












Το κορυφαίο value for money αυτή τη στιγμή στην αγορά, αποτελεί τον κανόνα της εμπορικής επιτυχίας της MG. Όπως κάθε κανόνας όμως, έχει κι αυτός τις εξαιρέσεις του.
Για το ποιοτικό εσωτερικό, τον πλούσιο εξοπλισμό και το συνολικό επίπεδο άνεσης.
Μικρός χώρος αποσκευών και αναλογικά υψηλή τιμή στην έκδοση PHEV.
Για ένα διάστημα είχα στο σπίτι μου ως διακοσμητικό στοιχείο μια παλιά τηλεφωνική συσκευή. Από εκείνες που όταν δεν άκουγες καθαρά τον συνομιλητή σου, του έλεγες "πάρε το 0". Κάποια στιγμή, είχε πάρει το μάτι μου το παιδάκι ενός φιλικού ζευγαριού να περιεργάζεται τη συσκευή πριν στραφεί προς το μέρος μου και ρωτήσει: "τι είναι αυτό;". Η έκφραση απορίας στο βλέμμα του έγινε ακόμη πιο έντονη όταν του απάντησα πως είναι τηλέφωνο.
Σε ένα αντιστρόφως ανάλογο σενάριο, την ίδια απορία θα μπορούσε να έχει κάποιος μεσήλικας που ξαφνικά βλέπει σήμερα μπροστά του το MG EHS. Τι είναι αυτό; Ακόμη και στη δική μου περίπτωση, η θέα ενός SUV με τα σήματα της MG φαντάζει σαν κάτι αταίριαστο.
Βλέπεις, είμαι από εκείνους που πρόλαβαν την MG στο προηγούμενο καθεστώς. Και φυσικά, δεν έχω την απαίτηση να σέβεσαι, αλλά να έρθεις για λίγο στη θέση κάποιου που η τελευταία φορά που βρέθηκε στη θέση οδήγησης ενός MG, ήταν σε ένα roadster με κινητήρα στο κέντρο και κίνηση πίσω.
Βέβαια σε αυτά τα τελευταία 20+ χρόνια που μεσολάβησαν, δεν άλλαξε μόνο ο χαρακτήρας και το ιδιοκτησιακό καθεστώς της MG, αλλά ολόκληρη η αγορά. Αν κάτι δεν ευνοεί η σημερινή εποχή, είναι τα σπορ αμαξώματα.
Η αυτοκινητοβιομηχανία έπαιξε τα ρέστα της στο χαρτί των SUV και της βγήκε. Μοιραία, οποιαδήποτε εταιρεία σέβεται τον εαυτό και τους μετόχους της, οφείλει να ξεκινήσει τον σχεδιασμό της γκάμας της από τη συγκεκριμένη κατηγορία. Ανεξαρτήτως διαστάσεων και συστήματος κίνησης.
Και η MG έκανε ακριβώς αυτό. Επένδυσε στα μικρομεσαία και μεσαία SUV, που αυτή τη στιγμή είναι οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες της αγοράς, παρουσιάζοντας προϊόντα που ακολουθούν πιστά την αρχή να δίνουν στον αγοραστή τους περισσότερο αυτοκίνητο από αυτό που πληρώνει.
Αν και ως ιδέα είναι απλή, η επιτυχημένη υλοποίησή της δεν είναι δεδομένη. Η MG πάντως, τα κατάφερε. Και τα μοντέλα της, καταγράφουν υψηλές πωλήσεις σε αρκετές ευρωπαϊκές αγορές.
Το HS που αφορά τη συγκεκριμένη δοκιμή, είναι το μεσαίο SUV της MG και μάλιστα στην plug-in υβριδική έκδοση, κάτι που σημαίνει πως αυτή τη στιγμή, αυτό είναι το ακριβότερο MG που μπορείς να αγοράσεις. Με μήκος λίγο κάτω από τα 4,6 μέτρα, το HS προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους για τους επιβάτες του, από τους οποίους όμως ζητάει παραχωρήσεις στον χώρο αποσκευών.
Τα 448 λίτρα σίγουρα δεν είναι τιμή που μπορεί να συγκριθεί με τα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας και για να προκύψει, έβαλε ένα χεράκι και η μπαταρία που βρίσκεται ακριβώς κάτω από το πορτ μπαγκάζ.
Σχεδιαστικά το HS είναι ένα textbook SUV. Η ομάδα που είναι υπεύθυνη για την αισθητική του είναι σαφές πως απέφυγε να πάρει κάποιο ρίσκο, κάτι που εδώ που τα λέμε, δεν είχε και σοβαρό λόγο να κάνει. Άλλωστε κανείς δεν περίμενε από την MG να θέσει τα σχεδιαστικά στάνταρ της κατηγορίας. Περνώντας στο εσωτερικό, η εικόνα είναι μάλλον καλύτερη απ' αυτό που περιμένεις.
Το HS είναι ξεκάθαρα ένα αυτοκίνητο που προσπαθεί να δείξει πιο premium απ' ότι είναι. Οι δερμάτινες επενδύσεις, οι επιφάνειες με μαλακά αφρώδη υλικά, το τιμόνι με την παχιά στεφάνη και τη σωστή διάμετρο, είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που συγκλίνουν προς αυτή την κατεύθυνση.
Το πλήρως ψηφιακό περιβάλλον που περιμένεις από ένα σύγχρονο μοντέλο είναι εκεί, τόσο σε επίπεδο πίνακα οργάνων όσο και οθόνης πολυμέσων, 10,1 ιντσών στη συγκεκριμένη περίπτωση. Η οποία, αν και κάπως αργή σε απόκριση, υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto. Σε γενικές γραμμές πάντως, θα πρέπει να αναγνωρίσεις στην MG τη δυνατότητα να συμπεριλάβει στο HS κάποιες σχεδιαστικές πινελιές που αναβαθμίζουν τη συνολική εικόνα, όπως για παράδειγμα οι πλαϊνοί αεραγωγοί που θυμίζουν κινητήρα αεροπλάνου.
Στα συν και η ύπαρξη φυσικών κουμπιών στο κάτω μέρος της κονσόλας, αν και κάπως παλαιάς κοπής. Πάμε να δούμε πώς μεταφράζονται όλα τα παραπάνω από τη στιγμή που ο κινητήρας μπαίνει σε λειτουργία.