Το καθιερωμένο πια debate, ανάμεσα στους υποστηρικτές και τους πολέμιους των ηλεκτρικών οχημάτων, αφορά στους χρόνους φόρτισης και την αυτονομία. Υπάρχουν όμως και κάποια άλλα στοιχεία, που αν και σαφώς μικρότερης σημασίας, φαίνεται πως κάνουν τις απόψεις να διίστανται. Όπως για παράδειγμα ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από το μπροστινό καπό, που διαθέτουν τα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα. Μάλιστα στις ΗΠΑ, περίπου στο 1/3 των ηλεκτρικών οχημάτων, ο διαθέσιμος χώρος μπροστά, θα μπορούσε κάλλιστα να συγκριθεί με το κανονικό πορτμπαγκάζ ενός αυτοκινήτου της μικρής κατηγορίας.
Δεν είναι καινούργια η ιδέα του πορτμπαγκάζ μπροστά
Υπάρχει βέβαια και μια μερίδα ηλεκτρικών οχημάτων, που αδιαφορεί για τον αποθηκευτικό χώρο στο μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου, με το σκεπτικό πως από τη στιγμή που δεν πρόκειται για κάτι στο οποίο ήταν συνηθισμένοι οι πελάτες τους, δεν θα τους λείψει όταν περάσουν από ένα συμβατικό αυτοκίνητο σε ένα ηλεκτρικό. Από την άλλη πλευρά, πρόκειται για ζήτημα που ευνοεί την ευρηματικότητα. Πώς αλλιώς να σχολιάσει κανείς την πρόταση της Ford, για χρήση του μπροστινού πορτμπαγκάζ ως χώρου για τοποθέτηση τροφών; Άλλωστε βοηθάει και το γεγονός πως κατά βάση οι χώροι αυτοί διαθέτουν και αποστράγγιση.
Για να είμαστε ειλικρινείς, η ιδέα του μπροστινού πορτμπαγκάζ δεν είναι ακριβώς καινούργια στον χώρο του αυτοκινήτου. Διάφορα μοντέλα με κινητήρες στο πίσω μέρος, όπως η Porsche 911 και η Chevrolet Corvair (που πλέον έχει σταματήσει να παράγεται), την έχουν υιοθετήσει εδώ και χρόνια. Όμως είναι τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, που δίνουν τη δυνατότητα για πρώτη φορά στους κατόχους τους, να έχουν όχι ένα, αλλά δύο αποθηκευτικούς χώρους.
Σε κάποιες περιπτώσεις, όπως π.χ. αυτή του pickup Ford F-150 Lightning, ο χώρος μπροστά είναι πραγματικά πολύ μεγάλος. Αλλά και σε λιγότερο ογκώδη μοντέλα, όπως το Lucid Air, η χωρητικότητα του μπροστινού πορτμπαγκάζ φτάνει τα 201lt, ενώ εκείνη ενός Tesla Model Y τα 116lt, περίπου όσο είναι η χωρητικότητα ενός ψυγείου. Όσοι έχουν στο μυαλό τους το τρολάρισμα μέσω των social media, δεν θα διστάσουν να γεμίσουν με πάγο και μπύρες τον χώρο στο μπροστινό τμήμα ενός EV.
Όπως και να έχει, ακόμη κι αν δεν το χαρακτηρίσεις απαραίτητο, δεν μπορείς παρά να το θεωρήσεις χρήσιμο. Και το γεγονός ότι δεν προσφέρεται από το σύνολο των ηλεκτρικών οχημάτων (ενδεικτικά κάποιες εξαιρέσεις αποτελούν η Mercedes EQS, το Toyota bZ4X και το Nissan Ariya), ουσιαστικά ενισχύει την ύπαρξη αντιλόγου στο κατά πόσο ένα δεύτερο πορτμπαγκάζ, είναι επιλογή ή αναγκαιότητα.