Μαγικό χαλί του 1990 εναντίον μαγικού χαλιού του 2022. Μια ενδοοικογενειακή σύγκριση μεταξύ δύο αυτοκινήτων, που το καθένα στην εποχή του αποτελεί την ναυαρχίδα της φίρμας. ΟΚ, η DS είναι πια κάπως αυτόνομη αλλά δεν παύει να είναι υπό την αιγίδα της μαμάς Citroen. DS 9 του 2022 εναντίον Citroen XM του 1990 έχει το μενού αυτή την φορά.
Η πολυτέλεια κατά Citroen
Το πολυτελές γενεαλογικό δέντρο της Citroen ξεκίνησε με το DS, ακολουθούμενο από το CX, και στη συνέχεια αυτό, το XM. Παρουσιάστηκε το 1989 και σχεδιάστηκε από τον Bertone, ένα από τα βασικά σημεία πώλησής του ήταν η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη υδροπνευματική ανάρτηση που υποσχόταν μια μεταξένια ομαλή οδήγηση. Παρά το γεγονός ότι κέρδισε πολλά εύσημα από τα μέσα ενημέρωσης της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι πωλήσεις υπέφεραν εξαιτίας προβλημάτων αξιοπιστίας και καταργήθηκε αθόρυβα 11 χρόνια αργότερα.
DS 9: Ένα premium σεντάν
Το πρώτο executive sedan της πολυτελούς υπο-μάρκας της Citroen, το DS 9 λανσαρίστηκε το 2020 και είναι εδώ για να δώσει τη μάχη με τους premium Γερμανούς αντιπάλους του. Σχεδιαστικά, υπάρχουν πολλά χρωμιωμένα διακοσμητικά στοιχεία καθώς και αρκετές νεύσεις σε DS παλαιότερων εποχών, συμπεριλαμβανομένων αυτών των φώτων τύπου κορνέτ στις κολόνες C. Όπως και το XM, ωστόσο, το μεγαλύτερο κόλπο του είναι η ανάρτηση Active Scan Suspension, η οποία λειτουργεί μέσω μιας κάμερας που σαρώνει το δρόμο μπροστά σε συνδυασμό με πολλαπλούς αισθητήρες, με κάθε τροχό να αποσβένεται ξεχωριστά για να βελτιώνει την ποιότητα κύλισης. Έξυπνα πράγματα.
Πόσο διαφέρουν σε ισχύ;
Το XM ήταν διαθέσιμο με μια σειρά κινητήρων ντίζελ και βενζίνης - συμπεριλαμβανομένου ενός V6 3,0 λίτρων -καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής του, με αυτό το πρώιμο παράδειγμα να διαθέτει έναν βενζινοκινητήρα 2,0 λίτρων απόδοσης 130 ίππων σε συνδυασμό με
ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων τεσσάρων ταχυτήτων. Οι αγοραστές του DS 9 μπορούν να επιλέξουν (στην Ελλάδα), ένα plug-in υβριδικό (όπως έχουμε εδώ) που συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων με έναν ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων -συνολικής απόδοσης 250 ίππων- και έως και 50 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας. Επιπλέον, υπάρχει και η κορυφαία τετρακίνητη έκδοση με 360 ίππους.
Πώς είναι λοιπόν το XM;
Όπως μπαίνεις, το πρώτο πράγμα που παρατηρείς είναι το υπέροχο τιμόνι με την μονή ακτίνα -που αντικαταστάθηκε στα μεταγενέστερα facelifted μοντέλα- και αμέσως μετά το πόσο όμορφα μαλακά είναι τα καθίσματα. Σε χαμηλές ταχύτητες είναι ένα άνετο ταξιδιωτικό αυτοκίνητο, αλλά αν το σανιδώσεις ο κινητήρας των 2,0 λίτρων αισθάνεται κάπως αποδυναμωμένος. Παρ' όλα αυτά, είναι πολύ άνετο, με την φανταχτερή ανάρτηση να καταπνίγει τις όποιες ανωμαλίες του δρόμου. Ο ιδιοκτήτης του το χρησιμοποιεί τακτικά σε μια διαδρομή του 160 χιλιομέτρων και δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς γιατί.
Και το DS 9;
Εκεί που το XM αισθάνεται ευχάριστα old school, το DS 9 αισθάνεται κατάλληλα premium, με τους ψηφιακούς πίνακες, το φανταχτερό σύστημα infotainment, τα βελούδινα υλικά και το προσεγμένο εσωτερικό του. Στην πραγματικότητα, υπάρχουν λίγες ομοιότητες μεταξύ αυτών των δύο, το DS 9 είναι διαστημικό σε σύγκριση με το XM. Εν κινήσει το DS 9 "γλιστράει" -εκεί που το XM πλέει- χάρη στην έξυπνη ανάρτησή του -ελαφρώς πιο σταθερή, λιγότερο επιεικής, αλλά ακόμα ευχάριστα μαλακή- με το υβριδικό σύστημα κίνησης να προσθέτει στην αίσθηση της αρμονίας.