Πώς δείχνεις ότι έχεις μείνει με το στόμα ανοιχτό σε ένα κείμενο; Πώς είναι σωστό να περάσεις στο γραπτό αυτό το ρούφηγμα που κάνεις με σουφρωμένα χείλη όταν βλέπεις ένα αυτοκίνητο όπως η Ferrari 296 GT3; Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες κινδυνεύεις να πας στην κόλαση ακόμα και αν δεν πρόκειται να την οδηγήσεις, φτάνει να έχεις δει τις φωτογραφίες.
Αυτή η διαβολικά κόκκινη Ferrari μόλις αποκαλύφθηκε και αντιπροσωπεύει το μέλλον του Prancing Horse στους αγώνες GT, που ανέκαθεν είχε τη μεγαλύτερη μεταφορά τεχνολογίας και καινοτόμων λύσεων στα αυτοκίνητα παραγωγής. Η Ferrari 296 GT3 προέκυψε από την Ferrari 296 GTB, την πιο πρόσφατη εξέλιξη της διθέσιας σπορ ιδέας της εταιρείας από το Μαρανέλο, με κινητήρα στο κέντρο.
Ferrari 296 GT3 γιατί υπάρχεις;
Η Ferrari 296 GT3 είναι ένα καινοτόμο σχέδιο, εντός και εκτός πίστας, το οποίο ο κατασκευαστής αποφάσισε να αναπτύξει για να συνεχίσει μια νικηφόρα παράδοση που χρονολογείται από το 1949, όταν η 166 MM θριάμβευσε στις 24 ώρες του Le Mans. Πρόκειται για μια νέα προσέγγιση όσον αφορά τη σχεδίαση, τη διαχείριση του αυτοκινήτου σε όλα τα στάδια ενός αγωνιστικού Σαββατοκύριακου, τα ηλεκτρονικά, ακόμη και την αρχιτεκτονική του κινητήρα, ενός 6κύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα V γωνίας 120°. Μια νέα αντίληψη που κατασκευάστηκε για να καλύψει τις ανάγκες των ομάδων, των επαγγελματιών οδηγών και των οδηγών-κυρίων, στους οποίους η Ferrari πάντα επικεντρωνόταν. Αυτό το αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί σχολαστικά σε κάθε λεπτομέρεια σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς GT3.
Κινητήρας και κιβώτιο
Η Ferrari 296 GT3 σηματοδοτεί την επιστροφή στην πίστα μιας εξακύλινδρης Ferrari, παρόλο που, σύμφωνα με τους τεχνικούς κανονισμούς, δεν διαθέτει την ηλεκτρική μονάδα που διαθέτει η 296 GTB. Για τον V6 κινητήρα εσωτερικής καύσης της 296 GT3 εισήχθη μια διαμόρφωση 120° μοιρών. Αυτή βασίζεται στον κινητήρα δρόμου, όπως και η τοποθέτηση των τούρμπο μέσα στο V. Όλα αυτά αποφέρουν σημαντικά πλεονεκτήματα όσον αφορά τη συμπαγή κατασκευή, το χαμηλότερο κέντρο βάρους και τη μειωμένη μάζα, ενώ συμβάλλουν επίσης στην επίτευξη πολύ υψηλών επιπέδων ισχύος. Ο κινητήρας, ο οποίος ήταν πάντα στο επίκεντρο των σχεδιασμών της Ferrari, βρίσκεται πιο μπροστά και πιο χαμηλά από την έκδοση δρόμου, προς όφελος ενός χαμηλότερου κέντρου βάρους και μιας στρεπτικής ακαμψίας, η οποία είναι περίπου 10% υψηλότερη από την 488 GT3.
Οι μηχανικοί της Ferrari τελειοποίησαν όλη τη δυναμική των εσωτερικών ρευστών του κινητήρα και σχεδίασαν ειδικά εξαρτήματα που υιοθετήθηκαν για την έκδοση πίστας. Για αυτόν τον τύπο αγώνων, έκαναν τα πάντα για να περιορίσουν σημαντικά την κατανάλωση χωρίς να θυσιάσουν την απόδοση, στοχεύοντας σε πιο ευέλικτες στρατηγικές αγώνα και μειωμένους χρόνους επέμβασης. Για παράδειγμα, ο εναλλάκτης είναι προσαρτημένος στο κιβώτιο ταχυτήτων για να βελτιωθεί η συμπαγής και άκαμπτη μορφή της μονάδας και να διευκολυνθεί η πρόσβαση των τεχνικών.
Το κιβώτιο ταχυτήτων της 296 GT3 είναι νέο και ειδικά σχεδιασμένο για αυτό το αυτοκίνητο. Οι σχεδιαστές επέλεξαν μια μονάδα συμπλέκτη ενός δίσκου με έξι γρανάζια, τοποθετημένα εγκάρσια για κατανομή βάρους. Η ενεργοποίηση του συμπλέκτη είναι πλέον ηλεκτρονική και μπορεί να ελέγχεται από το τιμόνι, αντί για μηχανική μέσω του ποδομοχλού, ενώ η αλλαγή ταχυτήτων ενεργοποιείται ηλεκτρικά. Η σμίκρυνση των εξαρτημάτων και η χρήση κορυφαίων υλικών κατέστησαν δυνατή τη διατήρηση του βάρους του κιβωτίου ταχυτήτων Xtrac σε χαμηλά επίπεδα, ωφελώντας τις επιδόσεις.
Εξωτερική σχεδίαση και αεροδυναμική
Η σχεδίαση του αυτοκινήτου, χωρίς τα επιπλέον χαρακτηριστικά της αγωνιστικής έκδοσης, έχει διατηρήσει τη σύνδεσή της με το μοντέλο παραγωγής. Όμως έχει κέρδος 20% σε downforce σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Η πρόκληση που αντιμετώπισαν οι σχεδιαστές ήταν να περιορίσουν την ευαισθησία του αυτοκινήτου στις δυνάμεις που δημιουργούνται από την αεροδυναμική, ώστε να παρέχουν μια εξαιρετική ισορροπία προς όφελος της οδηγικής συμπεριφοράς και της εμπιστοσύνης του οδηγού.
Η γεωμετρία όλων των εξαρτημάτων, από το αμάξωμα μέχρι τα εξαρτήματα της πτέρυγας, σχεδιάστηκε λεπτομερώς υπό διαφορετικές συνθήκες λειτουργίας και σε αμοιβαία αεροδυναμική αλληλεπίδραση, ώστε να βελτιστοποιηθεί η απόδοση και να καταστεί ανθεκτικό σε διαφορετικά αγωνιστικά πλαίσια, και όταν βρίσκεται στο "ρεύμα" άλλων αυτοκινήτων.
Η καμπίνα επανασχεδιάστηκε πλήρως σε σχέση με το 488 GT3, ανταποκρινόμενη στις παρατηρήσεις των οδηγών του εργοστασίου και των πελατών. Το αποτέλεσμα είναι ένα κόκπιτ που επιτρέπει στον επιβάτη του να βρίσκει γρήγορα και αποτελεσματικά την καλύτερη θέση οδήγησης, με τις κύριες λειτουργίες πάντα σε εύκολη πρόσβαση. Πολλά χειριστήρια και λειτουργίες έχουν μεταφερθεί στο νέο τιμόνι εμπνευσμένο από τη Formula 1, ενώ η θέση του καθίσματος Sabelt παρέχει βέλτιστη ορατότητα, τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα.
Προσθέτει επίσης ένα νέο επίπεδο άνεσης για οδηγούς διαφορετικών μεγεθών και αναστήματος, οι οποίοι μπορούν να χρησιμοποιούν τα ρυθμιζόμενα πεντάλ και το τιμόνι για να βρίσκουν την καλύτερη δυνατή θέση τους στο αυτοκίνητο. Το σύστημα κλιματισμού και η ροή του αέρα στο εσωτερικό της καμπίνας σχεδιάστηκαν για να παρέχουν επαρκή εξαερισμό σε όλες τις συνθήκες, βοηθώντας τον οδηγό να συγκεντρωθεί σε κάθε στάδιο ενός αγώνα.
Πλαίσιο και αναρτήσεις
Ενώ το πλαίσιο της 296 GT3 βασίζεται στην εμπειρία του 488 GT3, είναι εντελώς νέο και είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Εκτός του ότι είναι εξαιρετικά εύκολη και διασκεδαστική στην οδήγηση (πάντα σύμφωνα με την Ferrari), η 296 GT3 μπορεί να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες πρόσφυσης που προσφέρουν τα ελαστικά χωρίς να διακυβεύεται η ακεραιότητά τους σε λίγους μόνο γύρους, ωφελώντας την απόδοση. Σε αυτό συμβάλλει η εξαιρετική ελαφρότητα του πλαισίου, η οποία στο 296 GT3 επιτρέπει επίσης την καλύτερη και αποτελεσματικότερη διαχείριση του έρματος.
Το 296 GT3 έχει μακρύτερο μεταξόνιο από το αντίστοιχο μοντέλο δρόμου και διαφορετική σχεδίαση ανάρτησης από το 488 GT3, με ειδική κινηματική και δομές. Τα διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν μέγιστη πρόσφυση ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, περιορίζοντας όσο το δυνατόν περισσότερο την καταπόνηση των ελαστικών, προς όφελος της διάρκειας ζωής των ελαστικών, της απόδοσης και της αξιοπιστίας. Η ανάρτηση, όπως και οι αντιστρεπτικές ράβδοι, διαθέτουν το μεγαλύτερο δυνατό εύρος ρυθμίσεων. Το σύστημα φρένων αναθεωρήθηκε και αναβαθμίστηκε επίσης, με νέα σχεδιασμένες δαγκάνες και δίσκους (τώρα 400 mm μπροστά). Η Rotiform ανέπτυξε έναν ολοκαίνουργιο, σφυρήλατο τροχό, ο οποίος έχει πάρει homologation ειδικά για τη 296 GT3.
Πλέον είναι πιο εύκολο να τροποποιηθεί το στήσιμο της 296 GT3 σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, λόγω των πιο προσιτών μηχανικών και ελαστικών εξαρτημάτων. Οι λειτουργίες που σχετίζονται με τους ελέγχους στον κινητήρα ή τα σημαντικά συστήματα αξεσουάρ βελτιώθηκαν επίσης σημαντικά για να μειωθεί ο χρόνος επέμβασης στο αυτοκίνητο. Ωστόσο, η νέα Ferrari διαφέρει επίσης σημαντικά από τους αντιπάλους της όσον αφορά την αντικατάσταση σημαντικών τμημάτων του αυτοκινήτου. Το μπροστινό και το πίσω τμήμα μπορούν να αλλάξουν σε δευτερόλεπτα χάρη σε μια σειρά λύσεων που εξασφαλίζουν τη γρήγορη επιστροφή στην πίστα μετά από οποιαδήποτε ζημιά που επηρεάζει την αεροδυναμική ή την απόδοση.
Τι άλλο ξέρουμε;
Ο τρίλιτρος V6 κινητήρας με τα δύο turbo αποδίδει 600 ίππους στις 7.250 rpm και 710 Nm ροπής στις 5.500 rpm ενώ το 6ταχυτο σειριακό κιβώτιο είναι από μαγνήσιο. Το βάρος του αυτοκινήτου είναι 1.250 κιλά, χωρίς τον οδηγό και το σταματούν 6πίστονες δαγκάνες στα μπροστινά φρένα και τετραπίστονες πίσω. Το μεταξόνιο της είναι στα 2.660mm. Αν δεν σου φτάνουν όλα αυτά, ίσως το βίντεο να σε ανταμείψει.