Η Mercedes εισάγει steer-by-wire και τιμόνι yoke στη νέα EQS

Τι κοινό έχουν ένα αεροπλάνο, μια κονσόλα παιχνιδιών και το νέο πολυτελές ηλεκτρικό EQS της Mercedes; Σύντομα, αρκετά περισσότερα απ' όσα φαντάζεστε.

Mercedes steer by wire
Mercedes steer by wire
Mercedes steer by wire
Mercedes steer by wire
Mercedes steer by wire
Mercedes steer by wire
Mercedes steer by wire
Mercedes steer by wire

Πριν λίγο καιρό γράφαμε για το νέο Lexus RZ, το οποίο εισάγει την τεχνολογία steer-by-wire για πρώτη φορά στη γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας. Η τεχνολογία steer-by-wire δεν είναι νέα.

Εδώ και δεκαετίες τα αεροσκάφη πετούν αποκλειστικά με ηλεκτρονικές εντολές, ενώ η πρώτη προσπάθεια να περάσει αυτό το σύστημα στους δρόμους έγινε το 2014 με το Infiniti Q50.

Διαβάστε Επίσης

Ωστόσο, η αίσθηση δεν έπεισε τους οδηγούς, αλλά μάλλον ούτε και την ίδια την Infiniti, που φρόντισε να προσθέσει και μια παραδοσιακή μεταλλική κολόνα τιμονιού "για καλό και για κακό".

Mercedes steer by wire

Σήμερα, όμως, το steer-by-wire επιστρέφει δυναμικά. Πριν τη Lexus, το Tesla Cybertruck βασίζεται εξ ολοκλήρου σε υπερ-γρήγορους υπολογισμούς για να μετατρέψει την πρόθεση του οδηγού σε στροφή, και τώρα, η Mercedes, η ίδια η εφευρέτρια του αυτοκινήτου, ανακοινώνει ότι ήρθε η ώρα οι υπολογιστές να αναλάβουν το τιμόνι.

Mercedes steer by wire

Και με αυτόν τον τρόπο, η Mercedes επανεφευρίσκει το τιμόνι. Κυριολεκτικά. Ρίξτε μια ματιά στις εικόνες. Τι είναι; Τιμόνι τύπου yoke; Χειριστήριο; Όπως και να το πεις, είναι επίπεδο στην κορυφή, με καμπύλη βάση και προσφέρει ανεμπόδιστη θέα στις Hyperscreens της Mercedes.

Δυστυχώς, φαίνεται ότι οι απτικοί διακόπτες παραμένουν, οπότε όποια στιγμή κι αν πας να στρίψεις, μπορεί κατά λάθος να αλλάξεις ραδιοφωνικό σταθμό. Όχι ότι έχει σημασία γιατί πιθανώς και να κοιμάσαι, καθώς η Mercedes δηλώνει πως το νέο yoke, διευκολύνει την είσοδο και έξοδο από το όχημα και προσφέρει πιο χαλαρή στάση οδήγησης με τα μελλοντικά αυτόνομα συστήματα.

Σταδιακή επέκταση

Mercedes steer by wire

Η νέα τεχνολογία δεν θα ενσωματωθεί αμέσως σε όλη τη γκάμα. Η αρχή θα γίνει το επόμενο έτος με την ανανεωμένη EQS, τη ναυαρχίδα των ηλεκτρικών μοντέλων της Mercedes.

Εκεί, το σύστημα θα παρουσιαστεί σε πιο εξελιγμένη μορφή, καθώς σύμφωνα με την εταιρεία, "οι δονήσεις από ανωμαλίες του δρόμου, που μέχρι τώρα μεταφέρονταν στον οδηγό μέσω του τιμονιού, μπορούν πλέον σχεδόν να εξαλειφθούν".

Το παρκάρισμα γίνεται πιο εύκολο χάρη στον μεταβλητό λόγο μετάδοσης της διεύθυνσης, ενώ οι μηχανικοί φαίνονται ενθουσιασμένοι και με τις προοπτικές για "immersive gaming κατά τη διάρκεια διαλειμμάτων φόρτισης".

Εκτενείς δοκιμές

Mercedes steer by wire

Όλα αυτά ακούγονται εξαιρετικά, αλλά ποιος δεν έχει ζήσει εκείνη τη στιγμή που ο υπολογιστής κολλάει ή το κινητό παγώνει; Ένα απλό restart είναι κάτι το διαχειρίσιμο, όταν όμως δεν οδηγείς ένα ογκώδες, υπερπολυτελές όχημα.

Η Mercedes, ωστόσο, τονίζει ότι η ασφάλεια έχει τεθεί ως απόλυτη προτεραιότητα. Το νέο steer-by-wire σύστημα έχει ήδη περάσει πάνω από 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα σε εργαστηριακές δοκιμές και άλλο 1 εκατομμύριο σε πίστες δοκιμών.

Ασφάλεια

Κι όπως στα αεροπλάνα με fly-by-wire, υπάρχει πλήρης backup υποστήριξη: όλοι οι αισθητήρες και οι μονάδες ελέγχου είναι διπλοί και λειτουργούν με ανεξάρτητες πηγές ενέργειας και διαφορετικό λογισμικό.

Mercedes steer by wire

Αν, στο εξαιρετικά απίθανο σενάριο, αποτύχουν και οι δύο υπολογιστές; Η Mercedes δηλώνει πως "ακόμα και σε πλήρη αστοχία του συστήματος, η οδήγηση του οχήματος παραμένει εφικτή χάρη στο σύστημα διεύθυνσης του πίσω άξονα και στις επιλεκτικές επεμβάσεις πέδησης μέσω του ESP".

Με άλλα λόγια, περισσότερα κυκλώματα και ακόμα περισσότεροι υπολογιστές.

Η Mercedes γνωρίζει ότι πρέπει να πετύχει με την πρώτη. Όχι μόνο επειδή ήδη χρησιμοποιεί yoke στο hypercar AMG One, αλλά κυρίως επειδή η εταιρεία που εφηύρε το αυτοκίνητο ξέχασε αρχικά να του βάλει τιμόνι. Η πρώτη Mercedes είχε τιμόνι τύπου βάρκας (tiller), και χρειάστηκε ένας Γάλλος που ήθελε πλεονέκτημα στους αγώνες για να εισαγάγει το κλασικό στρογγυλό τιμόνι.

Σήμερα, που η οδήγηση περνάει στα χέρια των αλγορίθμων, η Mercedes δεν έχει περιθώρια να κάνει το παραμικρό λάθος.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network