Δοκιμή MG4 Excite 51kWh: Υπάρχει λόγος για την γρήγορη επιτυχία του

Το πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικά μοντέλο της νέας MG είναι το ηλεκτρικό MG4. Εδώ εξετάζουμε την πιο προσιτή του έκδοση με τη μικρή μπαταρία που όμως του προσδίδει μια αυτονομία της τάξεως των 340 χλμ./φόρτιση.

MG4 Excite 51kW
MG4 Excite 51kW
MG4 Excite 51kW
MG4 Excite 51kW
MG4 Excite 51kW
MG4 Excite 51kW
MG4 Excite 51kW
MG4 Excite 51kW
MG4 Excite 51kW
MG4 Excite 51kW
MG4 Excite 51kW
MG4 Excite 51kW

Το MG4 είναι ένα ενδιαφέρον μοντέλο, με αιχμηρή εικόνα, αεροδυναμικό όσο και ευρύχωρο αμάξωμα και με τιμή αρκετά δελεαστική για ηλεκτρικό αυτοκίνητο

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Για την τιμή, την εγγύηση, την άνεση και τις επιδόσεις

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Για το ελαφρύ τιμόνι και τις μικρές ενδείξεις-απαιτείται άμεσα ένα software update

Με λίγους μήνες στην ελληνική αγορά, η νέα MG έχει στις τάξεις της ένα ηλεκτρικό μοντέλο που ξεχωρίζει σχεδιαστικά και έχει καλή τιμή. Το MG4 είναι ένα ενδιαφέρον μοντέλο προς αξιολόγηση, δεδομένου ότι έχει ένα αεροδυναμικό και ευρύχωρο αμάξωμα ενώ διατίθεται στην τιμή των 32.250 ευρώ - χωρίς το όφελος της επιδότησης.

Η βασική αρχιτεκτονική δομή του MG4 επιτρέπει ο ηλεκτροκινητήρας να είναι στο πίσω μέρος με άμεση μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα τροχών. Η έκδοση της δοκιμής μας εφοδιάζεται με τη μικρή μπαταρία των 51 kWh – φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), ενώ όλες οι υπόλοιπες της γκάμας έχουν μεγαλύτερη μπαταρία στα 64 kWh τεχνολογίας ιόντων λιθίου.

MG4 Excite 51kW
Παιχνίδια ενέργειας ή, αλλιώς, πώς μπορείς να χαρείς την οδήγηση ενός ηλεκτρικού

Οι μπαταρίες LFP παρουσιάζουν μεγαλύτερο κύκλο ζωής – 5.000 κύκλους φόρτισης – από τις αντίστοιχες ιόντων λιθίου (περίπου 2.000 κύκλοι). Για να μην αναφέρουμε τις solid state μπαταρίες που αντέχουν ακόμα περισσότερο.

Είναι πολύ ενθαρρυντικό να βλέπεις από μπαταρίες LFP αυτονομία 340 χλμ. και αυτό δείχνει ότι υπάρχει εξέλιξη στα λογισμικά διαχείρισης ενέργειας των σύγχρονων EV cars.

Κινητήρας-μετάδοση στα... μετόπισθεν

Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 170 ίππους με ροπή στα 250 Nm, δηλαδή το αντίστοιχο ενός μικρού turbo βενζίνης, στην υψηλότερη εκδοχή ισχύος του. Ωστόσο, αν συγκρίνουμε την αποδοτικότητα σε κατανάλωση, ο ηλεκτροκινητήρας κερδίζει κατά κράτος τον θερμικό κινητήρα.

MG4 Excite 51kW

Βέβαια, ένα ηλεκτρικό μοντέλο ζυγίζει πολύ περισσότερο από ένα συμβατικής τεχνολογίας, οπότε οι επιδόσεις στα χρονόμετρα σε αυτή την άτυπη σύγκριση είναι παραπλήσιες.

Το ηλεκτρικό MG4 επιταχύνει σε 7,7 δευτερόλεπτα για τα 0-100 και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα με ηλεκτρονικό κόφτη για να προστατευτεί η ενέργεια της μπαταρίας.

Διαβάστε Επίσης

Μολονότι είναι ένα άνετο και ευρύχωρο αυτοκίνητο για επιβάτες και αποσκευές χάρη και στο μεταξόνιο των 2,7 μ., το ταξίδι απαιτεί καλό προγραμματισμό λόγω σχετικά μικρής αυτονομίας. Ως εκ τούτου, η έκδοση Excite έχει ως βασικό της πεδίο ένα αστικό περιβάλλον με επιλογές σε πολλά σημεία φόρτισης.

Για όσους θέλουν κάτι παραπάνω υπάρχει η έκδοση Exlusive με τη μεγαλύτερη μπαταρία, που κοστίζει 36.750 ευρώ.

MG4 Excite 51kW

Η καμπίνα είναι minimal με δύο οθόνες (7 και 10,25 ίντσες) και δύο κονσόλες: μία αιωρούμενη και μία βάσης. Θήκες εναπόθεσης μικροαντικειμένων υπάρχουν παντού.

Για την εκκίνηση του αυτοκινήτου δεν υπάρχει κλειδί ή ειδικό κουμπί. Κάθεσαι στο κάθισμα, επιλέγεις τη σχέση Drive και φεύγεις. Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης και πολλαπλές ρυθμίσεις ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση μαζί με mode one-pedal.

MG4 Excite 51kW

Τα γραφικά στις δύο οθόνες είναι αρκετά καλά, όμως οι ενδείξεις είναι μικρές. Το λογισμικό είναι σχετικά αργό, ενώ υπάρχει και μια σημαντική έλλειψη, αυτή της εξωτερικής θερμοκρασίας. Όλα στοιχεία που θα μπορούσαν να βελτιωθούν με μια απλή αναβάθμιση software από την MG – σήμερα δε διατίθεται κάποια τέτοια.

Απολαυστικό στη χρήση

Το MG4 είναι απολαυστικό στο μάτι όσο και στην οδήγηση. Στην καθημερινότητα είναι ευκίνητο, ήσυχο και άνετο. Αν το πιέσεις λίγο παραπάνω, μπορείς να χαρείς μικρές μετατοπίσεις του πίσω μέρους στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, κυρίως λόγω μετατόπισης του βάρους και λιγότερο λόγω πίσω κίνησης.

MG4 Excite 51kW

Το σύστημα διεύθυνσης έχει πολλή ηλεκτρική υποβοήθηση και έτσι στερείται αυτή την αίσθηση βαρύτητας ακόμα και στο πρόγραμμα Sport.

Διαβάστε Επίσης

Όμως, τι τα θες αυτά με το MG4; Αν είχες στα χέρια σου την κορυφαία τετρακίνητη έκδοση MG4 Xpower – αναμένεται στα τέλη Φλεβάρη –, με τους δύο ηλεκτροκινητήρες των 435 ίππων και των 600 Nm, τότε να συζητήσουμε για θέματα απόκρισης και συμπεριφοράς.

Αυτό που θα πρέπει να διερευνήσουμε στην entry level έκδοση Excite είναι το τι παραλαμβάνεις στα 32.250 ευρώ. Και η λίστα, πέραν των παραπάνω, έχει επίσης να προσφέρει διαχείριση του αυτοκινήτου από εφαρμογή MG iSmart στο smartphone, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, ταχυφόρτιση έως 88 kW και πολλά άλλα μαζί με 7 χρόνια εγγύησης.

MG4 Excite 51kWh

Μπαταρία: 51 kWh, φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP)
Κίνηση: RWD
Ισχύς: 170 ίπποι
Ροπή: 250 Nm
0-100 km/h: 7,7 sec
Τελική ταχύτητα: 160 km/h (περιορίζεται ηλεκτρονικά)
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 17 kWh/100 km
μέση δοκιμής: 18,6 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή: 340 km
Χρόνος φόρτισης: 7,5 ώρες σε AC με ισχύ 7,4 kW. Σε ταχυφορτιστή (DC) 88 kW, 37 min το 0 - 80 %.
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.287 mm x 1.836 mm x 1.540 mm
Μεταξόνιο: 2.705 mm
Βάρος: 1.730 kg
Χώρος αποσκευών: 363-1.177 lt
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Τιμή: από 32.250 € (χωρίς το όφελος της επιδότησης)

Διαβάστε Επίσης

 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

 

Best of Network