Lightyear 0: Στην παραγωγή το πρώτο ηλιακό αυτοκίνητο

Σίγουρα είναι μια σημαντική στιγμή για την αυτοκίνηση καθώς μπήκε στην παραγωγή το πρώτο ηλιακό αυτοκίνητο. Δεν είναι φθηνό όμως αλλάζει τα δεδομένα

Παραγωγή του Lightyear 0

Στο ελληνικό TopGear έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στο ηλεκτρικό ηλιακό αυτοκίνητο Lightyear 0 καθώς πρόκειται για ένα όχημα που αλλάζει τα δεδομένα στην αυτοκίνηση. Αν έχεις ακολουθήσει την αρθρογραφία μας σχετικά με το Lightyear 0 -το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο-, σίγουρα έχει καταλάβει ότι η Lightyear είναι μια πολύ σοβαρή εταιρεία -που δεν αρέσκεται σε σκέτες φωτογραφίες απλά και μόνο για να βρει χρηματοδότηση για να εξελίξει το όχημα. Και να που ήρθε η στιγμή που περιμέναμε: το Lightyear 0 μπήκε στην παραγωγή. Στο βίντεο παρακάτω μπορείς να δεις και κάποιες στιγμές από την παραγωγή του. 

Lightyear 0

Κατασκευάζοντας το Lightyear 0

Η διαδικασία κατασκευής ξεκινά με το γυμνό αμάξωμα σε λευκό χρώμα, Αυτό το λευκό αμάξωμα έρχεται από το Ηνωμένο Βασίλειο. Αφού πραγματοποιηθεί ενδελεχής έλεγχος, τοποθετούνται η κύρια καλωδίωση και οι μοκέτες δαπέδου. Στη συνέχεια, το όχημα μεταφέρεται στην επόμενη φάση της γραμμής συναρμολόγησης, όπου τοποθετείται μόνωση και εγκαθίστανται όλα τα απαραίτητα καλώδια και σωλήνες.

Ακολουθεί το ρομποτικό κελί. Σε αυτό το κελί, ένα εξειδικευμένο ρομπότ χρησιμοποιείται για να εφαρμόσει την κόλλα στα τόσο σημαντικά ηλιακά πάνελ. Στη συνέχεια, χειριστές τοποθετούν ημι-χειροκίνητα το γυαλί και τους ηλιακούς συλλέκτες στο αμάξωμα.


Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου συναρμολογούνται το υποπλαίσιο, η ανάρτηση και οι κινητήρες και αλλά μηχανικά και ηλεκτρικά τμήματα. Σε άλλο σημείο της γραμμής παραγωγής συναρμολογούνται το ταμπλό, η κεντρική κονσόλα, οι πόρτες και η πίσω πόρτα.

Παραγωγή του Lightyear 0

Ακολουθεί η συναρμολόγηση. Τα υποσυστήματα ενώνονται με το αμάξωμα. Στη συνέχεια, εγκαθίσταται η μπαταρία υψηλής τάσης, 61,2 kWh. Με βάρος μόλις 350 kg, αυτή η μπαταρία έχει την υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα από κάθε άλλο διαθέσιμο ηλεκτρικό όχημα. Το χαμηλό βάρος, σε σύγκριση με άλλες μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, συμβάλλει στο χαμηλό συνολικό βάρος του Lightyear 0, το οποίο βρίσκεται είναι 1575 kg -από τα ελαφρύτερα ηλεκτρικά οχήματα στον κόσμο. Αυτό το μικρό βάρος είναι απαραίτητο για να καταστεί το Lightyear 0 όσο το δυνατόν πιο ενεργειακά αποδοτικό.

Μετά από αυτό, τοποθετείται το ταμπλό, η κεντρική κονσόλα, τα καθίσματα και, τέλος, οι πόρτες και η πίσω πόρτα. Ως τελευταίο βήμα, τοποθετούνται τα ειδικά ελαστικά Bridgestone.

Αυτό που ακολουθεί είναι μια ολοκληρωμένη σειρά ελέγχων στο τέλος της γραμμής παραγωγής, όπως δοκιμές φρένων και ισχύος, βαθμονόμηση τροχών και προβολέων, έλεγχοι λογισμικού και διάφορες άλλες δοκιμές. Το τελευταίο βήμα της διαδικασίας είναι ένας ενδελεχής ποιοτικός έλεγχος.

Best of Network