Γιατί οι μπαταρίες του Cybertruck είναι "πονοκέφαλος" για την Tesla

O Musk μιλάει για ετήσια παραγωγή 250.000 Cybertruck, όμως σύμφωνα με πληροφορίες, ο ρυθμός παραγωγής των μπαταριών που εφοδιάζουν το pick-up της Tesla δεν επαρκεί.

Tesla Cybertruck

Ας το παραδεχτούμε. Το Cybertruck είναι εδώ και μερικές εβδομάδες το θέμα των ημερών. Από τη στιγμή που η Tesla παρέδωσε στα τέλη του περασμένου μήνα τα πρώτα "κομμάτια" του φουτουριστικού της pick-up, οι πάντες περιμένουν να δουν ποια θα είναι η συνέχεια, με τον Musk να δηλώνει πως ο ρυθμός παραγωγής του Cybertruck θα φτάσει τις 250.000 μονάδες ετησίως κάποια στιγμή το 2025.

Διαβάστε Επίσης

Το θέμα είναι πως σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το Automotive News και προέρχονται "από άτομα που γνωρίζουν καλά το θέμα", καθώς και το τι συμβαίνει στο Giga Texas της Tesla, η εταιρεία απέχει πολύ από αυτό τον ρυθμό παραγωγής και ο λόγος είναι η ταχύτητα με την οποία μπορεί να κατασκευάσει τις μπαταρίες 4680 με τη νέα τεχνολογία ξηρής επίστρωσης, που χρησιμοποιούνται στο Cybertruck.

Tesla Cybertruck

Το εργοστάσιο Giga Texas παράγει σήμερα μπαταρίες 4680 με ρυθμό που επαρκεί μόνο για την κατασκευή περίπου 24.000 Cybertrucks ετησίως, δηλαδή περίπου το 1/10 της απαιτούμενης παραγωγής, σύμφωνα με υπολογισμούς του Reuters που βασίζονται σε συνδυασμό δημόσιων στοιχείων και αδημοσίευτων στοιχείων που παρέχονται από πηγές.

Οι μπαταρίες ξηρής επίστρωσης κλειδί για τη μείωση του κόστους

Η δυνατότητα μαζικής αύξησης της παραγωγής μπαταριών με ξηρή επίστρωση ηλεκτροδίων (αντί της πιο αργής και δαπανηρής υγρής επίστρωσης) ήταν ένας βασικός παράγοντας πίσω από τις προβλέψεις της Tesla το 2020, ότι θα μειώσει το κόστος των μπαταριών περισσότερο από το μισό, θα μειώσει σημαντικά τις επενδύσεις και θα δημιουργήσει μικρότερα και πιο "πράσινα” εργοστάσια.

Ούτε λίγο ούτε πολύ, εννέα άτομα μίλησαν στο πρακτορείο Reuters υπό τον όρο της ανωνυμίας, λόγω της ευαισθησίας του θέματος, και δήλωσαν ότι η Tesla δεν έχει ακόμη επιτύχει την ξηρή επίστρωση στη βιομηχανική κλίμακα που απαιτείται για να κατασκευάσει μπαταρίες 4680 αρκετά γρήγορα ώστε να πετύχει τους στόχους παραγωγής.

Όπως ανέφεραν, η ξηρή επίστρωση της ανόδου στις κυψέλες 4680 δεν ήταν προβληματική, αλλά η Tesla προσπαθεί να εφαρμόσει την ίδια τεχνική και για την κάθοδο, που αποτελεί το πιο ακριβό συστατικό σε μια μπαταρία.

Tesla Cybertruck

Σύμφωνα με τον Yuan Gao, σύμβουλο τεχνολογίας μπαταριών, η ξηρή επίστρωση ανόδων και καθόδων έχει εφαρμοστεί εργαστηριακά, καθώς και για μικρότερες συσκευές αποθήκευσης ενέργειας, όπως οι υπερπυκνωτές, ή ακόμη και ορισμένες μικρές μπαταρίες. Κανείς όμως δεν το έχει κάνει μέχρι στιγμής για μεγάλες μπαταρίες EV σε μαζική κλίμακα και με αρκετά υψηλή ταχύτητα. Η Tesla είναι η πρώτη που προσπαθεί να πετύχει κάτι τέτοιο.

Τρομακτική η πρόκληση για την Tesla

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο Gao, "η πρόκληση είναι ότι η Tesla όχι μόνο πρέπει να το κλιμακώσει και να επιταχύνει τη διαδικασία, αλλά πρέπει επίσης να αναπτύξει τον δικό της εξοπλισμό και τα δικά της εργαλεία. Είναι τουλάχιστον τρομακτικό”. Το Reuters επιχείρησε να λάβει απαντήσεις από την Tesla σχετικά με το εν λόγω ζήτημα, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Φαίνεται πως η δήλωση του Elon Musk ότι τα πρωτότυπα είναι εύκολα, αλλά η παραγωγή τους είναι κόλαση, ισχύει απόλυτα στην περίπτωση του Cyvbertruck.

Πηγή: Automotive News Europe

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network