
Έφτασε και η στιγμή που τα αγροτικά (θέλεις να τα λέμε pickup; το ίδιο είναι) έχουν μπαταρία. Ούτε πετρέλαιο, ούτε βενζίνη. Το ότι θα έχουν μπαταρία δεν σημαίνει ότι δεν κάνουν για την δουλειά. Άλλωστε τι χρειάζεται ένα pickup; Καρότσα και ροπή. Αυτά τα 10 ηλεκτρικά pickup που αναφέρουμε έχουν και τα δύο. Δες ποια είναι και ετοιμάσου για παραγγελία -αλλά θα χρειαστεί να περιμένεις αρκετά. Προς το παρόν πάρε γαλότσες και τζιν σαλοπέτα και βλέπουμε.
Ford F-150 Lightning

Η ηλεκτροκίνηση του Ford F-150 είναι μια ΜΕΓΑΛΗ υπόθεση, όχι μόνο επειδή το κανονικό F-150 είναι το πιο δημοφιλές όχημα (όχι μόνο pick up) της Βόρειας Αμερικής για 40 χρόνια συνεχόμενα. Από τότε που αποκαλύφθηκε το Lightning -το οποίο δανείζεται το όνομά του από τα βενζινοκίνητα F-150 υψηλών επιδόσεων του παρελθόντος- τον Μάιο του 2021, δεκάδες χιλιάδες Αμερικανοί το έχουν παραγγείλει.
Αυτό που βλέπεις έχει έως και 572 ίππους και 1.050 Nm ροπής και μια υποτιθέμενη αυτονομία 520 χιλιομέτρων. Διαθέτει ένα τεράστιο μπροστινό πορτμπαγκάζ και κάτι που ονομάζεται αμφίδρομη ισχύς, πράγμα που σημαίνει ότι το Lightning μπορεί να τροφοδοτεί τα εργαλεία σας, ή ακόμα και ολόκληρο το σπίτι σας, για μέρες, αν χρειαστεί. Το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο είναι 900 kg και μπορεί να ρυμουλκήσει 4,5 τόνους. Οι τιμές κυμαίνονται από περίπου 40.000 έως 90.000 δολάρια (περίπου τα ίδια σε ευρώ, έτσι όπως τα κάναμε στην Ευρώπη), ενώ οι παραδόσεις αναμένεται να ξεκινήσουν αργότερα φέτος.
Rivian R1T

Ένα αμιγώς ηλεκτρικό φορτηγό pickup από μια αμερικανική νεοφυή εταιρεία... κατάλαβες. Σωστά; Όχι, γιατί σε αντίθεση με εκείνο το άλλο pick up από εκείνη την άλλη εταιρεία, είναι ήδη σε παραγωγή.
Τα πρώτα μοντέλα παραγωγής έχουν αυτονομία 500 χιλιομέτρων (έρχονται εκδόσεις μεγαλύτερης και μικρότερης αυτονομίας) και τέσσερις ηλεκτροκινητήρες για 0-100 km/h σε μόλις τρία δευτερόλεπτα, με τιμές που ξεκινούν από 67.500 δολάρια. Δεν λείπει ούτε ο χώρος φόρτωσης, με 330 λίτρα στο καπό, 350 λίτρα στο "τούνελ ταχυτήτων" και έναν σφραγισμένο χώρο 200 λίτρων κάτω από το δάπεδο της καρότσας. Α, και υποτίθεται ότι μπορεί να διασχίσει πάνω από 900 χιλιοστά νερού και να ρυμουλκήσει σχεδόν πέντε τόνους.
Η Rivian έχει επίσης υποσχεθεί ένα επταθέσιο αδελφάκι SUV, το R1S, χωρίς όμως να έχει ανακοινωθεί ακόμη πότε θα ξεκινήσει η παραγωγή.
Tesla Cybertruck

Το αγροτικό γιοφύρι της Άρτας που δεν μοιάζει με κανένα άλλο pickup ή αυτοκίνητο γενικά. Το πολυδιαφημισμένο Tesla Cybertruck ήταν προγραμματισμένο να ξεκινήσει την παραγωγή του στα τέλη του περασμένου έτους -με την Tesla να φέρεται να κάθεται πάνω σε εκατοντάδες χιλιάδες προπαραγγελίες- αλλά αυτό ήρθε και έφυγε, όταν μετατέθηκε για το 2022. Στη συνέχεια, νωρίτερα φέτος, ο Elon ανακοίνωσε ότι αναβλήθηκε για το 2023, με έμφαση στην ανάπτυξη του ανθρωποειδούς ρομπότ "Optimus".
Παρόλα αυτά, να τι ξέρουμε μέχρι στιγμής. Οι τιμές θα ξεκινούν από 40.000 δολάρια για την έκδοση με έναν κινητήρα και πίσω κίνηση και θα φτάνουν τα 70.000 δολάρια για το τετρακίνητο μοντέλο με τρεις κινητήρες και θεωρητική αυτονομία "800+ χιλιόμετρα", μέγιστο ωφέλιμο φορτίο 1,5 τόνου και ικανότητα ρυμούλκησης άνω των έξι τόνων. Α, και 0-100 χλμ/ώρα σε 2,9 δευτερόλεπτα. Η Tesla επιμένει ότι έτσι ακριβώς θα μοιάζει και το Cybertruck όταν φτάσει στην παραγωγή, με άβαφο αμάξωμα από ανοξείδωτο χάλυβα και θέσεις για έξι άτομα. Αν δεν σου αρέσουν οι γωνίες ούτε στην σπανακόπιτα ξέχνα το.
Lordstown Endurance

Lordstown Motors - ονομάστηκε έτσι από το Lordstown του Οχάιο, όπου η εταιρεία κατέχει ένα παλιό εργοστάσιο της General Motors. Τουλάχιστον το κατείχε, μέχρι που πρόσφατα πουλήθηκε στον τεχνολογικό όμιλο Foxconn, μια κίνηση που θα βοηθήσει να μπει επιτέλους στην παραγωγή το ηλεκτρικό pickup Endurance.
Το ίδιο το Endurance υποτίθεται ότι είναι ένα κανονικό pickup εργασίας, περισσότερο σαν το F-150 παρά σαν το Rivian, με τέσσερις κινητήρες και μια μπαταρία 109 kWh για μια υποτιθέμενη εμβέλεια 400+ χιλιομέτρων. Οι τιμές ξεκινούν από τα 52.500 δολάρια.
Η παραγωγή θα ξεκινήσει αργότερα φέτος, με σχέδια για την κατασκευή συνολικά 500 οχημάτων μέχρι το τέλος του 2022 και 2.500 το 2023. Περισσότερα μόλις τα μάθουμε.
Hummer EV

Το Hummer EV δεν είναι για επαγγελματίες. Πώς θα μπορούσε άλλωστε. Θέλεις μερικά νούμερα; Έχει μήκος 5,5 μέτρα, ύψος σχεδόν 2 μέτρα, πλάτος πάνω από 2,1 μέτρα και το βάρος υπερβαίνει τους τέσσερις τόνους. Για λάσπες και σοκάκια σε χωριό δεν κάνει σίγουρα. Αλλά είναι πολύ επιβλητικό.
Τα μοντέλα First Edition των 112.000 δολαρίων, που διαφημίζονται ως "το απόλυτο εκτός δρόμου EV supertruck", έχουν 1.000 ίππους από τρεις ηλεκτροκινητήρες (που αντλούν ενέργεια από την νέα μπαταρία "Ultium" της GM), 1.356 Nm ροπής, και υποτίθεται ότι να φτάσουν τα 100 km/h από στάση σε περίπου τρία δευτερόλεπτα ενώ έχουν αυτονομία περίπου 570 χιλόμετρα.
Έρχεται με ελαστικά έως και 37 ιντσών και μια λειτουργία "CrabWalk" που στρέφει τους μπροστινούς και τους πίσω τροχούς προς την ίδια κατεύθυνση. Η GM ισχυρίζεται ότι το Hummer μπορεί να σκαρφαλώσει σε "κατακόρυφες διαδρομές 45 εκατοστών" και να περάσει μέσα από πάνω από 600 χιλιοστά νερού. Το Navy SEAL του κόσμου των pickup, με άλλα λόγια.
Chevrolet Silverado EV

Ακριβώς όπως η νύχτα ακολουθεί τη μέρα, ένα pickup της Chevrolet ακολουθεί ένα pickup της Ford. Και μη νομίζεις ούτε για ένα λεπτό ότι πρόκειται απλώς για ένα επαναχρησιμοποιημένο Silverado με κινητήρα εσωτερικής καύσης: είναι κατασκευασμένο από την αρχή στην ίδια ηλεκτρική πλατφόρμα με το Hummer EV.
Όταν λανσαριστεί το 2023, οι αγοραστές θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν την πλυμιστή έκδοση RST First Edition των 105.000 δολαρίων ή την πιο σκληρή και έτοιμη και με λογική τιμή των 39.900 δολαρίων Work Truck (WT). Διαφορές; Ενώ το πρώτο προσφέρει 664 ίππους και 1.057 Nm ροπής, ωφέλιμο φορτίο 600kg και ικανότητα ρυμούλκησης 3.650 kg, το δεύτερο σας προσφέρει 510 ίππους και 833 Nm ροπής, ωφέλιμο φορτίο 550 kg και περίπου ίδια ικανότητα ρυμούλκησης. Fair enough που λένε και στο χωριό.
Ίσως το πιο έξυπνο πράγμα σε αυτό το pickup είναι η καρότσα. Έχει μήκος 1,8 μέτρα, αλλά αν ανοίξετε τη μεσαία πόρτα θα φτάσετε τα 2,7 μέτρα, ή με την προαιρετική πίσω πόρτα εκτεταμένη, τα τερατώδη 3,07 μέτρα.
Alpha Wolf

Ακόμα μία καλιφορνέζικη start up ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά η Alpha δείχνει πολύ αποδοτική. Είδαμε για πρώτη φορά το Wolf τον Μάρτιο του 2021, όταν ήταν απλώς μια τρισδιάστατη απεικόνιση. Πέντε μήνες μετά είχε εξελιχθεί σε ένα πραγματικό πρωτότυπο.
Να τι γνωρίζουμε μέχρι στιγμής. Πρόκειται να υπάρξουν τρεις εκδόσεις, το κανονικό Wolf, το Wolf+ με εκτεταμένη καμπίνα και το SuperWolf με διπλή καμπίνα. Οι αγοραστές θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μεταξύ μονού κινητήρα 2WD ή διπλού κινητήρα 4WD. Η Alpha υπολογίζει ότι θα κάνει τα 0-100 km/h σε 6,2 δευτερόλεπτα, με την μπαταρία των 75 kWh να είναι καλή για μια αυτονομία περίπου 400 χιλιομέτρων. Η Alpha στοχεύει σε τιμή εκκίνησης μόλις 36.000 δολάρια, αν και θα το πιστέψουμε μόνο όταν το δούμε.
Τον Ιανουάριο, ο Edward Lee -CEO και επικεφαλής σχεδιαστής- μας είπε ότι ελπίζει να έχει ένα δοκιμαστικό πρωτότυπο μέχρι το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, με σχέδια για την κατασκευή 25 χιλιάδων μονάδων ετησίως το 2023, που θα αυξηθούν σε 50 χιλιάδες το 2024.
Atlis XT

Άλλη μια αμερικανική νεοφυής επιχείρηση που θέλει ένα κομμάτι από την πίτα των ηλεκτρικών pickup, η Atlis αποκάλυψε για πρώτη φορά το σφηνοειδές pick up XT το 2019, το οποίο διαθέτει, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς, 800 χιλιόμετρα αυτονομίας που συναγωνίζεται το Mercedes EQS -και 15 λεπτά χρόνο πλήρους φόρτισης. Τι λε ρε παιδί μου.
Οι υπόλοιπες προδιαγραφές ήταν εξίσου εντυπωσιακές: 600+ ίπποι, 16.269 Nm ροπής (μας δουλέυουνε;), 0-100 km/h σε 5,0 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 120 km/h, ωφέλιμο φορτίο σχεδόν 2,3 τόνων και ικανότητα ρυμούλκησης σχεδόν 16 τόνων. Οι αγοραστές θα έχουν τη δυνατότητα επιλογής καρότσας μήκους 2 ή 2,4 μέτρων, με τιμές που ξεκινούν από 45.000 δολάρια για την έκδοση entry-level με μπαταρία 125 kWh και εμβέλεια 480 χιλιομέτρων. Η κορυφαία έκδοση, εν τω μεταξύ, με μπαταρία 250 kWh και εμβέλεια 800 χιλιομέτρων, ξεκινά από 69.000 δολάρια.
Α, και κάτι ακόμα - η Atlas ισχυρίζεται ότι θα έχει διάρκεια ζωής 1,6 εκατομμύρια χιλόμετρα... τέσσερις φορές περισσότερο από όσο ο μέσος οδηγός φέρεται να καλύπτει στη διάρκεια της ζωής του. Παρόλε, παρόλε.
Edison Future EF1-T

Γνωρίστε το Edison Future EF1-T, το οποίο είναι αξιοσημείωτο για έναν λόγο πάνω απ' όλα: την οροφή του με ηλιακά πάνελ. Το οποίο, αν το σκεφτείς, έχει νόημα.
Έχοντας κάνει το δημόσιο ντεμπούτο του σε μορφή πρωτοτύπου στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες πέρυσι, διατίθεται επίσης προαιρετικά ένα καρότσα με ηλιακό κάλυμμα. Α, και οι ηλιακοί συλλέκτες θα φορτίζουν την μπαταρία τόσο όταν είναι σταθμευμένο όσο και όταν είναι εν κινήσει.
Θα είναι διαθέσιμο σε τρεις προδιαγραφές: Standard (μονός κινητήρας), Premium (διπλός κινητήρας) και Super (τριπλός κινητήρας). Αν και δεν υπάρχει ακόμα καμία λέξη για τα μεγέθη της μπαταρίας, γνωρίζουμε ότι θα είναι καλό για μια αυτονομία 480, 600 και 720 χιλομέτρων αντίστοιχα.
Βέβαια η ηλιακή φόρτιση είναι ένα θέμα. Αν είσαι στην Ελλάδα κανένα πρόβλημα αλλά αν είσαι στην Σκωτία...
Canoo Pick up

Θυμάστε το Canoo; Πίσω στο 2019, η νεοσύστατη επιχείρηση με έδρα την Καλιφόρνια (προφανώς) μας έκανε να παραμιλάμε με το φουτουριστικής εμφάνισης μικρο-λεωφορείο της. Ακολούθησε ένα όχημα διανομής πολλαπλών χρήσεων, και στη συνέχεια, πέρυσι, αυτό - το εύστοχο όνομα Canoo Pickup.
Θυμίζοντας τα παλιά pick up τύπου 2 της VW (και το πρόσφατα πειραγμένο pick up ID.Buzz...), προσφέρει καρότσα 1,8 μέτρων, με επέκταση 60 εκατοστών, έναν μπροστινό χώρο αποθήκευσης που μπορεί να χωρέσει εργαλεία ή εξοπλισμό μαζί με ένα πτυσσόμενο τραπέζι εργασίας με ηλεκτρικές πρίζες, αναδιπλούμενους πλευρικούς πάγκους εργασίας, κρυφά πλευρικά σκαλοπάτια και χώρους αποθήκευσης και πολλά άλλα.
Η Canoo λέει ότι θα είναι διαθέσιμο σε διαμορφώσεις με διπλό ή μονό κινητήρα (πίσω), έως 600 ίππους και 700 Nm ροπής, ωφέλιμο φορτίο 816 kg και περίπου 320 χιλιόμετρα αυτονομίας. Ο ιστότοπος δέχεται ήδη προπαραγγελίες, ενώ οι παραδόσεις αναμένονται ήδη από το επόμενο έτος.