Μετά την δεύτερη φετινή νίκη του Lando Norris στην Ολλανδία και τον πέμπτο συνεχόμενο αγώνα που ο Max Verstappen απουσίασε από την πρώτη θέση, το πρωτάθλημα της F1 φτάνει στο 16ο φετινό Grand Prix. Η Monza έχει υποστεί μεγάλη ανακατασκευή και αυτό δημιουργεί αυτομάτως ερωτηματικά.
Αυτή είναι η πρώτη φάση σημαντικών εργασιών ανακαίνισης και εκσυγχρονισμού, της πίστα και περιλαμβάνει πλήρη ασφαλτόστρωση, καθώς επίσης αλλαγές στις υπόγειες διαβάσεις όπου έχουν αναθεωρηθεί τα συστήματα συλλογής νερού και αποχέτευσης της πίστας.
Ακριβώς επειδή το ζήτημα που δημιουργείται είναι η απόδοση των ελαστικών, τον Αύγουστο, η Pirelli έστειλε μηχανικούς να πραγματοποιήσουν επιθεώρηση της επιφάνειας, ενημερώνοντας για τα δεδομένα που συνέλεξε, το διοικητικό όργανο της F1, τη FIA και τις ομάδες. Ο κατασκευαστής ελαστικών σημείωσε ότι, θεωρητικά, "θα πρέπει να προσφέρει μεγαλύτερη πρόσφυση, η οποία θα επηρεάσει την απόδοση των ελαστικών και το εύρος θερμοκρασίας λειτουργίας τους."
Οι θερμοκρασίες αυτό το Σαββατοκύριακο αναμένεται να εκτοξευθούν στους 34 βαθμούς Κελσίου, γεγονός που αναμφίβολα θα ωθήσει τις θερμοκρασίες της πίστας πολύ ψηλά. Η Pirelli, για αυτόν τον αγώνα διαθέτει την ίδια γκάμα ελαστικών μέ πέρσι, με την C3 γόμα ως σκληρή, την C4 ως μεσαία και την C5 ως μαλακή.
Ένα άλλο στοιχείο που προβληματίζει τους υπευθύνους της Pirelli και φυσικά τις ομάδες είναι η απόχρωση της νέας ασφάλτου. Η Monza είναι πλέον πιο "σκοτεινή" από ότι ήταν και η πιο σκούρα επιφάνεια ενδεχομένως να φέρει υψηλότερες θερμοκρασίες πίστας σε σύγκριση με προηγούμενες επισκέψεις εκεί.
Το κύριο πρόβλημα που θα αντιμετωπίσουν οι ομάδες της F1 θα είναι η υπερθέρμανση των ελαστικών, η οποία πιθανότατα θα επηρεάσει περισσότερο από όλες την Mercedes, καθώς έχει δυσκολευτεί σε αυτόν τον τομέα μέχρι στιγμής φέτος.
Η νέα επιφάνεια θα βοηθήσει σε έναν τομέα, με την Pirelli να προσθέτει: "Θεωρητικά, πρέπει να προσφέρει περισσότερη πρόσφυση, η οποία θα επηρεάσει την απόδοση των ελαστικών και το εύρος θερμοκρασίας λειτουργίας τους. Είναι πολύ πιθανό ότι η εξέλιξη της πίστας θα είναι πολύ ζεστή κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, καθώς οι διάφορες κατηγορίες που αγωνίζονται αυτό το Σαββατοκύριακο επηρεάζουν την θερμοκρασία οδοστρώματος."
Κατά τα άλλα δεν έχει αλλάξει κάτι δραματικά στην πίστα. Με μήκος 5.793m και μόλις 11 στροφές, κυριαρχείται από 3 μεγάλες ευθείες. Απαιτείται διαφορετική αεροδυναμική διαμόρφωση με ελάχιστες κλίσεις στις αεροτομές, καθώς πρωτεύον είναι η ελαχιστοποίηση των αντιστάσεων και δευτερεύον η επίτευξη της μεγαλύτερης δυνατής τελικής ταχύτητας.
Στοιχείο κρίσιμο για να υπερασπιστούν τη θέση τους οι οδηγοί στο τέλος της ευθείας. Το κινητό στοιχείο της πίσω αεροτομής (Drag Reduction System) έχει μικρή αποδοτικότητα γιατί η αεροτομή έχει πολύ μικρή κλίση. Παρόλα αυτά, υπάρχουν 2 ζώνες Drag Reduction System (DRS) για να διευκολύνουν τα προσπεράσματα.
Το τηλεοπτικό πρόγραμμα
Στην Monza επιστρέφουν οι F2 και F3 και οι κατατακτήριες δοκιμές επιστρέφουν στην πιο συνηθισμένη τους ώρα, δηλαδή στις 17:00 το απόγευμα. Αντίστοιχα την Κυριακή το Grand Prix θα ξεκινήσει στις 16:00, επίσης όπως συνηθίζεται στους ευρωπαϊκούς αγώνες φέτος.