Ο κινεζικός τεχνολογικός κολοσσός Xiaomi, εισήλθε στον χώρο του αυτοκινήτου όταν λάνσαρε το πρώτο του EV, το SU7, μόλις πριν από ένα μήνα. Αποφασισμένη να διατηρήσει αυτή τη δυναμική, η Xiaomi σχεδιάζει ήδη ένα ακόμη μοντέλο που θα κληθεί να αντιμετωπίσει ποιο άλλο, το Tesla Model Y.
Σύμφωνα με έκθεση του Bloomberg, το επόμενο όχημα της Xiaomi θα είναι ένα SUV και θα μπορούσε να κυκλοφορήσει στην αγορά ακόμη και μέσα στο 2025. Αυτή η κίνηση θα τοποθετούσε γρήγορα τη μάρκα σε μεγαλύτερο ανταγωνισμό με την Tesla και άλλους εγχώριους αντιπάλους όπως η BYD, η Nio και η Xpeng.
Σύμφωνα με πηγή που μίλησε στο Bloomberg, στους κόλπους της Xiaomi η παρουσίαση ενός SUV είχε πέσει στο τραπέζι ήδη από το 2021. Τελικά, η εταιρεία αποφάσισε να κυκλοφορήσει το SU7 sedan ως το πρώτο της όχημα με το SUV να μετατίθεται χρονικά για το προσεχές μέλλον.
Η Xiaomi φαίνεται πως είναι πλέον σε θέση να φέρει αυτό το όχημα στην αγορά. Το Bloomberg αναφέρει ότι η εταιρεία σχεδιάζει να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή στα τέλη του 2025, μετά τη δεύτερη φάση κατασκευής των εγκαταστάσεων παραγωγής στο Πεκίνο.
Έμφαση στην αύξηση της παραγωγικής ικανότητας
Συγκεκριμένες πληροφορίες όπως η τιμολόγηση και η προβλεπόμενη ζήτηση για το μελλοντικό μοντέλο είναι προς το παρόν άγνωστες και ενδέχεται να μεταβληθούν ανάλογα με τη συνολική παραγωγική ικανότητα της Xiaomi. Η αυτοκινητοβιομηχανία διαθέτει σήμερα παραγωγική ικανότητα περίπου 10.000 μονάδων ανά μήνα, αλλά σχεδιάζει να επεκτείνει τις εγκαταστάσεις ώστε να μπορεί να διαχειρίζεται έως και 300.000 οχήματα ετησίως μετά την ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης κατασκευής.
Οδηγός για όλα τα παραπάνω, είναι η αποδοχή της οποίας έτυχε το SU7 από τον μέσο καταναλωτή. Η Xiaomi έλαβε 50.000 παραγγελίες μόλις στα πρώτα 27 λεπτά από την έναρξη των πωλήσεων, με τις 10.000 από αυτές να γίνονται στα πρώτα τέσσερα λεπτά που το σύστημα παραγγελιών τέθηκε σε λειτουργία την Κυριακή 28 Μαρτίου 2024. Μέχρι την Παρασκευή, 3 Απριλίου, είχε παραδώσει 5.000 μονάδες.
Οι παραδόσεις συνεχίστηκαν καθ' όλη τη διάρκεια του Απριλίου, φτάνοντας τις εντυπωσιακές 7.058 μονάδες μέχρι το τέλος του μήνα. Την 1η Μαΐου, η Xiaomi ανακοίνωσε ότι είχε συγκεντρώσει ένα ανεκτέλεστο υπόλοιπο 88.063 "κλειδωμένων" παραγγελιών.
Προδιαγεγραμμένη επιτυχία
Το αγοραστικό κοινό φαίνεται να επιθυμεί διακαώς την απόκτηση του EV της Xiaomi, με την επιτυχία του να δείχνει προδιαγεγραμμένη. Στην πραγματικότητα, το SU7 είναι sold out για όλο το 2024, με αναμενόμενη παραγωγή περίπου 100.000 οχημάτων μέχρι το τέλος του έτους.
Ενδεικτικά, η Tesla χρειάστηκε περισσότερες από 460 ημέρες για να κατασκευάσει 100.000 μονάδες του Model 3 μεταξύ Ιουλίου 2017 και Οκτωβρίου 2018. Εκείνη την εποχή, ήταν η ταχύτερη ανάπτυξη EV στην ιστορία. Εάν μείνει πιστή στο χρονοδιάγραμμα των στόχων που έχει θέσει, η Xiaomi θα μπορούσε να ξεπεράσει αυτό το ρεκόρ κατά σχεδόν 40%.
Εκτός από τον ανταγωνιστή του Model Y, η Xiaomi εξετάζει επίσης και ένα ακόμη μοντέλο με χαμηλότερη τιμή. Οι λεπτομέρειες αυτού του οχήματος παραμένουν ακόμη ασαφείς. Ωστόσο, μια πηγή που γνωρίζει το θέμα δήλωσε στα μέσα ενημέρωσης ότι θα είναι το τρίτο όχημα που θα κυκλοφορήσει η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία (προφανώς θα έρθει μετά το SUV) και θα έχει τιμή στην κατηγορία των 20.000 ευρώ.