Σαν σπονδυλωτή ταινία του Hollywood που στο τέλος αποκαλύπτονται όλα τα κοινά σημεία διαφόρων ιστοριών ήταν το Grand Prix της Ιαπωνίας στην Suzuka, ο τέταρτος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1.
🥇 Verstappen
— Formula 1 (@F1) April 7, 2024
🥈 Perez
🥉 Sainz
Your podium 🏆👇#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/uSrY5lFe20
Νικητής δεν χρειάζεται μάλλον να αναφέρουμε πως ήταν ο Max Verstappen με την Red Bull που κατέκτησε έτσι την 4η συνεχόμενη νίκη του φέτος, οδηγώντας το 1-2 της Red Bull το οποίο συμπλήρωσε ο Sergio Perez.
Ήταν το τρίτο 1-2 της Red Bull φέτος και το τέταρτο συνεχόμενο του 2024, καθώς στην Αυστραλία είχαμε και πάλι 1-2 αλλά από την Ferrari και αυτό είναι κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στην ιστορία του σπορ.
Ο νικητής της Μελβούρνης, ο Carlos Sainz συμπλήρωσε το βάθρο εμπρός από την άλλη Ferrari του Charles Leclerc. Ο Lando Norris ακολούθησε με τον Fernando Alonso να είναι έκτος και τον George Russell να παίρνει μια μάλλον παρηγορητική για την Mercedes έβδομη θέση. Αποτέλεσμα που ολοκληρώθηκε μόλις στον τελευταίο γύρο όταν προσπέρασε τον Oscar Piastri ο οποίος έμεινε τελικά όγδοος.
Πίσω του ολοκλήρωσε ο Hamilton που ήταν απογοητευτικός και απογοητευμένος και ο ίδιος προφανώς, ακριβώς ό,τι δεν ήταν ο Yuki Tsunoda που μέσα στον αγώνα της πατρίδας κατάφερε να ολοκληρώσει στην δέκατη θέση που του χαρίζει έναν βαθμό.
Here’s how quick it happens. Daniel looks left to check his mirror for Stroll, makes contact with Albon. This is the definition of a first lap racing incident. #JapaneseGP pic.twitter.com/SDwPFrM3Nz
— meredith (@mereeedithh) April 7, 2024
Ο αγώνας διεκόπη αμέσως μετά την εκκίνηση, για μισή ώρα, μετά τη σύγκρουση του Daniel Ricciardo με τον Alexander Albon μόλις στην δεύτερη στροφή μετά το σβήσιμο των κόκκινων φώτων.
Από την δεύτερη εκκίνηση και έπειτα ξεκίνησε η διαδικασία των στρατηγικών καθώς στον αγώνα όλοι στην πρώτη δεκάδα, πλήν του Fernando Alonso, επέλεξαν ενδιάμεση γόμα με τον Ισπανό να εμπιστεύεται την μαλακή.
Σε εκείνο το σημείο η Mercedes άλλαξε σε σκληρή γόμα με ορίζοντα να πραγματοποιήσει ένα pit stop, ωστόσο αυτό δεν προέκυψε. Στην πορεία αποδείχτηκε πως η Ferrari ήταν εκείνη με τις καλύτερες επιλογές στρατηγικής δεδομένου πως Leclerc και Sainz ακολούθησαν διαφορετικούς δρόμους που με κάποιον τρόπο ήταν αμφότεροι επιτυχημένοι.
Ο μεν Ισπανός κέρδισε μια θέση στο βάθρο και ανέβηκε μία θέση ψηλότερα από την θέση που εκκίνησε, ενώ ο Μονεγάσκος ανέβηκε 4 θέσεις συνολικά και κέρδισε στην ψηφοφορία του οδηγού του αγώνα, δικαίως.
Για την Red Bull ούτε λόγος φυσικά σε επίπεδο στρατηγικής, καθώς όταν έχεις το ταχύτερο μονοθέσιο δεν σε νοιάζει και τόσο αν θα κάνεις ένα pit stop παραπάνω. Συνεπώς η στρατηγική των πρωταθλητών ήταν η πιο ασφαλής των δύο στάσεων.
Η υπεροχή της Red Bull πάντως στον συγκεκριμένο αγώνα καταδεικνύεται απο το γεγονός πως ο Perez έδειχνε τουλάχιστον στην αρχή, πως είχε την ταχύτητα ακόμη και να πιέσει τον Verstappen. Κάτι που σταμάτησε φυσικά, όσο προχωρούσε ο αγώνας.
Στην McLaren η Suzuka δεν πήγε τόσο καλά όσο θα περίμεναν. Το Σάββατο στις κατατακτήριες έδειξαν την ταχύτητα στον ένα γύρο, αλλά στον αγώνα χάθηκαν κάπως μέσα στην δίνη των αλλαγών στρατηγικών και των διαφοροποιήσων που απαιτούσε η εξέλιξη του αγώνα.
Αμφότεροι οι οδηγοί της ομάδας έχασαν δύο θέσεις από εκεί που ξεκίνησαν και η σφραγίδα ήταν το προσπέρασμα που δέχτηκε ο Piastri στο φινάλε από τον Russell.
Στην Mercedes ο Wolff και οι συνεργάτες του μοιάζουν να προσπαθούν μονίμως να βρουν την τρύπα στην βελόνα χωρίς να το καταφέρνουν. Ο Russell ήταν σαφώς κερδισμένος στον σημερινό αγώνα, καθώς έδειξε πόσο ταχύτερος από τον Hamilton ήταν στο βαθμό που ο Βρετανός 7 φορές πρωταθλητής προθυμοποιήθηκε να τον αφήσει να τον προσπεράσει.
Αναλυτικά τις βαθμολογίες των οδηγών μπορείς να την δεις εδώ και την αντίστοιχη των κατασκευαστών εδώ.