H Jeep σχεδιάζει "εργάτη" ειδικά για ηλεκτρικά μοντέλα

Μια αίτηση διπλώματος ευρεσιτεχνίας της FCA, αποκαλύπτει πώς ένα μελλοντικό ηλεκτρικό μοντέλο off road, θα μπορούσε να αξιοποιήσει τον ηλεκτροκινητήρα που ήδη έχει, για να κάνει έναν "εργάτη" ελαφρύτερο και ισχυρότερο.

Jeep EV winch

Είναι γνωστό πως η μόδα κάνει κύκλους σε αρκετά πράγματα. Στον χώρο του αυτοκινήτου, διανύουμε μια περίοδο άνθησης των ηλεκτρικών οχημάτων. Όμως όσοι έχουν ανατρέξει στην ιστορία, θα γνωρίζουν πως η ιδέα του ηλεκτρικού αυτοκινήτου χρονολογείται εδώ και περισσότερο από έναν αιώνα.

Διαβάστε Επίσης

Και πλέον, έρχεται να προστεθεί μια ακόμη παλιά ιδέα, αυτή του συμπλέκτη απολαβής ισχύος (PTO – Power Take-Off) που χρησιμοποιείται για την ενεργοποίηση και την αποσύνδεση της ισχύος από έναν κινητήρα, σε βοηθητικό εξοπλισμό, όπως π.χ. ο "εργάτης” σε ένα όχημα off road.

Jeep EV winch

Αυτός ο τύπος απαιτεί τη λειτουργία του κινητήρα για να λειτουργήσει ο "εργάτης” και αναβιώνει με έξυπνο τρόπο στην εποχή των EVs, σύμφωνα με μια πατέντα που κατατέθηκε από την FCA USA, τη μητρική εταιρεία της Jeep, για κατοχύρωση.

Ιδέα για μελλοντικά off road EVs

Η πατέντα έχει τίτλο "Ηλεκτρικός Κινητήρας Κίνησης με Ενσωματωμένο "Εργάτη”" και φαίνεται να αποτελεί μια εξαιρετική ιδέα για μελλοντικά off-road ηλεκτρικά μοντέλα, που θα μπορούσαν κάλλιστα να έχουν το σήμα της Jeep.

Παραδοσιακά, οι "εργάτες” με PTO ήταν συχνά τοποθετημένοι σε off-road οχήματα, αλλά η χρήση τους περιορίστηκε, καθώς οι ηλεκτρικοί "εργάτες” έγιναν δημοφιλείς κυρίως λόγω της δυνατότητάς τους να λειτουργούν ακόμα και όταν ο κινητήρας ήταν σβηστός. Ο "εργάτης” PTO έχει καταλήξει να αποτελεί περισσότερο ένα στοιχείο εξοπλισμού από το παρελθόν, παρά ένα πρακτικό εργαλείο.

Jeep EV winch

Αν, ωστόσο, φανταστούμε ένα μελλοντικό ηλεκτρικό off-road της Jeep, ένα SUV τύπου Cherokee Trailhawk, το οποίο θα ήθελε να το προωθήσει ως εξαιρετικά ικανό για εκτός δρόμου χρήση, η ύπαρξη ενός εργοστασιακού "εργάτη”, θα προσέθετε αρκετούς πόντους στην συγκεκριμένη διάσταση.

Ωστόσο, το βάρος ενός "εργάτη” που είναι τοποθετημένος στον μπροστινό προφυλακτήρα, δεν είναι ότι καλύτερο για ένα ήδη βαρύ όχημα. Αλλά υπάρχει μια λύση: Κάπου δίπλα στον εμπρόσθιο άξονα, βρίσκεται ήδη ένας ισχυρός ηλεκτροκινητήρας.

Αξιοποιεί τον ηλεκτροκινητήρα

Προσθέτοντας έναν συμπλέκτη ή έναν ενεργοποιητή και ένα επιπλέον σετ επικυκλικών γραναζιών, μπορείς να μεταφέρεις την ισχύ από το μπροστινό διαφορικό στον άξονα του "εργάτη”, αξιοποιώντας μια εξαιρετικά ευφυή δευτερεύουσα χρήση του ήδη υπάρχοντος κινητήρα.

Jeep Wagoneer S Video Tesla Model Y

Η πατέντα, η οποία κατατέθηκε τον περασμένο μήνα, περιγράφει τη γενική ιδέα χωρίς να δίνει ακριβείς λεπτομέρειες για τη διάταξη και την τοποθέτηση του "εργάτη”. Ωστόσο, φαίνεται ότι η τοποθέτηση του εξοπλισμού κοντά στο διαφορικό θα ήταν αρκετά απλή και θα συγκέντρωνε τη μάζα κοντά στο έδαφος, αποφεύγοντας την τοποθέτηση αυξημένου βάρους εξοπλισμού μπροστά από τον άξονα.

Στο εσωτερικό της πρόσοψης

Η διάταξη της πατέντας δείχνει ότι ο "εργάτης” μπορεί να ενσωματωθεί στην πρόσοψη του οχήματος και τα σημαντικά εξαρτήματα να τοποθετηθούν με έξυπνο τρόπο στον χώρο του "frunk", δηλαδή τον αποθηκευτικό χώρο μπροστά από τον κινητήρα που συναντάμε σε πολλά ηλεκτρικά μοντέλα.

Η Jeep, όπως φαίνεται, εργάζεται πάνω σε ένα ηλεκτρικό SUV χαμηλού κόστους, και ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναθεωρούν τα σχέδιά τους για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση με ταχείς ρυθμούς, είναι δύσκολο να προβλέψουμε τι θα συμβεί στο μέλλον.

Ωστόσο, αν παρουσιαστεί ένα ηλεκτρικό, off-road SUV της Jeep με χαμηλό κόστος, είναι πολύ πιθανό η πιο σκληροτράχηλη εκδοχή του να προσφέρει αυτό το καινοτόμο σύστημα "εργάτη”, ως εργοστασιακή επιλογή.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network