Σε μια εντυπωσιακή παρουσίαση στο θρυλικό Circuit de la Sarthe, στο πλαίσιο του 93ου 24ωρου αγώνα του Le Mans, η TOYOTA GAZOO Racing αποκάλυψε επίσημα το GR LH2 Racing Concept – ένα πειραματικό αγωνιστικό που χρησιμοποιεί υγρό υδρογόνο (LH2) ως καύσιμο, αποδεικνύοντας τη δέσμευση της εταιρείας στην τεχνολογική και περιβαλλοντική καινοτομία μέσα από τους αγώνες.

Το πρωτότυπο εκτίθεται στο "H2 Village", έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο που φιλοξενείται από το Automobile Club de l’Ouest, στέλνοντας ένα ξεκάθαρο μήνυμα για το μέλλον των μηδενικών ρύπων στους αγώνες αντοχής. Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία δεν είναι μεμονωμένη. Αποτελεί μέρος της συνολικής στρατηγικής της Toyota να χρησιμοποιήσει τον απαιτητικό κόσμο του motorsport ως εργαστήριο δοκιμών για την εξέλιξη τεχνολογιών που θα οδηγήσουν σε μια κοινωνία ουδέτερου άνθρακα.
Από το αέριο στο υγρό υδρογόνο: Μια διαδρομή καινοτομίας
Η πορεία της Toyota στην ανάπτυξη υδρογονοκίνητων κινητήρων ξεκίνησε το 2021 με τη συμμετοχή της ομάδας Rookie Racing στο ιαπωνικό πρωτάθλημα Super Taikyu, όπου η Corolla H2 χρησιμοποίησε αρχικά αέριο υδρογόνο. Το 2023, ακολούθησε η υιοθέτηση υγρού υδρογόνου – μια τεχνολογική πρόοδος που ανοίγει νέους ορίζοντες ως προς την αποδοτικότητα, την αποθήκευση και την αυτονομία.
Η Toyota έχει επιδείξει τη δυναμική των υδρογονοκίνητων αυτοκινήτων και σε άλλες διοργανώσεις, όπως το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, με την GR Yaris H2 να πραγματοποιεί εντυπωσιακές επιδείξεις στο Ypres Rally του 2022.

Το GR LH2 Racing Concept ως πρεσβευτής του μέλλοντος
Το νέο GR LH2 Racing Concept βασίζεται στο GR010 HYBRID – το υβριδικό hypercar της Toyota που ήδη συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA (WEC). Εξοπλισμένο με κινητήρα υγρού υδρογόνου, το νέο concept car υπόσχεται να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη δοκιμή και βελτίωση της τεχνολογίας υδρογόνου σε πραγματικές συνθήκες πίστας.
Πέρα όμως από τις δοκιμές, η Toyota επιδιώκει να διευρύνει τις συνεργασίες της με βιομηχανικούς και θεσμικούς εταίρους, ενισχύοντας ταυτόχρονα την υποδομή παραγωγής, μεταφοράς και χρήσης υδρογόνου. Το motorsport λειτουργεί εδώ όχι μόνο ως πεδίο επίδοσης, αλλά και ως εργαλείο επιτάχυνσης προς έναν καθαρότερο κόσμο.
Ένα επετειακό αφιέρωμα με βλέμμα στο αύριο
Η παρουσίαση του GR LH2 Racing Concept συνοδεύτηκε από τον εορτασμό 40 ετών συμμετοχής της Toyota στο Le Mans. Το GR010 HYBRID με αριθμό #7, με οδηγούς τους Mike Conway, Kamui Kobayashi και Nyck de Vries, εμφανίστηκε με ειδική επετειακή εμφάνιση που παραπέμπει στο θρυλικό TS020 του 1998, σε κόκκινο και λευκό χρώμα. Από την άλλη, το #8 GR010 HYBRID των Sébastien Buemi, Brendon Hartley και Ryo Hirakawa, φέρει ένα matte μαύρο livery, εμπνευσμένο από το λογότυπο GR και την αγωνιστική φιλοσοφία "Hate to lose” που συνοψίζει το DNA της ομάδας.

Με το GR LH2 Racing Concept, η Toyota αποδεικνύει έμπρακτα ότι το μέλλον των αγώνων μπορεί να συνδυάσει την αδρεναλίνη της ταχύτητας με την αειφορία. Η μετάβαση από το αέριο στο υγρό υδρογόνο σηματοδοτεί μια νέα εποχή στην αγωνιστική τεχνολογία, και η Toyota δείχνει αποφασισμένη να ηγηθεί αυτής της αλλαγής. Το Le Mans δεν αποτελεί απλώς την αφετηρία μιας νέας τεχνολογικής προσπάθειας, αλλά και έναν συμβολικό σταθμό στην πορεία προς μια πράσινη αυτοκίνηση χωρίς συμβιβασμούς.