Mercedes Vision EQXX: Πάνω από 1.000 χλμ. με μία φόρτιση

O Elon Musk δεν κοιμήθηκε το βράδυ γιατί σκέφτεται το σημαντικό επίτευγμα της Mercedes

Mercedes Vision EQXX
Mercedes Vision EQXX
Mercedes Vision EQXX
Mercedes Vision EQXX
Mercedes Vision EQXX
Mercedes Vision EQXX
Mercedes Vision EQXX
Mercedes Vision EQXX
Mercedes Vision EQXX
Mercedes Vision EQXX
Mercedes Vision EQXX
Mercedes Vision EQXX
Mercedes Vision EQXX
Mercedes Vision EQXX
Mercedes Vision EQXX

Την Τρίτη 5 Απριλίου το αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο Mercedes Vision EQXX πάτησε για πρώτη φορά σε δημόσιο δρόμο, καθώς έφυγε από τη βάση του στο Sindelfingen κοντά στη Στουτγκάρδη. Στη συνέχεια διέσχισε τις ελβετικές Άλπεις και τη Βόρεια Ιταλία χωρίς καμία στάση φόρτισης, πριν φτάσει τελικά στο Cassis της γαλλικής Ριβιέρας περίπου 12 ώρες αργότερα. Και αν το πρώτο σου όνομα δεν είναι Google (δεύτερο όνομα Maps), αυτό σημαίνει ένα συνολικό ταξίδι 1.008 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση.

Mercedes Vision EQXX

Και το καλύτερο; Το EQXX είχε ακόμα 140-150 χιλιόμετρα αυτονομίας στην μπαταρία του (περίπου 15%) όταν σταμάτησε στις γαλλικές ακτές. Αυτό και αν είναι εντυπωσιακό και ίσως να κάνει τον Elon Musk να χάσει τον ύπνο του. Ο ισχυρός άνδρας της Tesla σίγουρα θα σκέφτεται ότι η Mercedes όχι μόνο έχει καλύψει το ηλεκτρικό τεχνολογικό χάσμα, αλλά πιθανόν ήδη να προπορεύεται.

Mercedes Vision EQXX

Η Mercedes ήθελε να αποδείξει στον εαυτό της -και στον κόσμο- ότι μπορεί να κατασκευάσει ένα σωστό, εξαιρετικά μεγάλης εμβέλειας αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Επιδίωξε μικρό βάρος και χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση, επιτυγχάνοντας και τα δύο: βάρος 1.755 κιλά και συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης 0,17. Δες το σχήμα σταγόνας, τη μακριά ουρά και το απότομα κομμένο πίσω μέρος. Υπάρχει ακόμη και ένας διπλός πίσω διαχύτης που επεκτείνεται αυτόματα για να εξομαλύνει ακόμη περισσότερο τη ροή του αέρα γύρω από το αυτοκίνητο.

Mercedes Vision EQXX

Υπάρχουν όμως κάποια χαρακτηριστικά που κάνουν εντύπωση αν σκεφτείς το 0,17. Δεν υπάρχουν μη πρακτικά καλύμματα των θόλων των τροχών, οι εξωτερικοί καθρέφτες είναι παλαιάς κοπής και όχι κάμερες, το πίσω μετατρόχιο είναι μόνο 50 χιλιοστά στενότερο από το μπροστινό και, κυρίως, υπάρχουν τέσσερις πόρτες και τέσσερα καθίσματα. Φαίνεται σχεδόν "φυσιολογικό".

Mercedes Vision EQXX

Επίσης, δεν ήταν απλά μια υπόθεση τοποθέτησης όσο το δυνατόν περισσότερων μπαταριών. Μια τεράστια μπαταρία θα αύξανε το βάρος, την οπισθέλκουσα και την αντίσταση κύλισης, οπότε η Mercedes πήγε στους ειδικούς της F1 για το σύστημα κίνησης ώστε να της δώσουν ένα χέρι βοήθειας.

Το αποτέλεσμα ήταν μια ειδικά αναπτυγμένη μπαταρία με σχεδόν 100kWh ωφέλιμης χωρητικότητας -παρόμοια με την Mercedes EQS παραγωγής- αλλά με το μισό από το συνηθισμένο αποτύπωμα. Στα 495 κιλά είναι επίσης 30% ελαφρύτερη από μια μπαταρία EQS, και επειδή δεν χρειάζεται εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση, είναι μόνο αερόψυκτη αντί για τη συνηθισμένη υδρόψυξη.

Mercedes Vision EQXX

Αυτό εξοικονομεί ακόμη περισσότερο βάρος και μάλιστα στην αποστολή των 1.000 χιλιομέτρων η Mercedes διαπίστωσε ότι δεν χρειάστηκε να ανοίξει ούτε μία φορά τους αεραγωγούς ενεργής ψύξης στο μπροστινό μέρος του EQXX. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο ηλεκτροκινητήρας προδιαγραφών F1 (που στέλνει 241 ίππους στους πίσω τροχούς) έχει μέση απόδοση 95% και - μαζί με την φανταχτερή μπαταρία - ολόκληρο το σύστημα κίνησης δεν παράγει σχεδόν καθόλου απορριπτόμενη θερμότητα. Αυτό σημαίνει ότι οι αεραγωγοί παραμένουν κλειστοί και η αντίσταση διατηρείται στο ελάχιστο δυνατό.

Mercedes Vision EQXX

Επίσης, δεν πρόκειται για κάποιο εργαστηριακά ελεγχόμενο πείραμα. Υπήρχε μια ομάδα μηχανικών που ανέλυε κάθε σπιθαμή της διαδρομής του γκαζιού από το "Mission Control" στο Sindelfingen, αλλά οι τρεις οδηγοί έκαναν από μια διαδρομή ο καθένας και έπρεπε να αντιμετωπίσουν το χιόνι και τις χαμηλές θερμοκρασίες στη Γερμανία, την πραγματική κυκλοφορία, τα οδικά έργα και ακόμη και ένα πλήρες ορεινό πέρασμα.

Mercedes Vision EQXX

Το αυτοκίνητο ήταν απολύτως νόμιμο για το δρόμο, δεν υπήρχαν επιπλέον αεροδυναμικά τεχνάσματα (με μόνο ένα EQS μπροστά και ένα πίσω για να λειτουργεί ως προστασία για το μάλλον πολύτιμο πρωτότυπο αυτοκίνητο) και η ομάδα κατάφερε ακόμη και να κινείται με 140 km/h στα τμήματα της Autobahn που δεν έχουν όριο ταχύτητας.

Αξίζει επίσης να μάθεις για τους ηλιακούς συλλέκτες στην οροφή του EQXX - μόλις η ομάδα έφτασε στην ηλιόλουστη Ιταλία, ανέλαβαν τον έλεγχο όλων των ηλεκτρικών συστημάτων 12 volt του αυτοκινήτου, γεγονός που προφανώς συνέβαλε σε αύξηση της αυτονομίας κατά 2%.

Mercedes Vision EQXX

Ο ανεξάρτητος οργανισμός πιστοποίησης TÜV Süd ακολουθούσε την αποστολή και επαλήθευσε το ταξίδι των 1.008 χιλιομέτρων, με έναν αριθμό απόδοσης 11,4 χιλιόμετρα ανά kWh στο τέλος του ταξιδιού.

Mercedes Vision EQXX

Το EQXX είναι βέβαια μόνο μια ιδέα, αλλά τα διδάγματα από αυτό θα επεκταθούν πολύ μακριά. Ο επικεφαλής τεχνολογίας της Mercedes, Markus Schäfer, δήλωσε στο Top Gear ότι η επερχόμενη ηλεκτρική πλατφόρμα συμπαγών αυτοκινήτων MMA της εταιρείας θα χρησιμοποιεί μπαταρίες με παρόμοια χημεία με αυτή του EQXX το 2024. Είπε επίσης ότι: "Η τεχνολογία θα είναι πολύ σημαντική για την ανάπτυξη της εταιρείας, καθώς και για την παραγωγή της: Θα έλεγα μείνετε συντονισμένοι. Στο εγγύς μέλλον θα δείτε κάτι που είναι - από άποψη σχεδιασμού - πολύ πολύ κοντά σε αυτό το όχημα". Και πρόσθεσε "Ήταν κάπως εκπληκτικό το ενδιαφέρον που προκάλεσε. Με αυτού του είδους τη θετική ανταπόκριση, όσον αφορά τη σχεδιαστική γλώσσα του αυτοκινήτου, αυτό είναι σίγουρα κάτι που θα πάρουμε υπόψη μας".

Best of Network