
Παρά το γεγονός ότι το EX90 της Volvo αποτελεί τη ναυαρχίδα των SUV της μάρκας στην κατηγορία των ηλεκτρικών μοντέλων, τα χαρακτηριστικά της υψηλής τάσης μπαταρίας του, δεν μπορούν να χαρακτηριστούν κορυφαία.
Συγκεκριμένα, το EX90 εφοδιάζεται με μπαταρία που λειτουργεί στα 400V, κάτι που μπορεί να είναι ικανοποιητικό για τα περισσότερα ηλεκτρικά, αλλά για ένα κορυφαίο μοντέλο, υπολείπεται του ανταγωνισμού που διαθέτει συστήματα 800V.

Ακόμα και το Volvo ES90 που αποκαλύφθηκε πρόσφατα και βασίζεται στην ίδια αρχιτεκτονική SPA2 με το EX90, θα διαθέτει μπαταρία 800V. Αυτό σημαίνει ότι κάποια πράγματα θα χρειαστεί να αλλάξουν στο σουηδικό SUV.
Ταχύτερη φόρτιση
Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα ενός συστήματος 800V σε σχέση με ένα των 400V, είναι η δυνατότητα ταχύτερης φόρτισης. Δεν προσφέρει περισσότερη αυτονομία, αλλά επειδή ο αριθμός των kW που παρέχονται από έναν ταχυφορτιστή DC δεν είναι παρά μια μαθηματική πράξη, όσο υψηλότερη είναι η τάση και το ρεύμα, τόσο μεγαλύτερη είναι η ισχύς φόρτισης.
Η Volvo το γνωρίζει αυτό και σκοπεύει να αναβαθμίσει το σύστημα μπαταρίας του EX90 σε 800V στο άμεσο μέλλον. Όπως δήλωσε ο CEO της Volvo, Jim Rowan: "Ξεκινήσαμε με 400V στην αρχιτεκτονική SPA2 και στη συνέχεια αποφασίσαμε να την αναβαθμίσουμε, εν μέρει για λόγους αυτονομίας και ταχύτερης φόρτισης. Τώρα μπορούμε να προσθέσουμε περίπου 300 χιλιόμετρα αυτονομίας σε 10 λεπτά".

"Προχωρώντας στο μέλλον, θα μεταφέρουμε τα πάντα σε 800V, αναβαθμίζοντας το EX90 σε μία από τις ανανεώσεις του μοντέλου", πρόσθεσε ο Rowan. "Φυσικά, το ES90 ξεκινάει με 800V και το EX60 στην αρχιτεκτονική SPA3 θα κυκλοφορήσει επίσης με αρχιτεκτονική 800V. Αυτό μας βοηθά να τυποποιήσουμε την πλατφόρμα", σημειώνει ο Rowan.
Η αλλαγή δεν θα γίνει άμεσα
Θα πρέπει ωστόσο να σημειωθεί, πως η εμπορική διάθεση του EX90 μόλις άρχισε στις αντιπροσωπείες παγκοσμίως, οπότε η αλλαγή μπαταρίας δεν είναι κάτι που θα πρέπει να περιμένουν να συμβεί άμεσα. Μια πιθανή πρόβλεψη είναι αυτό να συμβεί σε τρία με τέσσερα χρόνια, σε ένα facelift του μοντέλου.
Αυτή τη στιγμή, το EX90 των 400V μπορεί να φορτίζει με έως και 250 kW από έναν ταχυφορτιστή DC, φτάνοντας από 10% σε 80% σε μόλις 30 λεπτά. Η μετάβαση σε 800V μπορεί να μειώσει τον χρόνο φόρτισης κατά περίπου 10 λεπτά, όταν συνδεθεί σε ταχυφορτιστή 350 kW, προσφέροντας βελτίωση κατά 50%.
Να σημειωθεί πως δεν είναι σαφές αν η Volvo θα χρησιμοποιήσει τη μπαταρία των 106 kWh του ES90 στο EX90, όταν έρθει εκείνη η ώρα. Αυτή τη στιγμή, το ηλεκτρικό SUV διαθέτει μπαταρία 111 kWh, αλλά χρησιμοποιεί την ίδια αρχιτεκτονική με το sedan, αν και με λίγο μικρότερο μεταξόνιο.
Αν η Volvo επιλέξει να ακολουθήσει αυτή την πορεία, χρησιμοποιώντας τη μπαταρία του ES90 στο EX90, η αυτονομία δεν αναμένεται να αλλάξει σημαντικά. Η διαφορά των 5 kWh στην χωρητικότητα ενδέχεται να μειώσει την συνολική αυτονομία κατά μερικά χιλιόμετρα, αλλά χάρη στην ταχύτερη φόρτιση, αυτό δεν αναμένεται να αποτελέσει πρόβλημα μακροπρόθεσμα.