Μια γεύση από το Ferrari Hypercar για το Le Mans

Η Ferrari αποκάλυψε τη σιλουέτα του Hypercar με το οποίο θα επιστρέψει στο Le Mans και τους αγώνες αντοχής του πρωταθλήματος WEC, έπειτα από 50 χρόνια

Ferari Hypercar LMH Le Mans

Η Ferrari μας δείχνει πως φαίνεται μέσα από το τζάμι του Maranello το νέο Ferrari Hypercar LMH με το οποίο η Scuderia θα επιστρέψει στους αγώνες αντοχής, μετά από 50 χρόνια. Η ενημέρωση αυτή ονομάζεται αποκάλυψη, αλλά είναι περισσότερο teaser, γιατί αποκάλυψη, κανονική, είναι αυτή που έκανε η Peugeot με το 9X8. Και αν υποθέσουμε πως η Peugeot βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο, καθώς σε μερικά 24ώρα θα συμμετέχει στον 6ωρο αγώνα της Monza, τότε, αξιοπρεπής αποκάλυψη ήταν εκείνη της Porsche στο φετινό Goodwood ή η άλλη της BMW με το M Hybrid V8 ή εκείνη της Cadillac που μας έδειξε το πρωτότυπο για τους αντίστοιχους αγώνες στην Αμερική. 

Τέλος πάντων, δεν την κακίζουμε την Ferrari, όμως γιατί κατανοούμε πως έχει και μεγάλο κοινό που θέλει να βλέπει teaser και να χτίζει προσδοκίες. Στην προκειμένη περίπτωση βέβαια, το κοινό δεν χτίζει από μόνο του προσδοκίες. Η Ferrari έχει δημιουργήσει ένα σημαντικό, μεγαλεπήβολο και προφανώς και υψηλού κόστους πρόγραμμα προετοιμασίας για το WEC και τη συμμετοχή της σε αυτό από το 2023 και μετά.

Το σπουδαιότερο όμως είναι πως επιστρέφει σε μια κατηγορία αγώνων και η επιστροφή αυτή μοιάζει με ντεμπούτο. Η Ferrari σταμάτησε να συμμετέχει σε τέτοιου είδους αγώνες το 1973 και μέχρι το 1971, ήταν παρούσα μεν, υπό πολύ διαφορετικές συνθήκες δε. Τα αυτοκίνητα εκείνης της εποχής δεν ήταν τόσο επιστημονικά αγωνιστικά, όσο είναι τα σημερινά. Η Ferrari έφτιαχνε έτσι και αλλιώς σπουδαία αυτοκίνητα από νωρίτερα και αυτά που χρησιμοποιούσε στους αγώνες, είχαν ελάχιστες τεχνολογικές διαφορές. Έτσι οι αγώνες ήταν ένας καλός (και τρόπον τινά, φτηνός) τρόπος να πιστοποιήσει την αξίας της και να προσελκύσει πελάτες. 

Στην εποχή μας και πολύ περισσότερο από του χρόνου, που τα αγωνιστικά για τους πολύωρους αγώνες θα είναι υβριδικά, η πλήρης εμπλοκή στο WEC, απαιτεί προγράμματα επιπέδου Formula 1 και το "άνοιγμα" της Ferrari σε αυτήν την κατεύθυνση είναι πολύ ενδιαφέρον, γιατί προσθέτει ένα πάγιο έξοδο που δίπλα σε αυτό της Formula 1, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να τινάξει τον… οικογενειακό προϋπολογισμό, στον αέρα. 

Αυτό σε συνδυασμό με τον ισχυρό ανταγωνισμό που θα υπάρχει την επόμενη διετία στο σκέλος του endurance motorsport, καθιστά το 2023 πολύ κομβική χρονιά για το αγωνιστικό μέλλον της εταιρείας. 

Πάντως εκτός από την αποκάλυψη αυτή, προέκυψαν και εικόνες από τις δοκιμές του αυτοκινήτου στο Fiorano, όπου ο Alessandro Pier Guidi οδήγησε το καμουφλαρισμένο αυτοκίνητο. Σύμφωνα με το Motorsport.com ήταν ο πρώτος που βρέθηκε πίσω από το τιμόνι του hypercar και το πρόγραμμα ήταν ένα τυπικό πρόγραμμα shakedown με πολλούς ελέγχους, έπειτα από κάθε γύρο. 

Best of Network