Στη ζωή, τίποτα δεν είναι τυχαίο. Όπως η ανάγκη για αναδρομή στο παρελθόν, όταν γνωρίζεις πως πλησιάζει το τέλος. Όχι απαραίτητα το τέλος της ζωής, αλλά εκείνο μιας περιόδου κατά την οποία έχτισες τον μύθο σου. Και τον έζησες κιόλας. Με το τέλος του αυτοκινήτου όπως το ξέραμε να έρχεται με μορφή χιονοστιβάδας, η Porsche κάνει ένα ξεκάθαρο statement. Μας προσφέρει ένα αυτοκίνητο όπως εκείνη το αντιλαμβάνεται και όχι όπως επιβάλλουν οι καιροί.
Απαλλαγμένο από το άγχος των εκπεμπόμενων ρύπων, με νέα εξάτμιση για πιο σπορ ήχο και με μία μοναδική μπαταρία, αυτή που ξέρεις εδώ και δεκαετίες και στην οποία είναι πολύ πιθανό κάποια στιγμή να χρειάστηκε να συμπληρώσεις υγρά. A, και με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Στο άκουσμα της είδησης, το ρίγος που διαπερνά το σώμα των απανταχού petrolheads, φανταζομαι πως μπορεί να συγκριθεί μόνο με αυτό που θα ένιωθαν όσοι βρέθηκαν στο Birmingham, στις 4 Φεβρουαρίου του 2017, για να παρακολουθήσουν την τελευταία live εμφάνιση των Black Sabbath με frontman τον Ozzy.
Με την Porsche να εκπροσωπείται ήδη στην κατηγορία των EV, το ρόδι έχει σπάσει. Άλλωστε οι Γερμανοί κατέστησαν σαφές ήδη από την παρουσίαση της πρώτης Cayenne, πως δεν γυρίζουν την πλάτη στις τάσεις που διαμορφώνονται στην αγορά αυτοκινήτου. Με καταγεγραμμένη την -επίσημη- δήλωση πως μέχρι το 2030, το 80% των πωλήσεων της μάρκας θα προέρχεται από αμιγώς ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά μοντέλα, η Porsche βρίσκεται στο κατώφλι μιας νέας σελίδας στην ιστορία της.
Κάπως έτσι, η ανακοίνωση της νέας έκδοσης περιορισμένης παραγωγής της 911, έρχεται σε μία μεταβατική περίοδο και γι' αυτό αποκτά ιδιαίτερη σημασία. Η ονομασία της έκδοσης είναι Sport Classic. Δεν είναι καινούργια, αλλά δεν θα μπορούσε να είναι πιο εύστοχη, καθώς υπάρχουν σε αυτήν αρκετές παραπομπές στην Carrera RS 2.7 του 1972. Η προφανής σκέψη είναι πως οι παραπομπές αυτές, αφορούν σε θέματα αισθητικής. Σωστά, αλλά ταυτόχρονα αυτή είναι και η εύκολη σκέψη. Η 911 Sport Classic του 2022, μπορεί να διαθέτει ρετρό στοιχεία όπως η μεγάλη σταθερή αεροτομή στο πίσω μέρος, ή ο πράσινος φωτισμός του -ψηφιακού- πίνακα οργάνων, όμως τα κύρια στοιχεία που σε μερικά χρόνια θα θεωρούνται και αυτά ρετρό, είναι ο κινητήρας boxer 3.7 lt με διπλό τούρμπο και το χειροκίνητο κιβώτιο 7 σχέσεων.
Το αμάξωμά της, είναι το ίδιο με εκείνο της (992) 911 Turbo, στοιχείο που μεταφράζεται σε αυξημένο πλάτος κατά 50mm και χαμηλότερη ανάρτηση κατά 10mm, συγκριτικά με τις εκδόσεις Carrera και Carrera 4. Και φυσικά, μπορείς να το επιλέξεις βαμμένο στο χρώμα με την ονομασία Sport Grey Metallic, που δημιουργήθηκε αποκλειστικά για την συγκεκριμένη έκδοση. Αντίστοιχα στοιχεία εξατομίκευσης υπάρχουν και στο εσωτερικό, όμως αυτό που σίγουρα προκαλεί το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, είναι πως με απόδοση 550 ίππων, η συγκεκριμένη 911, είναι η ισχυρότερη με μηχανικό κιβώτιο που έχει υπάρξει ποτέ.
Η ενδεικτική τιμή των €270.000 σε κάποιες ευρωπαϊκές αγορές, έχει μόνο φιλολογικό ενδιαφέρον. Με την παραγωγή της να περιορίζεται στα 1.250 αντίτυπα, το sold out είναι θέμα χρόνου. Επειδή είναι βέβαιο πως αυτοί που θα ήθελαν (και θα μπορούσαν) να αποκτήσουν ένα από αυτά, είναι πολύ περισσότεροι, η Porsche ανακοίνωσε πως πρόκειται για τη 2η από τις συνολικά 4 εκδόσεις, που θα αποτελέσουν "συλλεκτικά αντικείμενα" και θα αποτελέσουν την αποφώνηση της Porsche πριν την οριστική μετάβασή της στην εποχή του εξηλεκτρισμού. Η πρώτη ήταν η 911 Targa 4S Design Edition που παρουσιάστηκε το 2020. Αν δεν το έχεις συνειδητοποιήσει ακόμη, μόλις απέκτησες έναν καλό λόγο για να αγοράσεις κουμπαρά.
Αν πάλι χρειάζεσαι μεγαλύτερη πίεση, ρίξε μια ματιά σε αυτήν την υπερπαραγωγή της Porsche για το προωθητικό video του αυτοκινήτου. Ένα νοσταλγικό υπερθέαμα που στο κέντρο του δεσπόζουν η 911 του παρελθόντος και η 911 Sport Classic του σήμερα.