Αποσύρθηκε αναβάθμιση του Xiaomi SU7 Ultra-Δείτε γιατί

Μια αναβάθμιση λογισμικού για το Xiaomi SU7 Ultra δεν προχώρησε ποτέ παρά το γεγονός πως το αντικείμενό της ήταν η ασφάλεια και η προστασία των επιβατών.

Xiaomi SU7 Ultra Nurburgring

Η Xiaomi αποφάσισε να κάνει πίσω σε μια αμφιλεγόμενη αναβάθμιση λογισμικού για το Xiaomi SU7 Ultra η οποία περιόριζε σημαντικά την απόδοση του κορυφαίου ηλεκτρικού της μοντέλου. Η απόφαση αυτή ήρθε μετά από κύμα διαμαρτυριών σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και φόρουμ, με πολλούς χρήστες να νιώθουν ότι η εταιρεία παραβίασε τις προσδοκίες που η ίδια είχε δημιουργήσει για τις επιδόσεις του μοντέλου. 

Xiaomi SU7 Ultra

Η αναστάτωση ξεκίνησε όταν κυκλοφόρησε η έκδοση 1.7.0 του λογισμικού του SU7 Ultra, η οποία περιόριζε την απόδοση των 1.548 ίππων –ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία του μοντέλου– σε περίπου 900 ίππους κατά την καθημερινή οδήγηση.

Αφιέρωμα ηλεκτροκίνηση banner

Για να έχουν ξανά πρόσβαση στη μέγιστη ισχύ, οι οδηγοί θα έπρεπε να ολοκληρώσουν έναν "γύρο πρόκρισης" σε εγκεκριμένες πίστες μέσω ενός νέου συστήματος αξιολόγησης. Παράλληλα, η ενημέρωση προσέθεσε και ένα διάστημα αναμονής 60 δευτερολέπτων για τη λειτουργία "launch control", δυσχεραίνοντας τις εκκινήσεις υψηλής ισχύος, ακόμη και σε απλές καθημερινές συνθήκες όπως ένα φανάρι.

Η Xiaomi δικαιολόγησε την κίνηση αυτή με την αιτιολογία της ασφάλειας. Όπως ανέφερε εκπρόσωπος της Xiaomi Auto, οι πλήρεις επιδόσεις του οχήματος απαιτούν κατάλληλες συνθήκες πίστας και έμπειρο χειρισμό. "Η απόδοση των 1.548 ίππων έχει σχεδιαστεί για χρήση σε πίστα, με κατάλληλα ελαστικά και προετοιμασία", ανέφερε χαρακτηριστικά η εταιρεία, απαντώντας στις απορίες πελατών. "Στόχος μας είναι να απολαμβάνουν οι ιδιοκτήτες αυτήν την ισχύ με ασφάλεια".

Xiaomi SU7 Ultra

Ωστόσο, πολλοί ιδιοκτήτες του SU7 Ultra –το οποίο κοστίζει 529.900 γουάν ή περίπου 67.000 ευρώ– θεώρησαν ότι η εταιρεία τους στερεί ένα βασικό χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου για το οποίο πλήρωσαν. Οι αντιδράσεις ήταν άμεσες και έντονες, με πλήθος απόψεων να κατακλύζουν τα κοινωνικά δίκτυα. Από τη μία, υπήρχαν οδηγοί που απαιτούσαν πλήρη και ανεμπόδιστη πρόσβαση στις δυνατότητες του αυτοκινήτου, ενώ από την άλλη, ορισμένοι υποστήριξαν την προσέγγιση της Xiaomi, εστιάζοντας στην ασφάλεια.

Η πίεση οδήγησε τελικά στην απόσυρση των περιορισμών από τη Xiaomi, η οποία υποσχέθηκε καλύτερη διαφάνεια για μελλοντικές ενημερώσεις. "Εκτιμούμε το πάθος της κοινότητάς μας και δεσμευόμαστε για πιο ξεκάθαρη επικοινωνία στο εξής", δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.

Ο ίδιος ο CEO της Xiaomi, Lei Jun, είχε παρουσιάσει το SU7 Ultra ως τεχνολογικό ορόσημο που "ανταγωνίζεται την Porsche σε επιδόσεις και την Tesla σε καινοτομία". Το μοντέλο επιταχύνει από τα 0 στα 100 km/h σε μόλις 1,98 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα ξεπερνά τα 350 km/h.

Xiaomi CEO Lei Jun αδεια αγωνιστικής οδήγησης

Το περιστατικό αναδεικνύει τις αυξανόμενες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην εποχή των οχημάτων που ορίζονται μέσω λογισμικού. Η ισορροπία ανάμεσα στην ασφάλεια, τις επιδόσεις και την ελευθερία του χρήστη αποτελεί πλέον κομβικό σημείο αντιπαράθεσης. Καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ωθούν συνεχώς τα όρια της τεχνολογίας, γίνεται ολοένα και πιο φανερή η ανάγκη για νέες προσεγγίσεις και πολιτικές που να εξασφαλίζουν τόσο την ασφάλεια όσο και την αξιοπιστία της εμπειρίας του οδηγού.

Η Xiaomi, πάντως, διαμηνύει ότι παραμένει προσηλωμένη στη συνεργασία με την κοινότητα των ιδιοκτητών και επαναλαμβάνει πως οι πίστες παραμένουν το καταλληλότερο περιβάλλον για την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων του SU7 Ultra. Το γεγονός, όμως, ότι υπαναχώρησε ύστερα από τις αντιδράσεις δείχνει πόσο μεγάλη δύναμη μπορεί να έχει πλέον η φωνή των καταναλωτών, ειδικά στην ψηφιακή εποχή της Κίνας.

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Best of Network