




















Με την είσοδο στο σαλόνι διαπιστώνεις ότι η νέα γενιά iDrive εκτός από high tech είναι και εργονομικά βελτιωμένη με διακόπτες εκεί που χρειάζονται για απλοποιημένη χρήση βασικών λειτουργιών και touch λειτουργίες για εξατομίκευση και εξειδίκευση στο βάθος της ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.
Μέρος της ψυχαγωγίας σε ένα αυτοκίνητο όμως δεν είναι μόνο infotainment και διασύνδεση, αλλά είναι και η αίσθηση που σου μεταφέρει κατά την οδήγηση, κάτι ξεχασμένο στις μέρες της αυτόνομης οδήγησης.
Για να φέρεις στη ζωή το μοναδικό ηλεκτρικό μοτέρ που βρίσκεται ανάμεσα στους πίσω τροχούς και τους προσφέρει την αποκλειστικότητα της μετάδοσης, πατάς το μπλε κουμπί δίπλα από τον επιλογέα με τις επίσης μπλε λεπτομέρειες.
Αν περιμένεις κάτι παραπάνω από φωτεινές ενδείξεις είσαι μάλλον εθισμένος στα θερμικά μοτέρ και ψάχνεις την επιβεβαίωση του κινητήρα που ζωντάνεψε μέσω της ακοής. Πρακτικά τίποτε ηχητικά δεν συμβαίνει που να προδιαθέτει για 340 ίππους και 430 Nm ροπής. Απόλυτη σιωπή που σε κάθε περίπτωση όμως, η σπορ οδηγική εμπειρία συνοδεύεται από τεχνητό ήχο κινητήρα εσωτερικής καύσης, με το BMW IconicSounds Electric να επιτρέπει την ενσωμάτωση νέων ήχων που δημιουργούνται από τον συνθέτη κινηματογραφικής μουσικής Hans Zimmer ειδικά για τη BMW.
Αυτό βέβαια εξαρτάται από το πρόγραμμα που θα επιλέξεις με το Sport να προσφέρει την ηχητική ψευδαίσθηση ενός V8 βενζινοκινητήρα, εκτός από αυτό που δηλώνει, δηλαδή σετάρισμα της ανάρτησης, της απόκρισης σε γκάζι και τιμόνι αλλά και στο τρόπο εκδήλωσης των καλπασμών σε επιθετικότερες ρυθμίσεις. Φυσικά η αντιπέρα όχθη του Eco Pro γαληνεύει στο μέγιστο βαθμό τις προθέσεις με γνώμονα το ιδανικό σε επίπεδο οικονομίας, οικολογίας, διαχείρισης ενέργειας και αν δεν θες να σπας το κεφάλι σου με γρίφους αφήνεις το Comfort να κάνει τη δουλειά.
Τότε τα προαιρετικά ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ αποκτούν την ενδοτικότητα που απαιτεί το πρόγραμμα και καμουφλάρουν τις κακοτεχνίες ακόμα και με τροχούς διάστασης 245/40R19 εμπρός, 255/40R19 πίσω. Βέβαια η σφιχτή λογική της ανάρτησης παραμένει ως φιλοσοφία όμως προσφέρει τις καλύτερες συνθήκες ώστε το ανάγλυφο να μην περνά ως αίσθηση και κραδασμός στην καμπίνα, με την κύλιση να συμβάλει σε ένα ταξιδιωτικό χαρακτήρα στρωμένο με κόκκινο χαλί στα πόδια σας.
Από την άλλη, κανένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν θα απλώσει την αυτονομία του στο ταξίδι, ακόμα και αν αυτό πραγματοποιείται με χαμηλότερες των ορίων ταχύτητες. Και αυτό συμβαίνει γιατί αγνοείται η ανάκτηση ενέργειας, τουλάχιστον στην συχνότητα και στη διάρκεια που συμβαίνει στην αστική χρήση. Παρόλα αυτά η 80άρα μπαταρία διασφαλίζει εύκολα σχεδόν 400 χιλιόμετρα με λελογισμένη χρήση του δεξιού ποδιού και κάτι παραπάνω από τα μισά αν οδηγείς με λογική καταδίωξης. Στην πόλη βέβαια εκμεταλλευόμενος τη λειτουργία one-pedal μπορείς να ξεπεράσεις κατά πολύ την τετρακοσάρα και να φλερτάρεις αν οδηγείς μεθοδικά και έξυπνα τα 500 χιλιόμετρα αυτονομίας.
Όταν η ροπή ταβανιάζει στα 430 Nm, πράξη υλοποιήσιμη σε λιγότερο από δευτερόλεπτο, το σύνολο των περίπου 2.200 kg επιταχύνει τα 0-100 km/h σε 5,7 sec, ενώ δεν αργεί να καταγράψει τα 190 km/h της περιοριζόμενης ηλεκτρονικά τελικής του ταχύτητας. Στα θετικά και τα φρένα που διαχειρίζονται άψογα την ταχύτητα, τις επιδόσεις, το βάρος και πάνε πακέτο με αίσθηση στο πεντάλ, ενώ δεν χωλαίνουν σε αντοχές και επαναλαμβανομένη χρήση. Δεν είναι όμως μόνο οι επιδόσεις που εκ των πραγμάτων είναι χορταστικές και εκδηλώνονται γήινα, αλλά το σύνολο της συμπεριφοράς και του χαρακτήρα που εκπέμπει. Ψάχνεις να βρεις τους παραπάνω από 2 τόνους βάρους που ορίζεις με τους χειρισμούς σου και αδυνατείς να πιστέψεις ότι υπάρχουν.
Αμεσότητα χαρακτηριστική από ανάρτηση και τιμόνι και ένα πλαίσιο ακλόνητο για να εκτεθεί ακόμα και όταν προκλήθηκε σε αποσταθεροποίηση με τα ηλεκτρονικά στο Off. Εδώ είναι που διαπιστώνεις ότι το βάρος είναι εξαιρετικά ζυγισμένο και σχεδόν ισομοιρασμένο στους δυο άξονες (45% εμπρός - 55% πίσω), όταν εκμεταλλεύεσαι το στήσιμο και οδηγείς γραμμικά και εξαιρετικά γρήγορα. Η αίσθηση και η εμπιστοσύνη που σου προσφέρει είναι βράχος αμετακίνητος, όπως οφείλει μια γνήσια BMW. Όταν όμως αποφασίσεις να της ζητήσεις να εκδηλώσει το παραδοσιακό πισωκίνητο παιχνίδι με το DSC απενεργοποιημένο, νιώθεις το βάρος να φορτώνεται στην ουρά και το τιμόνι να ζητά πρόσβαση στον έλεγχο.
Πρακτικά η αναλογικότητα στο γκάζι που συναντάς σε έναν θερμικό κινητήρα εδώ απουσιάζει και εκδηλώνεται με μια αιφνιδιαστική αμεσότητα που μεταφέρεται σε αντίστοιχη αντίδραση της ουράς. Οι αντιδράσεις των χεριών πρέπει να είναι αστραπιαίες και το πόδι στο γκάζι να βρει την ιδιαιτέρως λεπτή ισορροπία του, γιατί κάθε άσε πάτα όσο μικρομετρικά και αν έρχεται προσφέρει ή αφαιρεί το σύνολο και όχι υποσύνολο της απόδοσης. Σαφώς πιο αγχωτική διαδικασία από μια Gran Coupe με θερμικό κινητήρα, όμως ψιλά γράμματα που ελάχιστοι θα κληθούν στην ανάγνωσή τους από τη στιγμή που δεν της ζητήσουν παιχνίδι πάνω από τα όρια. Άλλωστε αυτά είναι ψηλά ακόμα και με τα ηλεκτρονικά ευστάθειας σε πλήρη ετοιμότητα και απόλυτα προσαρμοσμένα στην σαφήνεια συμπεριφοράς μιας BMW.