ένα από τα λίγα Σαββατοκύριακα μέσα στη χρονιά που το κανάλι του Αμαρουσίου δεν επιλέγει την καθυστερημένη προβολή στην ελεύθερη τηλεόραση.
Συνεπώς στις 16:00 της Κυριακής θα σβήσουν τα κόκκινα φώτα και η πρόγευση θα έχει έρθει όπως πάντα μια ώρα νωρίτερα, με την εκπομπή "Formula 1 Show" με τους Τάκη Πουρναράκη, Πάνο Σεϊτανίδη και όλη την "αγωνιστική" ομάδα του δικτύου. Νωρίτερα, την Παρασκευή θα διεξαχθούν οι δύο περίοδοι ελεύθερων δοκιμών στις 14:30 και στις 18:00 αντιστοίχως, ενώ το Σάββατο η τρίτη στις 13:30. Τα χρονομετρημένα δοκιμαστικά θα ξεκινήσουν στις 17:00 του Σαββάτου με μετάδοση στο συνδρομητικό ANT1+.
