Δοκιμή: Citroen C5 X Plug-in Hybrid σημαίνει ξεχωριστή λιμουζίνα

Αν αυτό που βλέπεις σου θυμίζει κάτι είναι γιατί η σχεδιαστική παράδοση της Citroen έχει μεταφερθεί υπέροχα σε αυτήν την οικονομική λιμουζίνα

Δοκιμή Citroen C5 X Plug in hybrid
Δοκιμή Citroen C5 X Plug in hybrid
Δοκιμή Citroen C5 X Plug in hybrid
Δοκιμή Citroen C5 X Plug in hybrid
Δοκιμή Citroen C5 X Plug in hybrid
Δοκιμή Citroen C5 X Plug in hybrid
Δοκιμή Citroen C5 X Plug in hybrid
Δοκιμή Citroen C5 X Plug in hybrid
Δοκιμή Citroen C5 X Plug in hybrid
Δοκιμή Citroen C5 X Plug in hybrid
Δοκιμή Citroen C5 X Plug in hybrid
Δοκιμή Citroen C5 X Plug in hybrid
Δοκιμή Citroen C5 X Plug in hybrid
Δοκιμή Citroen C5 X Plug in hybrid
Δοκιμή Citroen C5 X Plug in hybrid
Δοκιμή Citroen C5 X Plug in hybrid
Δοκιμή Citroen C5 X Plug in hybrid
Δοκιμή Citroen C5 X Plug in hybrid
Δοκιμή Citroen C5 X Plug in hybrid

"Η Citroen έκανε πολύ καλά -σχεδόν όφειλε- να προσθέσει στην γκάμα της το C5 X. Είναι η φυσική συνέχεια στις λιμουζίνες της φίρμας"

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Γιατί είναι επιβλητικό, τρομερά άνετο και σχετικά φθηνό για λιμουζίνα και με καλύτερη οδική συμπεριφορά από τα περισσότερα crossover

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Γιατί η εκκεντρική σχεδίαση δεν κάνει για όλους

Σου έχει συμβεί ένα αυτοκίνητο να σου κάνει πατουσάκια όπως η γάτα σου; Μάλλον όχι, εκτός και αν μόλις μπήκες μέσα στο Citroen C5 X και ενεργοποίησες την συγκεκριμένη λειτουργία μασάζ στο κάθισμά σου. Ναι, δεν είναι το πρώτο αυτοκίνητο με μασάζ στα καθίσματα αλλά το γεγονός ότι η μία λειτουργία ονομάζεται "πάτημα γάτας" και πλάκα έχει και δείχνει συνολικά τον προσανατολισμό ενός μοντέλου που η Citroen έπρεπε να έχει στην γκάμα της -και πλέον το έχει. Και μπορεί το C5 Aircross να είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο αλλά αυτό το "Χ" κάνει την διαφορά. 

Είναι θέμα παράδοσης

Υπάρχουν κάποια αυτοκίνητα της Citroen που μπορεί να μην σάρωσαν στις πωλήσεις αλλά καθόρισαν την φίρμα και της έδωσαν κύρος στο πέρασμα του χρόνου. Σκέψου ότι ξεκινάμε από το θρυλικό DS και φθάνουμε μέχρι τα Citroen SM και ΧΜ. Υπέροχα grand tourer αυτοκίνητα με πραγματικά ξεχωριστή αισθητική. Αν σου θυμίζει κάτι το C5 X, ο λόγος είναι ότι υπήρξαν αυτοκίνητα όπως το SM και ΧΜ. Διότι αυτό το νέο αυτοκίνητο της Citroen είναι πραγματικός απόγονος αυτών των αυτοκινήτων. Και η Citroen έκανε πολύ καλά -σχεδόν όφειλε- να το προσθέσει στην γκάμα της. Η μεταφορά αυτής της σχολής σχεδίασης στο σήμερα στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία.

Δοκιμή Citroen C5 X Plug in hybrid

Δύσκολα δεν θα γυρίσεις το βλέμμα σου όταν περνάει το C5 X -το ίδιο άλλωστε συνέβαινε με τους προγόνους του. Ακόμα καλύτερα: μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα αυτοκίνητο με το χαρακτηριστικό "από 8 έως 88 έτων" που αναφέρεται και σε κάποια επιτραπέζια παιχνίδια. Αρέσει και τραβάει το βλέμμα όλων, ανεξαρτήτως ηλικίας. Σίγουρα παίζει ρόλο ότι είναι επιβλητικό και όχι μόνο επειδή είναι ένα αυτοκίνητο σεβαστών διαστάσεων. Δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς. Άλλωστε είναι πια η ναυαρχίδα της Citroen.

Δοκιμή Citroen C5 X Plug in hybrid

Είναι και θέμα άνεσης

Ως ναυαρχίδα της εταιρείας οφείλει να είναι και η επιτομή της άνεσης. Και είναι. Είτε κάθεσαι στα δύο μπροστινά καθίσματα, είτε πίσω. Αλλά οφείλω να ομολογήσω ότι οι πίσω θέσεις ίσως να είναι καλύτερες. Όχι γιατί σε μια άλλη ζωή θα ήθελα να έχω σοφέρ αλλά γιατί όταν κάθεσαι πίσω στο C5 X είναι απόλαυση. Ακόμα και αυτοκίνητα της ίδιας ή μεγαλύτερης τιμής δεν παίρνουν σοβαρά τα πίσω καθίσματα.

Δοκιμή Citroen C5 X Plug in hybrid

Όχι όμως σε αυτό το Citroen που η σχεδίαση αποδεικνύει ότι ενδιαφέρεται να κυκλοφορεί με πάνω από 2 επιβάτες. Η άνεση που προσφέρουν είναι από τις καλύτερες που έχουμε βιώσει τα τελευταία χρόνια. Επίσης είναι αυτό που βλέπεις. Υπάρχει τόσος "αέρας" στο οπτικό σου πεδίο που ξεχνάς ότι κάθεσαι πίσω. Βλέπεις π.χ. ολόκληρη την κεντρική οθόνη χωρίς να κουνηθείς εκατοστό. Και μία σημαντική λεπτομέρεια: η ρύθμιση του καθίσματος του συνοδηγού βρίσκεται ψηλά στην πλάτη και στην εσωτερική πλευρά ώστε να μπορεί να το ρυθμίζει ο καθήμενος πίσω. Κατάλαβες.

Δοκιμή Citroen C5 X Plug in hybrid

Και ο οδηγός;

Αφού επιμένεις να κάτσεις μπροστά και δη στη θέση του οδηγού, θα έχεις μπροστά σου μια μικρή φυσική οθόνη με πληροφορίες αλλά μια αισθητά μεγαλύτερη head up display και συγκεκριμένα την μεγαλύτερη που υπάρχει αφού αντιστοιχεί σε 21 ίντσες. Κοιτάζοντας λίγο δεξιά είναι η οθόνη infotainment της κεντρικής κονσόλας 12 ιντσών με εύχρηστο interface.

Δοκιμή Citroen C5 X Plug in hybrid

To τιμόνι έχει τρεις ακτίνες αλλά η μία διαφέρει και θέλει να θυμίσει εκείνη προηγούμενων Citroen. Πάντως θα ήταν ωραία ιδέα αυτό το αυτοκίνητο να έχει τιμόνι με μία ακτίνα. Έτσι για το ονόρε. Αλλά ξέρουμε ότι δεν γίνεται γιατί κάπου πρέπει να βάλεις τα πολλά χειριστήρια.

Γαλλική ανάρτηση σημαίνει άνεση και όχι μόνο

Προφανώς δεν έχει υδροπνευματική ανάρτηση αλλά έχει κάτι που την φτάνει -ίσως και να την ξεπερνά- σε συμπεριφορά. Λέγεται "Advanced Comfort Active Suspension" και είναι ηλεκτρoνικά ελεγχόμενη. Έχουμε πολύ καιρό να βιώσουμε ανάλογη άνεση και είναι από τις καλύτερες αναρτήσεις σε επίπεδο άνεσης -αν όχι η καλύτερη- των τελευταίων ετών.

Δοκιμή Citroen C5 X Plug in hybrid

Απολαμβάνεις μια αίσθηση σαν hoovering και όχι οι ελληνικοί δρόμοι δεν μπορούν να νικήσουν την ανάρτηση της Citroen. Αυτό σημαίνει και λίγο μεγαλύτερες κλίσεις στις στροφές και σε απότομους χειρισμούς σε γκάζι και φρένο αλλά παραμένουν σε λογικά πλαίσια ενώ τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά και μάλλον θα εκπλαγείς από το πόσο γρήγορα μπορείς να κινηθείς με το C5 X. Κυρίως να μην ξεχνάμε ότι είναι crossover -έχει αρκετή απόσταση από το έδαφος- και συμπεριφέρεται καλύτερα από την πλειονότητα των crossover αυτοκινητών. 

Δοκιμή Citroen C5 X Plug in hybrid

Είναι plug-in υβριδικό

Κάτω από το καπό φωλιάζει ο γνωστός 1.600άρης turbo κινητήρας, ενώ υπάρχει και ένας ηλεκτροκινητήρας που φορτίζει στην πρίζα. Η συνδυαστική ισχύς είναι 225 ίπποι ενώ μαζί με την ροπή των 360 Nm καταλαβαίνεις ότι δεν χρειάζεσαι τίποτα περισσότερο από ένα αυτοκίνητο αυτού του χαρακτήρα. Αν η μπαταρία είναι φορτισμένη θα δεις κατανάλωση λίγο κάτω από 5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα -το λιγότερο που είδαμε ήταν 4,2 χωρίς όμως να είμαστε διακριτικοί με το γκάζι. Αν δεν έχεις καθόλου ρεύμα θα κινηθείς λίγο πάνω από 6 – 6,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Είναι μια σχετικά καλή τιμή αν αναλογιστείς το μέγεθος και το βάρος του αυτοκινήτου. Μόνο με ρεύμα η αυτονομία του είναι στα 35 χιλιόμετρα και οριακά επαρκεί για την απόσταση που καλύπτουν οι περισσότεροι καθημερινά.

Δοκιμή Citroen C5 X Plug in hybrid

Το συμπέρασμα είναι ότι αν θέλεις κορυφαία άνεση, είτε γιατί ταξιδεύεις συχνά, είτε επειδή την ιεραρχείς ψηλότερα ως χαρακτηριστικό σε ένα αυτοκίνητο, το C5 X είναι το αυτοκίνητο που σου κάνει. Είναι όσο ταχύ χρειάζεται, χωρίς να έχει μεγάλη κατανάλωση και κυρίως δεν κοστίζει ακριβά. Μόλις που ξεπερνά τα 50.000 ευρώ η βασική έκδοση και αν σκεφτείς ότι προσφέρει ανέσεις λιμουζίνας και πραγματικά ξεχωριστή σχεδίαση μάλλον δεν είναι πολλά.

Citroen C5 X Plug-in Hybrid

Κινητήρας: 4κύλινδρος turbo βενζίνης, 1.598 cc
Ηλεκτροκινητήρας: 81 kW, μπαταρίες ιόντων λιθίου 12,4 kWh
Κιβώτιο / σχέσεις: αυτόματο / 8
Κίνηση: Εμπρός
Ισχύς: 225 PS (συνδυαστική με ηλεκτροκινητήρα)
Ροπή: 360 Nm (συνδυαστική με ηλεκτροκινητήρα)
0-100 km/h: 7,9 sec
Τελική ταχύτητα: 233 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 1,4 lt/100 km
μέση δοκιμής: 4,9 lt/100 km
Ηλεκτρική αυτονομία εργοστασιακή: 63 km
Ηλεκτρική αυτονομία δοκιμής: 35 km
Χρόνος φόρτισης: 7 ώρες σε οικιακή πρίζα 8A και 4 σε αντίστοιχη με ασφάλεια 14A. Σε Wallbox με ισχύ 7,4 kW (32Α) αρκούν μόλις 2 ώρες.
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.805 mm x 1.815 mm x 1.485 mm
Μεταξόνιο: 2.785 mm
Βάρος: 1.797 kg
Χώρος αποσκευών: 485 lt
Εκπομπές CO2: 27 g/km
Τιμή: από 50.900 €

Best of Network