














Το πρώτο ηλεκτρικό Jeep, δεν αποτάσσεται τις συμβατικές εκδόσεις, έστω κι αν αυτές δεν αφορούν όλες τις αγορές (όπως συμβαίνει με την ελληνική) και θα είναι διαθέσιμες για περιορισμένο χρονικό διάστημα.
Επίσης, κάποια στιγμή μέσα στο 2024 θα έρθουν και υβριδικές εκδόσεις με αιχμή του δόρατος την 4xe που όπως προδίδει και η ονομασία της, θα διαθέτει τετρακίνηση. Όμως για την ώρα, το Avenger παραμένει ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο και η επιλογή αυτή είναι το statement της Jeep.
Με την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος να φτάνει τα 20 εκατοστά και τα μαύρα προστατευτικά περιμετρικά του, θα μπορούσες να πεις πως πρόκειται για ένα καθαρόαιμο Jeep.
Είναι όμως ξεκάθαρο πως αν έχεις στο μυαλό σου off road διαδρομές, θα πρέπει να επιλέξεις κάποιο από τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας.
Εδώ θα πρέπει να περιοριστείς στην ιδέα πως θα περνάς με άνεση τα όποια σαμαράκια βρεθούν στη διαδρομή σου και αν τύχει να χρησιμοποιήσεις τα προγράμματα οδήγησης sand, mud και rock που ρυθμίζουν ανάλογα τη λειτουργία του γκαζιού και του ΕSP, το ύψος του αυτοκινήτου θα είναι σύμμαχος και όχι αντίπαλός σου. H Jeep πάντως, ανακοινώνει γωνίες προσέγγισης (20 μοίρες), ράμπας (20 μοίρες) και διαφυγής (32 μοίρες), ίσως και από συνήθεια.
Το σίγουρο πάντως, είναι πως τα προγράμματα Εco, Normal και Sport θα χρησιμοποιήσεις πιο συχνά. Τα οποία διαμορφώνουν αντίστοιχα και την απόδοση του κινητήρα.
Στην πρώτη περίπτωση έχεις στη διάθεσή σου 82 ίππους και αν αυτή είναι η επιλογή σου, προετοιμάσου να ζήσεις μια εμπειρία νωχελικής απόκρισης στο πάτημα του γκαζιού, που σπάνια ζεις σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Το βασικό σου όφελος θα είναι η αυτονομία. Στη δεύτερη περίπτωση έχεις 109 ίππους διαθέσιμους, ενώ στην τελευταία 156 ίπποι και 260 Nm ροπής περιμένουν τις προσταγές σου κάτω από το δεξί πεντάλ.
Το Avenger δεν προορίζεται να βάλει φωτιά στην άσφαλτο, όμως η αίσθηση που σου δίνει είναι πως μπορεί να κινηθεί όσο γρήγορα απαιτείται, ώστε να μην σου λείπει η επιτάχυνση υπό οποιεσδήποτε συνθήκες.
Σίγουρα το χαμηλό -για τα δεδομένα ηλεκτρικών μοντέλων- βάρος των 1.536 κιλών παίζει ρόλο σε αυτό. Αντίστοιχα, η ανάκτηση ενέργειας είναι μια σημαντική παράμετρος στο μικρό Jeep, ακόμη κι αν δεν έχεις επιλέξει το B mode που σου επιστρέφει το μάξιμουμ της ενέργειας κάθε φορά που σηκώνεις το πόδι σου από το γκάζι.
Αξίζει να σημειωθεί, πως οδηγώντας το Avenger έχεις την αίσθηση πως παίρνεις περισσότερα απ’ όσα περίμενες. Το τιμόνι αν και ελαφρύ κατά τα πρότυπα των ηλεκτρικών, έχει καλή αίσθηση ακόμη κι όταν ανεβάσεις ρυθμούς.
Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή επίσης, σε ένα απόλυτα ήσυχο περιβάλλον. Και η όχι μικρή για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου μπαταρία των 54 kWh, σημαίνει πως έχεις διαθέσιμη μια ρεαλιστική αυτονομία 400 χιλιομέτρων, που μάλιστα δεν έδειξε να επηρεάζεται ιδιαίτερα από τη χρήση κλιματιστικού εντός πόλης.
Καλές είναι οι επιδόσεις του και σε επίπεδο φόρτισης, με την αρχιτεκτονική των 400V μπορεί να υποστηρίξει ταχυφόρτιση με ισχύ 100 kW, κάτι που σημαίνει πως μπορεί να φτάσει από το 20% στο 80% σε λιγότερα από 30 λεπτά.
Η συμπεριφορά του είναι προβλέψιμη κάτω απ’ όλες τις συνθήκες και παρά το γεγονός ότι δεν πρόκειται για μοντέλο επιδόσεων, είναι πολύ ευχάριστο στην οδήγηση και ανταποκρίνεται ακόμη κι αν το πιέσεις.
Όπως είναι λογικό, κλίσεις θα δεις σε στροφές με αρκετά χιλιόμετρα στο κοντέρ, όμως με κάποιο τρόπο το Avenger δεν σου δίνει την αποστειρωμένη αίσθηση αρκετών μοντέλων του ανταγωνισμού.