














Το C40 στην κορυφαία έκδοση με τους δύο ηλεκτροκινητήρες είναι ασύλληπτα γρήγορο. Αν το προλάβεις σε κάποιο φανάρι, θα διαπιστώσεις πως είναι και όμορφο.
Για την εμφάνιση και την αίσθηση επιτάχυνσης. Θεωρείς πως χρειάζεσαι περισσότερα;
Μικρός χώρος αποσκευών και ανύπαρκτη ορατότητα πίσω. Ό,τι περιμένεις από ένα coupe SUV δηλαδή.
H Volvo εκτιμά πως μέχρι το 2025, οι μισές πωλήσεις της θα έρχονται από αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Πρόσθεσε πέντε ακόμη χρόνια και το σύνολο των νέων μοντέλων της σουηδικής μάρκας που θα βλέπεις στους δρόμους, θα τροφοδοτούνται αποκλειστικά από μπαταρίες.
Κάπως έτσι, αρχίζει να βγάζει νόημα η απόφαση της Volvo να διαθέτει το C40 μονάχα σε ηλεκτρικές εκδόσεις, σε αντίθεση με το XC40 που διαθέτει επιπλέον εκδόσεις βενζίνης και plug-in (και μέχρι πολύ πρόσφατα και diesel).
Αν απορείς για τον συσχετισμό, είναι γιατί τα δύο μοντέλα είναι ακριβώς τα ίδια μέχρι και την μεσαία κολόνα. Είτε σε επίπεδο εξωτερικής σχεδίασης, είτε εσωτερικής. Από εκεί και πέρα, αρχίζουν οι συνηθισμένες αλλαγές. Η κλίση της οροφής γίνεται πιο έντονη στο C40, προσομοιάζοντας σε coupe και δημιουργώντας ένα αντικειμενικά πολύ όμορφο αποτέλεσμα.
Το σχετικά περιορισμένο μήκος των 4,44 μέτρων σε συνδυασμό με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τους μεγάλους τροχούς των 20 ιντσών, κάνουν το C40 να δείχνει επιβλητικό και ιδιαίτερα δυναμικό. Κι αν θεωρείς πως όλα αυτά τα έχεις ξανακούσει, είναι γιατί το μοντέλο της Volvo βρίσκεται πάνω από ενάμιση χρόνο στην αγορά. Μη βιάζεσαι όμως, γιατί μέσα στο 2023 έχουν γίνει κάποιες αλλαγές που δεν είναι ορατές με γυμνό μάτι, αλλά βελτιώνουν τη συνολική εικόνα του C40.
Κάτι που επίσης δεν είναι ορατό με γυμνό μάτι, είναι το τι συμβαίνει πίσω από το C40, καθώς το μικροσκοπικό πίσω παρμπρίζ περιορίζει την ορατότητα στο ελάχιστο. Η Polestar έλυσε το θέμα καταργώντας το εντελώς και τοποθετώντας μια κάμερα που προβάλλει την εικόνα όσων συμβαίνουν πίσω σου στην κεντρική οθόνη.
Στην κορυφαία έκδοση του μοντέλου που αποτελεί και το αυτοκίνητο δοκιμής, η ισχύς προέκυπτε από δύο ηλεκτροκινητήρες ίδιας απόδοσης, που βρίσκονταν τοποθετημένοι στους δύο άξονες. Πλέον, η Volvo έχει τοποθετήσει στον μπροστινό άξονα έναν κινητήρα απόδοσης 117 kW (ή 159 ίππων αν προτιμάς τη μονάδα μέτρησης με την οποία έμαθες να οδηγείς) και στον πίσω έναν κινητήρα απόδοσης 183 kW (ή 249 ίππων).
Η συνολική ισχύς παραμένει στους 408 ίππους, όμως η Volvo υποστηρίζει πως η διαχείριση της ενέργειας είναι πλέον καλύτερη και σε συνδυασμό με την ελαφρώς μεγαλύτερη μπαταρία των 82 kWh (αντί των 78 kWh), το C40 Recharge Twin παρουσιάζει αυξημένη αυτονομία κατά 62 χιλιόμετρα.
Η εργοστασιακή τιμή είναι 507 χιλιόμετρα, όμως στον πραγματικό κόσμο το καλύτερο που μπορείς να δεις, είναι κάτι παραπάνω από 400. Ιδανικά και κινούμενος αποκλειστικά στην πόλη, ίσως και τα 450 χιλιόμετρα να αποτελούν έναν ρεαλιστικό στόχο, αλλά μέχρι εκεί.
Το θέμα της απόκλισης στην πραγματική αυτονομία είναι κάτι που αφορά το σύνολο των ηλεκτρικών μοντέλων και αν ρωτάς, στην περίπτωση του C40 η ουσία είναι πως η εικόνα είναι σαφώς βελτιωμένη από τα 350 χιλιόμετρα που έβλεπες μέχρι τώρα στην συγκεκριμένη έκδοση.
Εκρηκτικό. Το θέμα με την ακραία αίσθηση της επιτάχυνσης στα ηλεκτρικά μοντέλα είναι πως έχει αρχίσει να θεωρείται σαν κάτι δεδομένη, που πλέον δεν προκαλεί έκπληξη σε κανέναν. Όμως ακόμη κι έτσι, υπάρχουν αυτοκίνητα που διαφέρουν. Το C40 είναι ένα από αυτά. Η τιμή των 4,7'' που ανακοινώνει η Volvo για την επιτάχυνση 0-100 km/h είναι εντυπωσιακή, όμως η αίσθηση είναι ενός ακόμη πιο γρήγορου μοντέλου κι από αυτό.
Αν πατήσεις βαθιά το πεντάλ του γκαζιού, το C40 επιταχύνει αδιάκοπα μέχρι τη Vmax των 180 km/h με έναν τρόπο που λίγα ηλεκτρικά μπορούν να αντιγράψουν. Σημείωση: είναι εθιστικό και εκτοξεύει την κατανάλωση πάνω από τις 21-22 kWh/100 km.
Όμως μην πέσεις στην παγίδα να το θεωρήσεις σπορ μοντέλο, παρά τις επιδόσεις και την εμφάνιση. Το C40 είναι ένα αυτοκίνητο με ζεν ατμόσφαιρα, ιδανικό για ξεκούραστες μετακινήσεις. Κι αυτό είναι κάτι που εισπράττεις από την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς στο εσωτερικό του. Η ποιότητα είναι στα γνωστά υψηλά επίπεδα της Volvo, ενώ κάθε ένα από τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί αποτελεί ξεχωριστό κεφάλαιο στη βίβλο της βιωσιμότητας.
Όσο για τα φυσικά κουμπιά, έχουν μειωθεί στο ελάχιστο. Δεν υπάρχει καν διακόπτης on/off του κινητήρα. Η είσοδος του οδηγού στη φυσική του θέση, σηματοδοτεί από μόνη της την εκκίνηση του κινητήρα. Επιλέγεις D στο κιβώτιο και έφυγες.
Ακόμη και η δυνατότητα παραμετροποίησης των δυναμικών χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου που σου δίνεται, είναι περιορισμένη. Τα μόνα που μπορείς να επιλέξεις, είναι το One Pedal του οποίου η λειτουργία ανάκτησης είναι μάλλον αρκετά brutal και απαιτεί αρκετό χρόνο εξοικείωσης, και το βάρος του τιμονιού. Προγράμματα οδήγησης μην περιμένεις, αλλά ξέρεις κάτι; πρόκειται για μια απόλυτα ειλικρινή δήλωση από την πλευρά του κατασκευαστή.
Οι συνήθεις επιλογές σε αυτές τις περιπτώσεις είναι οι Eco, Normal και Sport. Αν δεν έχεις επιλέξει το αυτοκίνητο για ταξί, την πρώτη θα την χρησιμοποιήσεις σπάνια. Η δεύτερη είναι αυτό που λέει και η τρίτη, βελτιώνει την αίσθηση της επιτάχυνσης, υποννοώντας έναν χαρακτήρα που απουσιάζει από το 99% των αυτοκινήτων που τον επικαλούνται.
Το C40 δεν τα χρειάζεται όλα αυτά, ούτε υποκρίνεται πως είναι κάτι διαφορετικό από αυτό που πραγματικά είναι. Ναι, στην ευθεία είναι άπιαστο, όμως το τιμόνι του δεν έχει σε καμία περίπτωση την αίσθηση που θα ήθελες στην σπορ οδήγηση. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά όσο οι ταχύτητες παραμένουν στη σφαίρα της λογικής, αν όμως επιχειρήσεις να κινηθείς σβέλτα σε μια διαδρομή με αρκετές στροφές, η ροπή αδράνειας είναι εκεί να σου θυμίσει πως οδηγείς ένα ψηλό και βαρύ αυτοκίνητο, που απλά τυχαίνει να έχει καταιγιστικές επιταχύνσεις.
Η Volvo αναφέρει πως στην περίπτωση του C40, η σχεδίαση αποτέλεσε προτεραιότητα και η εικόνα του μοντέλου την δικαιώνει. Είναι από τα πιο όμορφα coupe SUV που κυκλοφορούν και σε περίπτωση που δεν το έχεις προσέξει, δεν κυκλοφορούν και λίγα. Η τιμή του είναι κάπως τσιμπημένη καθώς υπερβαίνει τις 60.000 ευρώ, όμως από την άλλη, σχεδόν όλα τα μοντέλα παρόμοιας ισχύος και αισθητικής βρίσκονται στα ίδια πάνω κάτω επίπεδα, οπότε δεν μπορείς να κατηγορήσεις τη Volvo.
Αν μπορείς να ξεπεράσεις το γεγονός πως ο χώρος αποσκευών είναι μικρός και η πρόσβαση στα πίσω καθίσματα λίγο πιο δύσκολη (όταν φτάσεις εκεί πάντως, ο χώρος είναι επαρκής), τότε το C40 Recharge Twin είναι ένα μοντέλο που σε κερδίζει. Χαίρεσαι να το βλέπεις (δεν περίμενα ότι θα το πω αυτό για ένα SUV) και η αίσθηση επιτάχυνσης, έστω κι αν έχει νόημα μόνο σε ευθεία γραμμή, είναι εθιστική σαν video game. Άρχισες ήδη να ανησυχείς για τη συχνότητα φόρτισης; Η Volvo το φαντάστηκε και σου δίνει τη δυνατότητα να εκμεταλλευτείς ταχύτητες φόρτισης έως 200 kW που θα φέρουν την μπαταρία από το 0 στο 80% σε κάτι παραπάνω από 20 λεπτά. Αν τις βρεις.
Κινητήρας: Δύο ηλεκτροκινητήρες, 117kW μπροστά, 183kW πίσω
Μπαταρία: 82 kWh, ιόντων λιθίου (ωφέλιμη χωρητικότητα 79 kWh)
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
Κίνηση: Τετρακίνηση
Ισχύς: 408 ίπποι
Ροπή: 670 Nm
0-100 km/h: 4,7 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 17,4 kWh/100 km
μέση δοκιμής: 19,8 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή: 507 km
Χρόνος φόρτισης: 8 ώρες σε Wallbox (AC) με ισχύ 11 kW
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.440 mm x 1.873 mm x 1.591 mm
Μεταξόνιο: 2.702 mm
Βάρος: 2.224 kg
Χώρος αποσκευών: 413-1.205 lt
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Τιμή: από €63.364