








Από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που σε κάνουν να το ξανασκεφτείς. Αν για σένα αργεί ακόμα η ηλεκτροκίνηση το EV6 σου χτυπάει την πλάτη
Γιατί συνδυάζει αίσθηση και αποτέλεσμα, ταχύτητα και αυτονομία, τεχνολογία και πρακτικότητα. Θες κι άλλα;
Γιατί είσαι αμετανόητος και θες πρίζες ολούθε και ήχο στα αυτιά σου
Δείχνει φουτουριστικό, όμως είναι πέρα για πέρα ρεαλιστικό. Και η μετάβαση της κορεάτικης φίρμας στην ηλεκτροκίνηση μόνο με δειλά βήματα δεν υλοποιείται για την ώρα. Για να λέμε την αλήθεια εύκολα κοιτάει στα μάτια την αφρόκρεμα της ηλεκτροκίνησης, ούσα μέλος της, και το Kia EV6 δηλώνει ευθαρσώς ότι δεν στρογγυλοκάθεται στα βραβεία του για να σε πείσει.
Το EV6 ανακηρύχθηκε "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2022" στα ομώνυμα βραβεία COTY με το καινοτόμο και αμιγώς ηλεκτρικό Crossover να είναι το επιστέγασμα του ρυθμού προόδου της Kia. Στους άλλους αντίστοιχους τίτλους που έβαλε το όνομά του ως σημαντικότεροι περιλαμβάνονται τα βραβεία TopGear.com "Crossover of the Year", στην κατηγορία "Premium" στα βραβεία του Γερμανικού Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2022 και στα "Best Cars of the Year" 2021/2022. Οι περγαμηνές λοιπόν στρώνονται σαν κόκκινο χαλί μπροστά του.
Είναι επίσης το πρώτο από τα επτά αποκλειστικά μοντέλα EV που σχεδιάζει να κυκλοφορήσει η Kia έως το 2026. Το πλήρως ηλεκτρικό crossover διαδραματίζει ήδη ηγετικό ρόλο στα σχέδια της εταιρείας να γίνει ένας κορυφαίος παγκόσμιος πάροχος λύσεων βιώσιμης μετακίνησης στο μέλλον. Έχει σχεδιαστεί εξαρχής για να κάνει την ηλεκτρική μετακίνηση διασκεδαστική, βολική και προσιτή συνδυάζοντας την ρεαλιστική αυτονομία με γρήγορη φόρτιση.
Το EV6 είναι το πρώτο αποκλειστικό EV της Kia που βασίζεται στην Electric-Global Modular Platform (E-GMP) της εταιρείας. Αυτή η αρχιτεκτονική υψηλής τεχνολογίας διασφαλίζει ότι το EV6 εξαλείφει τους πολλούς συμβιβασμούς που αντιμετωπίζουν τα EV που δημιουργούνται σε πλατφόρμες που αρχικά είχαν σχεδιαστεί για να φιλοξενούν οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ως αποτέλεσμα της έξυπνης διαχείρισης της E-GMP, το EV6 έχει κορυφαίο εσωτερικό χώρο στην κατηγορία του και εξαιρετικές δυνατότητες γρήγορης φόρτισης 800 V που επιτρέπουν φόρτιση από 10% έως 80% σε μόλις 18 λεπτά.
Με την υψηλή τεχνολογία στο τσεπάκι του, το EV6 ήταν το πρώτο παγκόσμιο μοντέλο που ενσωμάτωσε τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Kia "Opposites United", η οποία εμπνέεται από τις αντιθέσεις. Η οπτική ταυτότητα συνδυάζει αιχμές και καμπύλες, πετυχημένες ή όχι εξαρτάται απο την αισθητική του καθενός. Η ουσία είναι ότι η μοντέρνα φιλοσοφία του εκφράζεται σχεδιαστικά και δηλώνει το τεχνολογικό του επίπεδο που είναι ομολογουμένως υψηλό. Το φουτουριστικό design δεν περνά απαρατήρητο δηλώνει πληθωρικότητα και εκδηλώνεται με μήκος 4.695 mm, πλάτος 1.890 mm και ύψος 1.550 mm. Το δε εντυπωσιακό μεταξόνιο στα 2.900 mm δίνει υποσχέσεις ευρυχωρίας. Όταν περάσεις στο εσωτερικό επιβεβαιώνεις τις υποσχέσεις και απολαμβάνεις ποιοτική συναρμολόγηση και φινετσάτη αίσθηση digital περιεχομενου. Η premium αύρα επικρατεί χωρίς να το δηλώνει, η λεπτομέρεια όμως φανερώνει την προσεγμένη δουλειά στο τελικό αποτέλεσμα.
Η κυρτή επιφάνεια που ενσωματώνει δυο οθόνες 12,3 ιντσών δημιουργεί το κέντρο ενημέρωσης, σερβιρισμένο με οδηγοκεντρική εσάνς. Η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα με τους μίνι αποθηκευτικούς χώρους πέριξ της είναι ένα χαρακτηριστικό σχεδιαστικό στοιχείο EV6, ενώ οι επιβάτες απολαμβάνουν αριστοκρατικές ανέσεις συνέπεια των χώρων που προσφέρει το επίπεδο πάτωμα ακόμα και σε καλοζωισμένους ενήλικες. Ικανό πλάτος για τρεις στην δεύτερη σειρά καθισμάτων, δυνατότητα κλίσης στην πλάτη τους(εξαιρείται ο μεσαίος) και να πως θες να φωλιάσεις πίσω και να ξεχαστείς εκεί. Πιο πίσω μάλιστα 520 lt αποθηκευτικού χώρου εξασφαλίζουν θέση για τις αποσκευές όλων και αν κάτι δεν χωρέσει υπάρχουν και 25 lt διαθέσιμου χώρου κάτω απο το μπροστινό καπό.
Οι διαισθητικοί διακόπτες αφής, επιτρέπουν το χειρισμό ηχοσυστήματος και κλιματισμού από κοινό σημείο, ενώ το Meridian ηχοσύστημα με 14 ηχεία, εκτός απο ένα ψυχαγωγικό περιβάλλον κρυστάλλινου ήχου διαθέτει τεχνολογία "Active Sound Design", η οποία μέσω τεχνητής νοημοσύνης προσαρμόζει τεχνητά στην ταχύτητα του οχήματος ανάλογο ήχο.
Η Kia υποστηρίζει πως το EV6 με λιγότερα από 4,5 λεπτά φόρτισης (στα 800V) μπορεί να διανύσει σχεδόν 100 χιλιόμετρα και αυτό το δίνει δικαίωμα στην επόμενη μέρα της ηλεκτροκίνησης. Τα 484 km αυτονομίας που ανακοινώνει ο κατασκευαστής δεν απέχουν απο την πραγματικότητα κατί που επιβεβαιώθηκε στη δοκιμή μας εφόσον χωρίς ιδιαίτερη προσοχή ξεπεράσαμε τα 430 km με μια φόρτιση. Σε συνδυασμό με την ταχύτητα ανάκτησης ενεργειακού φορτίου σε ταχυφορτιστή DC, το EV6 δεν διστάζει να αποδράσει προς την περιφέρεια.
Οι 325 συνολικά ίπποι του ηλεκτρικού συνδυασμού κινητήρων προσφέρουν τετρακίνητη αποτελεσματικότητα και αμεσότητα επιταχύνσεων. Τα 5,2 sec για τα πρώτα 100 km/h αποδεικνύουν την ταχύτητα, η οποία συνεχίζει ακάθεκτη μέχρι τα 188 km/h που είναι η (περιοριζόμενη ηλεκτρονικά) τελική του. Καταιγιστικό μεν στις επιταχύνσεις, αλλά τα καταφέρνει το ίδιο καλά και όταν αναλαμβάνει το σύστημα πέδησης να επιβραδύνει τα 2.090 kg της κατασκευής. Και βέβαια, τέσσερα προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport και Snow) αναλαμβάνουν να ικανοποιήσουν τα απαιτητικά ή όχι γούστα του ανθρώπου που θα βρεθεί με το τιμόνι στα χέρια.
Στις στροφές διαπιστώνεις ένα εξαιρετικά καλοζυγισμένο πλαίσιο που συμπεριφέρεται ορχηστρικά με τις αναρτήσεις και το στήσιμο σε πείθει για επίθεση. Το EV6 ανήκει στη γενιά των ηλεκτρικών οχημάτων που σέβεται την δυναμική συμπεριφορά και την υποστηρίζει. Φυσικά και η αδράνεια είναι υπαρκτή όσο και αν θέλει να κρυφτεί πίσω το σωστό στήσιμο, όμως απουσιάζει η νωθρότητα στις αντιδράσεις του και στην διάθεση που μεταφέρει.
Για την Kia η είσοδος στην ηλεκτροκίνηση ήρθε μετά Βαΐων και κλάδων. Καμιά έκπτωση σε δεδομένα και επιθετική προσέγγιση για να κατακτήσει την κορυφή κάτι που αποδεδειγμένα κατάφερε σε επίπεδο COTY, αλλά και στην γεύση που αφήνει όταν ζήσεις για λίγο μαζί του. Φαντάζομαι κάτι που θα ισχύει και αν παρατείνεις την μεταξύ σας συμβίωση. Η επταετής εγγύηση αποτελεί παραδοσιακά ένα σίγουρο χαρτί που προσφέρει η Κορεατική εταιρεία σε όποιον εμπιστευτεί τα προϊόντα της και πέρα απο τη θεωρεία των δεδομένων είναι και η αίσθηση. Απλοποιεί την αποτελεσματικότητά του στην άσφαλτο, γεμίζει με αυτοπεποίθηση τον οδηγό του, αποδεικνύει την χωροταξική του ευφυΐα και πορεύεται με τεχνολογία που αιφνιδιάζει ευχάριστα. Και όλα αυτά σε μια τιμή που του αρμόζει.
Κινητήρας: Ένας ηλεκτροκινητήρας σε κάθε άξονα
Μπαταρία: 77,4 kWh, ιόντων λιθίου
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
Κίνηση: AWD
Ισχύς: 325 ίπποι
Ροπή: 605 Nm
0-100 km/h: 5,2 sec
Τελική ταχύτητα: 188 km/h (περιορίζεται ηλεκτρονικά)
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 18 kWh/100 km
μέση δοκιμής: 20,5 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή: 484 km
Χρόνος φόρτισης: 7,3 ώρες σε AC με ισχύ 11 kW. Σε ταχυφορτιστή (DC) 240 kW, 18 min το 10 - 80 %.
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.695 mm x 1.890 mm x 1.550 mm
Μεταξόνιο: 2.900 mm
Βάρος: 2.090 kg
Χώρος αποσκευών: 490 lt
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Τιμή: από € 52.990 (με επιδότηση)