Οδηγήσαμε το Ηyundai RN22e, ένα συναρπαστικό Ioniq 6 σε πακέτο Ν

Η Hyundai κάνει μια επίδειξη με ωραίες ιδέες σε αυτό το πρωτότυπο, που μπορείς να πεις ότι είναι μια N έκδοση του αμιγώς ηλεκτρικoύ Ioniq 6

Hyundai RN22e
Hyundai RN22e
Hyundai RN22e
Hyundai RN22e
Hyundai RN22e
Hyundai RN22e
Hyundai RN22e
Hyundai RN22e
Hyundai RN22e
Hyundai RN22e

Το έχεις δει σε φωτογραφίες. Το έχεις δει και σε βίντεο αλλά δεν έχεις διαβάσει κάτι πιο αναλυτικό. Το βίντεο το είχες δει εδώ μαζί με το αδελφό Ν μοντέλο Hyundai N Vision 74. Αυτό όμως διαφέρει. Δεν είναι ένα κινητό εργαστήριο όπως το N Vision 74. Είναι μια πρώτη ιδεά για το πώς θα μπορούσε να είναι η Ν έκδοση του Ioniq 6 και λέγεται Hyundai RN22e.

Όταν το Ioniq 6 πήγε γυμναστήριο (και είναι στον όγκο)


Κάτω από τα φουσκωμένα μετατρόχια, τους μεγάλους τροχούς και τους τεράστιους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω (με διαχύτες) κρύβεται το νέο Ioniq 6. Ή μήπως θα έπρεπε να είναι "Ironic 6". Πάρτε ένα χαμηλό τετράθυρο και διακοσμήστε το με μια πίσω πτέρυγα σε μέγεθος σανίδας του σερφ και ένα widebody στήσιμο. Δεν παραπονιόμαστε όμως: το αυτοκίνητο "στάζει" χαρακτήρα.

Hyundai RN22e

Μα είναι όνομα αυτό;

Ναι, το "RN22e" είναι μια χαμένη ευκαιρία. Κατασκευάστε ένα σούπερ-σεντάν (όπως έχουμε ξαναπεί η Hyundai λέει streamliner το Ioniq 6) 577 ίππων και δώστε του το όνομα του αποτελέσματος που προκύπτει όταν αφήνετε μια βαριεστημένη γάτα να περνάει από το πληκτρολόγιό σας. 

Είναι πολλά τα άλογα

Αλήθεια, αν και θα πρέπει να πούμε ότι 577 ίπποι από διπλούς κινητήρες δεν είναι καθόλου εξωφρενικό για ένα ηλεκτρικό σεντάν. Μια Porsche Taycan ή ένα Tesla Model S προσφέρουν πολύ περισσότερη ισχύ. Όμως, όπως και το concept N Vision 74 της Hyundai, όλα όσα αφορούν το μηχανικό πακέτο του RN22e υποτίθεται ότι είναι βιώσιμα. Αυτοί οι κινητήρες προέρχονται από το Kia EV6 GT. Ωστόσο, μια εντελώς νέα βαθμονόμηση σημαίνει ότι είναι ρυθμισμένο να είναι αρκετά ζωντανό. Περισσότερα για αυτό αργότερα, πρέπει να μιλήσουμε για τον θόρυβο. Και τις αλλαγές ταχυτήτων.

Hyundai RN22e

Ήχος κινητήρα; Αλλαγές ταχυτήτων; Σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο; 

Ναι και ναι. Η Hyundai έχει κάνει πάρτι με αυτό το θέμα. Για την ακρίβεια, η Hyundai εκτιμά ότι η αυτοκινητοβιομηχανία έχει κάνει λάθος με τα γρήγορα ηλεκτρικά, δίνοντας προτεραιότητα στην ταχύτητα που ταλαιπωρεί το στομάχι αντί για τον χαρακτήρα και την ευχάριστη χαζομάρα. Έτσι, το RN22e διαθέτει τεχνάσματα και ευχάριστες χαζομάρες. Μπορεί να μη σου αρέσει καθόλου η ιδέα του. Αλλά μην είσαι στενόμυαλος, ε;

Hyundai RN22e

Πρώτα απ' όλα, υπάρχει το N Sound Plus. Ουσιαστικά, ένα boombox 90 ντεσιμπέλ δεμένο πίσω από τον διαχύτη, παίζει έναν ψηφιακό θόρυβο κινητήρα που είναι λίγο motorsports και λίγο Star Wars. Μπορείς φυσικά να το απενεργοποιήσεις. Αλλά θα υπακούει ακόμη και σε ένα πατημένο γκάζι όταν είσαι σε στάση, και θα "αναζωογονεί" τον θόρυβο. Στην καλύτερη περίπτωση είναι περιττό, στη χειρότερη άσκοπο, αλλά για τη Hyundai είναι ένα πείραμα. Αν αρέσει, το N Sound Plus μπορεί να μπει σε μελλοντικά αυτοκίνητα δρόμου. Αν όχι, θα το φάει η μαρμάγκα.

Hyundai RN22e

Στη συνέχεια, οι αλλαγές ταχυτήτων. Πίσω από το τιμόνι, θα βρείτε δύο paddles αλλαγής ταχυτήτων. Τίποτα το ασυνήθιστο σε αυτό: πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα διατηρούν paddles για τη ρύθμιση της επαναφοράς της πέδησης. Τραβώντας και τα δύο μαζί στο RN22e ενεργοποιείς ή σβήνεις το ηχητικό τρέμουλο. Μόλις ξεκινήσεις, προσομοιώνουν επίσης τις αλλαγές ταχυτήτων, διακόπτοντας για λίγο τη ροπή. Μπορείς ακόμη και να "χτυπήσεις" τον περιοριστή στροφών. Τα περισσότερα EV είναι απλοϊκά: απλά πατάς γκάζι και φεύγεις. Στο RN22e μπορείς να κάνεις και λάθη. Μα δεν είναι μούρλια;

Hyundai RN22e

Κατά την επιτάχυνση, το σύστημα είναι δύσκολο να δικαιολογήσει την ύπαρξή του. Το να κάνεις ένα απρόσκοπτο EV πιο σπασμωδικό και πιο αργό για χάρη της νοσταλγίας είναι σαν να έχεις εγκαταστήσει ευρυζωνική σύνδεση οπτικών ινών στο σπίτι σου και μετά να ψάχνεις τις λέξεις σε ένα λεξικό αντί για το Google.

Άρα τζίφος ο ενθουσιασμός;

Όταν μπαίνεις σε μια στροφή σε μια πίστα, είναι μια διαφορετική ιστορία. Ξαφνικά, οι εικονικές αλλαγές φαίνονται χρήσιμες. Ενώ τα φρένα συνεχίζουν να επιβραδύνουν σταθερά το αυτοκίνητο, μια μικρή αιχμή στην επαναφορά της γεννήτριας από τους ηλεκτροκινητήρες προσφέρει ένα καθησυχαστικό χτύπημα προσομοίωσης της πέδησης του κινητήρα. Έτσι, εντοπίζεις μπροστά σου μια αριστερή στροφή 90 μοιρών και ο εγκέφαλός σου (του 20ου αιώνα) ξέρει ότι πρόκειται για μια στροφή με δευτέρα και ότι πρέπει να κατεβάσεις. Υπάρχει κάτι στο οποίο μπορείς να στηριχτείς καθώς επιβραδύνεις για τη στροφή, ενώ ένα κανονικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο επιβραδύνει απλά με ένα πάτημα πεντάλ.

Hyundai RN22e

Και πάλι, μπορείς να απενεργοποιήσεις το σύστημα, και δεν είναι απαραίτητο ότι θα σε κάνει να γράψεις ταχύτερους γύρους. Είμαστε σίγουροι ότι θα προσβάλει πολλούς ανθρώπους, αλλά είναι μια ενδιαφέρουσα ιδέα που θα μπορούσε να προέλθει μόνο από μια εταιρεία που δεν φοβάται να δοκιμάσει κάτι για το καλό.

Πώς είναι στην οδήγηση;

Είναι ζωηρό. Το αυτοκίνητο είναι άκαμπτο, ανταποκρίνεται και παρά το γεγονός ότι είναι τετρακίνητο, είναι πολύ πρόθυμο να υπερστρέψει. Μέσα από ένα δύσκολο σύμπλεγμα στην πίστα, χρησιμοποιείς το τιμόνι μόνο για να στοχεύσεις τη στροφή. Από τη στιγμή που η μύτη αντιδρά, είναι εξίσου εύκολο να το κατευθύνεις με το γκάζι. Ακόμα και με όλο το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ενεργοποιημένο.

Hyundai RN22e

Σε ευθεία γραμμή, δεν είναι εξαιρετικά γρήγορο: σκεφτείτε BMW M235i, όχι M3. Ο ρυθμός είναι επαρκής, όχι τρομακτικός. Σε αντίθεση με τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ανυπομονείς περισσότερο για τις στροφές παρά για τις ευθείες.

Το RN22e θα βγει στην παραγωγή;

Μην βιάζεσαι. Το άμεσο μέλλον θα μας φέρει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο N, αλλά θα είναι στο σχήμα hatchback του Ioniq 5, που θα έρθει το 2023. Η Hyundai υπόσχεται και πάλι ότι θα βάλει το "fun" μπροστά από το "fast", και οι γνώστες χαμογελούν όταν ερωτώνται αν θα χτυπήσει το VW ID.4 GTX.

Hyundai RN22e

Κάτι που μοιάζει πολύ με το RN22e θα συμμετάσχει στη σειρά ηλεκτρικών αυτοκινήτων τουρισμού ETCR του επόμενου έτους, ενάντια σε Cupra π.χ. Η Hyundai λέει ότι αν έχει μπόλικη ανταπόκριση, τότε θα εξεταστεί το ενδεχόμενο ενός Ioniq 6 N, αλλά το αυτοκίνητο θα διατηρήσει τα στάνταρ πλάτος του αμαξώματος και θα χάσει τα πιο εξωφρενικά αεροδυναμικά εξαρτήματα. Άλλωστε δεν χρειάζεσαι μια κραυγαλέα σχεδίαση όταν το ενσωματωμένο ηχείο κάνει τα δικά του.

Best of Network