Το timing δεν μπορεί να είναι τυχαίο. Μία μόλις μέρα αφού το ηλεκτρικό Range Rover πέταξε το καμουφλάζ και μας αποκαλύφθηκε σε όλο του το μεγαλείο να πραγματοποιεί δοκιμές εξέλιξης στις παγωμένες εκτάσεις της Σουηδίας, η Mercedes παρουσιάζει τη νέα, αμιγώς ηλεκτρική G-Class, την Mercedes-Benz G 580 H οποία μέχρι πρόσφατα ήταν γνωστή ως EQG, αλλά τελικά δεν θα ονομάζεται έτσι.
Για την ακρίβεια, το επιβλητικό ηλεκτρικό SUV των 3.090 κιλών, έχει στην πόρτα του χώρου αποσκευών το διακριτικό G 580 και διαθέτει "τεχνολογία EQ". Αυτό που μπορείς όμως να κρατήσεις, είναι πως για πρώτη φορά εδώ και αρκετό καιρό, η ονομασία ενός μοντέλου της Mercedes σου δίνει πραγματικά μια πληροφορία γι' αυτό. Στην προκειμένη περίπτωση, για την ισχύ του. G 580 σημαίνει 580 ίπποι.

Και που βέβαια, είναι η πρώτη φορά που συνδυάζει την αισθητική ενός ογκώδους τετραγωνισμένου οχήματος που χρησιμοποιούνταν για στρατιωτικούς σκοπούς, με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στην ηλεκτροκίνηση.
Πραγματικά, με εξαίρεση τη μαύρη μάσκα με μπόλικη δόση φωτισμού LED από την οποία απουσιάζουν οι χαρακτηριστικοί αεραγωγοί, δύσκολα θα διακρίνεις κάποιο στοιχείο που να προδίδει το σύστημα κίνησης της G580. Tο αυτοκίνητο παραμένει όσο πιο αυθεντικά old-school γίνεται.
Καλύτερη επειδή είναι ηλεκτρική

Με την Mercedes να επιμένει ότι η G 580 είναι στην πραγματικότητα ένα καλύτερο off-roader ακριβώς επειδή είναι ηλεκτρική. Περισσότερη ροπή. Βελτιωμένη σταθερότητα. Αυξημένη ικανότητα διέλευσης από υδάτινο στοιχείο (έως και 850 χιλιοστά). Θα σου χρησιμεύσει όπου κι αν ζεις, από τη Θεσσαλία μέχρι το Ντουμπάι.
Κάθε τροχός διαθέτει το δικό του μοτέρ, και κάθε μοτέρ τροφοδοτεί ένα επίσης αποκλειστικό κιβώτιο δύο ταχυτήτων για να επιτρέπει υψηλές και χαμηλές ταχύτητες. Ναι, η G 580 έχει τέσσερα κιβώτια ταχυτήτων. Και επειδή οι υπολογιστές torque vectoring αναλαμβάνουν πλέον το κλείδωμα του διαφορικού, τα πλεονάζοντα κουμπιά στο ταμπλό ελέγχουν πλέον τη λειτουργία "G Turn", η οποία επιτρέπει στον οδηγό να περιστρέφει τον αριστερό και τον δεξιό τροχό σε αντίθετες κατευθύνσεις. Το παρκάρισμα στη Γλυφάδα μόλις έγινε ευκολότερο.

Επιδόσεις σπορ μοντέλου
Παρά το βάρος του που ξεπερνά τους τρεις τόνους, έχει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 4,7 δευτερόλεπτα ανεξαρτήτως επιφάνειας. Η αυτονομία δεν είναι και τόσο μεγάλη, με περίπου 460 χιλιόμετρα εργοστασιακής τιμής, αλλά η boxy σχεδίαση έχει το τίμημά της, όσο κι αν οι μηχανικοί της Mercedes έχουν προσπαθήσει με διάφορα σχεδιαστικά τρικ στο αμάξωμα να μειώσουν την αντίσταση.
Στο εσωτερικό υπάρχουν μπλε ραφές για να θυμίζουν στους επιβάτες ότι βρίσκονται σε ένα όχημα που σέβεται το περιβάλλον, ενώ κάτω από το καπό υπάρχει ένα ηχείο που η Mercedes ονομάζει "G-ROAR". Ναι, όπως προδίδει η ονομασία του, προορισμός του είναι να βρυχάται, ώστε οι αγοραστές της G 580 να μην έχουν την αίσθηση πως βρίσκονται σε ένα ταπεινό και αθόρυβο ηλεκτρικό.

Εν αναμονή της έλευσης της G580 στην αγορά, δεν μπορεί παρά να σκεφτείς πως πρόκειται για ένα πολύ ιδιαίτερο αυτοκίνητο. Η τιμή της μπορεί να μην έχει ανακοινωθεί ακόμη, αλλά η λογική λέει πως θα κυμαίνεται στα επίπεδα των 200.000 ευρώ.
Είναι ένα πολυτελές 4x4 που συνδυάζει τεχνολογία μπαταριών πυριτίου από το πρωτοποριακό πρωτότυπο EQXX. Πόσοι χρειάζονται ένα τέτοιο αυτοκίνητο; Ελάχιστοι. Αλλά αυτό είναι κάτι που ποτέ δεν εμπόδισε την G-Class (σε οποιαδήποτε μορφή της) να αποτελεί ένα από τα διαχρονικά off-road είδωλα.