
Restart έκανε το παγκόσμιο πρωτάθλημα Rallycross το Σαββατοκύριακο του Δεκαπενταύγουστου στην Νορβηγία και την πόλη με το τρομακτικό όνομα Hell. Μπορεί ο αγώνας να είναι ο τρίτος για το φετινό πρωτάθλημα, είναι όμως ο πρώτος μιας νέας εποχής για το rallycross, καθώς τα αγωνιστικά αυτοκίνητα είναι πλέον αμιγώς ηλεκτρικά. Εκτός αυτού αναβιώνει μια από τις σκληρότερες μονομαχίες του παγκοσμίου motorsport με τον Johan Kristoffersson να τίθεται αντιμέτωπος με την οικογένεια Hansen.

Αμιγώς ηλεκτρικά αγωνιστικά
Πρώτα από όλα ας ασχοληθούμε με τα αυτοκίνητα. Πρόκειται για ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο των οργανωτών του πρωταθλήματος Rallycross που βρήκε υποστηρικτές τους νέους promoter του θεσμού, δηλαδή την Red Bull που έχει αναλάβει και το WRC εδώ και μερικά χρόνια. Οι ιθύνοντες της Red Bull θεώρησαν πως ο συγκεκριμένος θεσμός είναι ιδανικός για τον απόλυτο εξηλεκτρισμό σε επίπεδο ράλι, πριν αυτός περάσει στο μεγαλύτερο κοινό του WRC.

Έτσι την εβδομάδα που πέρασε στην Νορβηγία παρουσιάστηκαν τα αγωνιστικά της νέας κορυφαίας κατηγορίας του Rallycross, της RX1e. Τα αυτοκίνητα φέρουν δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα και η συνολική τους απόδοση φτάνει τους 680PS. Οι διοργανωτές λένε πως η επιτάχυνση των αγωνιστικών rallycross θα είναι ανώτερη ακόμη και από εκείνη των μονοθεσίων της Formula 1 και προς το παρόν πρέπει να τους εμπιστευτούμε καθώς δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία.
Οι πρωταγωνιστές
Ωστόσο είναι δεδομένο πως μιλάμε για θηριώδη αυτοκίνητα, όπως εξάλλου και τα προηγούμενα που είχαν ακόμη μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις από ολοένα εξελισσόμενους θερμικούς κινητήρες. Πρωτοπόροι σε αυτή την εξέλιξη είναι οι αδερφοί Hansen. Ο Timmy και ο Kevin με πολύ… αγωνιστικά γονίδια καθώς ο μπαμπάς Hansen ήταν 14 φορές πρωταθλητής στο rallycross σκανδιναβίας και ουσιαστικά ευρωπαϊκό πρωτάθλημα, αλλά και η μητέρα Hansen ήταν αντίστοιχα πρωταθλήτρια στις κατηγορίες που συμμετείχε.

Αμφότεροι οι Hansen αγωνίζονται με Peugeot 208 και έχουν χαρίσει δύο τίτλους στην ομάδα της οικογένειας, ενώ επί προσωπικού ο Kevin ήταν πρωταθλητής στην μικρότερη κατηγορία το 2015 και ο Timmy κατέκτησε το πρωτάθλημα στην κορυφαία κατηγορία το 2019. Πέρσι ο Timmy Hansen ισοβάθμησε στο τέλος της χρονιάς με τον Johan Kristofferson και έχασε τον τίτλο καθώς ο αντίπαλός του είχε μια νίκη περισσότερη.
Ο απόλυτος κυρίαρχος Kristofferson
Η μονομαχία των Hansen με τον Kristoffersson είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες και σκληρές σε όλο το φάσμα του motorsport, αλλά έχει συνήθως έναν νικητή καθώς ο Johan Kristoffersson είναι εξωφρενικά επιτυχημένος σε όποιον θεσμό συμμετέχει. Ο περσινός για παράδειγμα ήταν ο τέταρτος τίτλος στην καριέρα του στο Rallycross και ήρθε παράλληλα με την πρώτη του συμμετοχή στο νέο πρωτάθλημα ηλεκτρικών off road οχημάτων, το Extreme E. Έχει επίσης κερδίσει το Porsche Carrera Cup στην Σκανδιναβία, το πάλαι ποτέ κραταιό και ενδιαφέρον Superstars και έχει συμμετοχή και σε αγώνες ράλι όχι με τόσες επιτυχίες αλλά με εξαιρετική ταχύτητα.

Οι μνηστήρες
Παράλληλα βέβαια υπάρχουν αρκετοί ακόμη οδηγοί που θα πλαισιώσουν τους προβεβλημένους πρωταγωνιστές. Σημαντικότεροι εξ αυτών ο Ole Kristian Veiby που συμμετέχει με την ομάδα του Kristoffersson και ο Niclas Gronholm, γιος του Marcus Gronholm που ακολουθεί (ελπιδοφόρα) καριέρα στο Rallycross.

Στους υπόλοιπους αγώνες του πρωταθλήματος θα συνεχίσουν να συμμετέχουν και τα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες, στην κατηγορία που θα προσμετρά μόνο στο ευρωπαϊκό σκέλος του Rallycross. Εκεί το θέαμα θα είναι αντίστοιχα εντυπωσιακό και με ενδιαφέρουσες συμμετοχές όπως των Anton Marklund, Andreas Bakkerud, Janis Baumanis και άλλοι.