Η Kia παρουσίασε επίσημα την έκδοση GT του ανανεωμένου EV6, αποκαλύπτοντας μια σειρά από αισθητικές, τεχνολογικές και μηχανικές βελτιώσεις σε σχέση με τον ήδη επιτυχημένο προκάτοχό του.
Το ανανεωμένο EV6 έκανε το ντεμπούτο του τον περασμένο Μάιο, ωστόσο μέχρι τώρα, είχαμε δει μόνο τις συμβατικές εκδόσεις του ανανεωμένου κορεατικού ηλεκτρικού μοντέλου. Αυτή είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε ολοκληρωμένη την κορυφαία έκδοση GT.
Αισθητικά, η έκδοση GT βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην GT-Line, διατηρώντας το επιθετικό bodykit και τα λεπτά LED φώτα. Ωστόσο, υπάρχουν συγκεκριμένες λεπτομέρειες που ξεχωρίζουν.
Όπως το γεγονός ότι η GT διαθέτει αποκλειστικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών και διατηρεί τις δαγκάνες φρένων χρώματος ανοιχτού πράσινου. Επίσης, στους μπροστινούς αεραγωγούς υπάρχει ένα μοναδικό σχέδιο, ενώ στο πίσω μέρος συναντάμε ανασχεδιασμένο διαχύτη και προφυλακτήρα.
Νέα χρώματα
Η χρωματική παλέτα ενισχύει τη μοναδικότητα της έκδοσης GT, με επιλογές όπως το Wolf Gray των φωτογραφιών, αλλά και τα Snow White Pearl, Runway Red, Aurora Black Pearl και Yacht Matte Blue.
Στο εσωτερικό, το αποκλειστικό θέμα "Black & Neon" συνδυάζει μαύρο δέρμα και σουέντ επίσης σε πράσινης απόχρωσης λεπτομέρειες, δημιουργώντας έναν σπορ αλλά εκλεπτυσμένο χαρακτήρα.
Η τεχνολογική αναβάθμιση της έκδοσης GT περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων με διπλές οθόνες 12,3 ιντσών, πλοήγηση επαυξημένης πραγματικότητας και νέο σχεδιασμό τιμονιού με τρεις ακτίνες. Τα νέα σπορ καθίσματα προσφέρουν ηλεκτρικές ρυθμίσεις 8 θέσεων, θέρμανση και εξαερισμό, εξασφαλίζοντας άνεση και σταθερότητα στον οδηγό.
Προσομοίωση αλλαγών ταχυτήτων
Εδώ είναι το σημείο που το Kia EV6 GT υιοθετεί κάποια σημαντικά χαρακτηριστικά προερχόμενα από το Hyundai Ioniq 5 N και για τα οποία είχε γίνει μεγάλη κουβέντα.
Αφενός, το σύστημα με δύο ηλεκτροκινητήρες (AWD) αποδίδει πλέον 609 ίππους και 740 Nm ροπής, με δυνατότητα αύξησης στους 654 ίππους και 770 Nm ροπής μέσω της προσωρινής λειτουργίας boost.
Με ενεργοποιημένο το launch control, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 3,5 δευτερόλεπτα, τιμή αντίστοιχη με την υπάρχουσα έκδοση, αλλά ελαφρώς πιο αργή (0,1'') από εκείνη του Hyundai Ioniq 5 N.
Αφετέρου, το σύστημα Virtual Gear Shift που προσομοιώνει αλλαγές ταχυτήτων χειροκίνητου κιβωτίου, με ηχητικά εφέ και ρύθμιση ροπής, προσφέροντας μια πιο "αναλογική" εμπειρία για τους νοσταλγούς της παραδοσιακής οδήγησης.
Το GT εξοπλίζεται επίσης με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση και ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (e-LSD).
Αυξημένη αυτονομία, αλλά και πάλι...
Χάρη στη νέα μπαταρία 84 kWh (από 77,4 kWh), η αυτονομία του EV6 GT αυξάνεται στα 355 χιλιόμετρα σύμφωνα με τα πρότυπα της Ν. Κορέας. Οι επίσημες μετρήσεις EPA αναμένονται, αλλά πιθανόν να είναι λίγο χειρότερες και σε κάθε περίπτωση, αναδεικνύουν την αυτονομία ως έναν τομέα που το κορυφαίο EV6 δείχνει να υστερεί.
Όπως και στο απερχόμενο μοντέλο, η μπαταρία υποστηρίζει φόρτιση 350 kW χάρη στην αρχιτεκτονική 800V, δίνοντας τη δυνατότητα στο GT να φτάσει από 10-80% σε λιγότερο από 18 λεπτά.
Τιμή και διαθεσιμότητα
Το EV6 GT είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία στην αγορά της Ν. Κορέας, ενώ οι παραδόσεις στην Ευρώπη προγραμματίζονται για το πρώτο εξάμηνο του 2025. Το θετικό είναι πως παρά τις αρκετές και ουσιαστικές βελτιώσεις, η Kia διατήρησε την τιμή του μοντέλου της σταθερή. Τουλάχιστον στην Κορέα.