











Ήταν θέμα χρόνου να συμβεί. Ένα ηλεκτρικό μοντέλο που θα άλλαζε όσα ήξερες για τα ηλεκτρικά. Στην ουσία δεν κάνει καλό μόνο στον εαυτό του, αλλά σε μια ολόκληρη κατηγορία.
Η εμπνευσμένη σχεδίαση συνδυάζεται με χώρους, ικανοποιητική αυτονομία και γρήγορη φόρτιση.
Το τιμόνι υστερεί κάπως σε αίσθηση και ο κύκλος στροφής είναι μεγάλος ακόμη και για τις αυξημένες διαστάσεις του.
Ανεξαρτήτως κατηγορίας προϊόντος, πάντοτε διατηρούσα επιφυλάξεις όταν διάβαζα για βραβεύσεις που εμπεριέχουν ισχυρές δόσεις απολυτότητας. Κάπως έτσι συνέβη και όταν το Ioniq 5 φιγουράριζε στα τέλη της περασμένης άνοιξης, έχοντας στο αμάξωμά του το sticker "Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς" για το 2022. Κι αν αυτός ο τίτλος από μόνος του δε σου είναι αρκετός, το Ioniq 5 έχει να σου δείξει δύο ακόμα. Αναδείχτηκε κορυφαίο στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και στον τομέα της σχεδίασης. Με λίγα λόγια, η Hyundai είχε κάθε λόγο να υποστηρίξει ότι διαθέτει στην γκάμα της το καλύτερο αυτοκίνητο του κόσμου.
Κάπως απόλυτο δε σου ακούγεται; Κι εμένα. Και το κακό είναι ότι η εύλογη επιθυμία να βρεθείς στη θέση οδήγησης του Ioniq 5, που γίνεται ακόμα πιο έντονη λόγω των παραπάνω διακρίσεων, θα καθυστερούσε να εκπληρωθεί, καθώς το ηλεκτρικό Hyundai δε θα πατούσε Ελλάδα σύντομα. Κάπως έτσι πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι μέχρι να έρθει, επιτέλους, η στιγμή που περιμέναμε, ώστε να μάθουμε σε τι βαθμό το Ioniq υποστηρίζει στην πράξη τους τίτλους που κατέκτησε.
Η πρώτη εντύπωση έχει ως αφετηρία την εικόνα. Εκεί το Ioniq 5 καταφέρνει με κάποιον τρόπο να δημιουργεί μια οπτική απάτη. Όχι μόνο κρύβει το μέγεθός του, αλλά σε μεγάλο βαθμό και το είδος στο οποίο ανήκει. Κι αυτό γιατί, ενώ η πρώτη εντύπωση σε οδηγεί να πιστέψεις ότι έχεις μπροστά σου ένα μικρομεσαίο hatchback, στην πραγματικότητα αυτό που έχεις είναι ένα SUV μήκους 4,63 m, με μεταξόνιο που φτάνει τα 3 m! Και όλο αυτό το πληθωρικό πακέτο είναι ντυμένο με ένα περιτύλιγμα που αποτελεί ό,τι πιο εμπνευσμένο έχουμε δει από τη Hyundai τα –αρκετά– τελευταία χρόνια.
Και εδώ βρίσκεται η συνέχεια της οπτικής απάτης. Γιατί το Ioniq 5 όχι μόνο δεν είναι ένα παραδοσιακό hatchback, όπως σου δημιουργεί την εντύπωση, αλλά, αντίθετα, διαθέτει μπόλικα φουτουριστικά στοιχεία, που με μια πιο προσεκτική ματιά θα σε κάνουν να συμφωνήσεις στο ότι μπορούσε να έχει ξεπηδήσει από κάποιο στούντιο animation. Η σχεδίαση των φώτων εμπρός-πίσω δεν είναι μόνο ευρηματική, αλλά δείχνει να έχει στενούς δεσμούς με τον χώρο των video games.
Το τελικό αποτέλεσμα όλων αυτών είναι ένα αυτοκίνητο που παντρεύει με έναν εξαιρετικό τρόπο το ρετρό με το σύγχρονο και το παραδοσιακό με το φουτουριστικό. Αν θα επέλεγα να μείνω στην κορεατική σχολή, θα έλεγα ότι το Ioniq 5, σε αντίθεση με το EV6, δεν προσπαθεί να σου επιβάλει το φουτουριστικό στοιχείο, αλλά σε αφήνει να το διακρίνεις μόνος σου, έχοντας τη βεβαιότητα ότι αυτό βρίσκεται εκεί.
Το εσωτερικό συνεχίζει στο μοτίβο που τείνει να αποτελέσει το trademark όλων των ηλεκτρικών μοντέλων. Πολύ φωτεινό και μίνιμαλ, χαρακτηρίζεται από τις δύο ψηφιακές οθόνες 12,3 ιντσών που αποτελούν πίνακα οργάνων και infotainment. Την ίδια στιγμή, όμως, που επεξεργάζεσαι τον ολοένα και πιο οικείο ψηφιακό κόσμο, με τα καλά γραφικά, τη γρήγορη απόκριση και τις δυνατότητες παραμετροποίησης, δεν μπορεί παρά να προσέξεις ότι ο αναλογικός κόσμος βρίσκεται κι αυτός εκεί.
Όχι σε τέτοια έκταση που να σου επιτρέψει να σχολιάσεις αρνητικά το επίπεδο εκσυγχρονισμού του Ioniq 5, αλλά σ’ εκείνη ακριβώς που χρειάζεται για να μη σε φέρει σε επαφή με τη δύσχρηστη πλευρά της τεχνολογίας. Και ως επιστέγασμα όλων αυτών οι χώροι στο εσωτερικό, που θα έκαναν ακόμα και μοντέλο της Skoda να βγάλει το καπέλο στη Hyundai. Ναι, το Ioniq 5 είναι ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα αυτή τη στιγμή στην αγορά που μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση πέντε ενήλικες στο εσωτερικό του, αλλά και τις αποσκευές τους, καθώς διαθέτει δύο χώρους με 531 και 57 λίτρα αντίστοιχα.