
Τώρα πια ξέρεις ποια είναι η Nio και σίγουρα έχει δει κάποια από τα μοντέλα της, όπως το Nio ES8. Ναι, δεν τα έχεις δει να κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους αλλά η κινεζική εταιρεία premium ηλεκτρικών αυτοκινητών έχει "πιάσει" Ευρώπη και σύμφωνα με πολλούς αναλυτές αποτελεί φόβητρο για πολλούς ευρωπαίους κατασκευαστές premium αυτοκινήτων.
Στο βίντεο που ακολουθεί -και μόλις ανέβασε η φίρμα στο Twitter- παρακολουθούμε την διαδικασία κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της φίρμας. Η καταγραφή δείχνει μία όψη της premium διάστασης της Nio.
What is the beauty of technology industry? From an aluminum plate to the whole car off the assembly line, it turns out that making a car can be so cool.$NIO pic.twitter.com/HGFVudoNHP
— NIO 蔚来 (@NIOGlobaI) January 15, 2023
Τι χρειάζεται να ξέρεις για τη Nio
Η κινεζική φίρμα ξεκίνησε αντίστροφα από μια συμβατική εταιρεία ηλεκτρικών από την Κίνα. Πρώτα έφτιαξε premium -πάντα ηλεκτρικά- αυτοκίνητα και τώρα ετοιμάζεται να λανσάρει και πιο οικονομικά αυτοκίνητα -υπό διαφορετική φίρμα. Πριν από λίγο καιρό δέχθηκε μήνυση από την Audi για τις ονομασίες των μοντέλων της αλλά το πιο ενδιαφέρον είναι ότι η Audi πήρε από την Nio τον επικεφαλής interior designer. Το plot twist της ιστορίας είναι ότι ο συγκεκριμένος σχεδιαστής ήταν στην Audi πριν την Nio! Άρα η Nio είχε μυριστεί νωρίτερα το ταλέντο και τις δυνατότητες του Thibaut Dereymacker και τον έθεσε επικεφαλής. Τελικά η Audi τον έπεισε να επιστρέψει.

Ένα ακόμα σημαντικό κομμάτι για την Nio είναι η κερδοφορία. Όσοι παρακολουθούν την αυτοκινητοβιομηχανία ξέρουν ότι η Nio γνωρίζει πολύ καλά πώς να είναι κερδοφόρα και κάποιοι λένε ότι διδάσκει κερδοφορία ακόμα και στην Tesla -τουλάχιστον στην Ευρώπη. Ένας από τους λόγους είναι ότι όλα της τα μοντέλα στηρίζονται στην ίδια πλατφόρμα.
Αλλαγή μπαταρίας: Το καλύτερο κόλπο της Nio
Στη Νορβηγία η Nio έχει ήδη δυνατή παρουσία πλασάροντας ένα σημαντικό πλεονέκτημα: αν σου έχει τελειώσει η μπαταρία, περνάς από έναν σταθμό Nio και απλά την αλλάζεις με μια φορτισμένη. Η Nio πιστεύει τόσο πολύ σε αυτό το σύστημα και γι' αυτό ετοιμάζεται να χτίσει εργοστάσιο στην Ευρώπη -στο Pest της Ουγγαρίας- που θα αναπτύσσει και θα κατασκευάζει προϊόντα ενέργειας, όπως σταθμούς εναλλαγής μπαταριών.

Μετά από όλα αυτά καταλαβαίνεις ότι μόνο τυχαίο δεν είναι ότι το Nio ES8 θεωρείται ανταγωνιστής ενός από τα πιο εξελιγμένα αυτοκίνητα που κόσμου -αν όχι το πιο-, του Volvo EX90, που έχει το προσωνύμιο "υπολογιστής με ρόδες".