













Ίσως να θυμάσαι το πάρτι που έγινε όταν η Hyundai παρουσίασε αυτό το εντυπωσιακό πρωτότυπο. Τώρα θα διαβάσεις και τον λόγο του πάρτι αφού το οδηγήσαμε
Ήταν κάπου εκεί στα μέσα Ιουλίου όταν η Hyundai παρουσίασε το Hyundai Vision N 74 και ίσως να θυμάσαι ότι δεν κρύβαμε τον ενθουσιασμό μας. Τώρα που το οδηγήσαμε θα καταλάβεις και τον λόγο που ενθουσιαστήκαμε για ένα πρωτότυπο υδρογόνου (και όχι μόνο). Ναι, όπως θα καταλάβεις δεν είναι μόνο το nostalgia bait του αμαξώματος που σε κάνει θες να μπεις μέσα και να αρχίσεις τα drift.
Το τμήμα N της Hyundai ήθελε μια "βιτρίνα" για τις προσπάθειές του με τις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Μας είχε δείξει στο παρελθόν ένα αγωνιστικό Vision Gran Turismo concept, αλλά από τότε η Hyundai ήταν απασχολημένη με τη συρρίκνωση και την τελειοποίηση της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Μέχρι στιγμής, έχει ενσωματωθεί στο Nexo, το οποίο είναι ένα οικογενειακό crossover με συνετή εμφάνιση. Αυτή τη φορά χρειαζόταν κάτι λίγο πιο εξωτικό.
Έτσι, η Hyundai έψαξε στα οικογενειακά αρχεία και έβγαλε από το αρχείο το Pony concept του 1974. Αυτό το τακτοποιημένο, όμορφο μικρό κουπέ ήταν έργο του Ιταλού μαέστρου του σχεδιασμού Giorgetto Giugiaro. Ναι, ο κύριος που ευλόγησε τον κόσμο της αυτοκίνησης με την εμφάνιση της BMW M1, της Maserati Bora, της Lotus Esprit, πολλών ένδοξων Alfa Romeo και του εμβληματικού MK1 VW Golf. Προσπάθησε επίσης να βάλει τη Hyundai στον σπορ χάρτη.
Το concept pony ήταν αρκετά ριζοσπαστικό για τη Hyundai και το αυτοκίνητο παραγωγής έχασε κάποιες από τις έντονες "ρυτίδες". Ο Giugiaro τα θυμήθηκε, ωστόσο, και ανακύκλωσε μερικά από τα ίδια στοιχεία στο εμβληματικό DeLorean. Σε ένα εναλλακτικό σύμπαν, ο Marty McFly θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει ένα Hyundai για να επιστρέψει στο μέλλον.
Ε, ναι. Αυτή είναι η Hyundai που γνέφει στο παρελθόν της, έχει αρκετή αυτοπεποίθηση για να δοκιμάσει ένα δίθυρο σπορ αυτοκίνητο και το τροφοδοτεί με ένα σωστά φουτουριστικό σύστημα μετάδοσης κίνησης.
Μια κυψέλη καυσίμου, η οποία τροφοδοτείται από δύο δεξαμενές υδρογόνου βάρους 4,2 κιλών κάτω από τις πίσω γρίλιες. Η πίεσή τους φτάνει τα τρομακτικά 700 bar. Πώς γίνεται να μην εκρήγνυνται από τις δυνάμεις που υπάρχουν μέσα; Η απάντηση είναι η βαλλιστική ίνα άνθρακα. Η Hyundai κατασκεύασε τις δεξαμενές από μια ελαφριά ύφανση που είναι κυριολεκτικά αλεξίσφαιρη.
Το γέμισμα των εν λόγω δεξαμενών διαρκεί πέντε λεπτά και παρέχει αυτονομία περίπου 600 χιλιομέτρων. Αλλά αυτό δεν είναι απλώς ένα αυτοκίνητο υδρογόνου -είναι ένα υβριδικό υδρογόνο. Το N Vision 74 διαθέτει επίσης μια μπαταρία 62,4 kWh, η οποία μπορεί να φορτιστεί γρήγορα από το δίκτυο. Έτσι, είναι πρώτα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά όταν η μπαταρία αρχίσει να αδειάζει, η κυψέλη καυσίμου υδρογόνου μπορεί να ενεργοποιηθεί για να επεκτείνει την αυτονομία. Όλα αυτά με μηδενικές εκπομπές εκτός από το νερό. Το μειονέκτημα είναι ότι όλη αυτή η τεχνολογία είναι βαριά. Δυόμισι τόνους για την ακρίβεια.
Αντιθέτως, είναι γρήγορο. Κάθε πίσω τροχός έχει τον δικό του ηλεκτροκινητήρα. Μαζί, αποδίδουν 670 ίππους, και επειδή ελέγχονται ανεξάρτητα, υπάρχουν έξυπνα τεχνάσματα χειρισμού. Το torque vectoring μπορεί να βοηθήσει στην επιβράδυνση του εσωτερικού τροχού σε μια στροφή, ώστε να στρέψει το αυτοκίνητο προς την κορυφή. Αν είστε χαλαροί και παιδαριώδεις, ο χείμαρρος της ροπής των 900 Nm μπορεί να εξαπολυθεί αμέσως συνδυαστικά, ξεκολλώντας τα πίσω ελαστικά και σπρώχνοντας το N Vision 74 σε τερατώδη drift.
Συνήθως, έχεις δίκιο. Τα πρωτότυπα αυτοκίνητα σχεδιάζονται για να τραβήξουν τα πρωτοσέλιδα, να λάμψουν σε ένα περιστρεφόμενο βάθρο για πέντε λεπτά σε μια έκθεση αυτοκινήτου και στη συνέχεια να πεταχτούν σε μια αποθήκη μέχρι να...
Αλλά επειδή το τμήμα Ν ήταν α) αποφασισμένο ότι καμία από τις τεχνολογίες του Vision δεν ήταν πέρα από τα όρια του εφικτού, και β) το τμήμα Ν έχει εξαιρετική αίσθηση του χιούμορ, προχώρησε στην κατασκευή ενός πλήρως λειτουργικού πρωτοτύπου. Και όταν λέμε λειτουργικό, εννοώ ότι διαθέτει κλιματισμό, υδραυλικό τιμόνι και ένα λειτουργικό ταμπλό που δείχνει σε πραγματικό χρόνο τα επίπεδα ισχύος, τους χρόνους γύρου και την κατανομή της ροπής. Τεχνολογικά, έχει ένα ανώτερο ταμπλό από το τελευταίο VW Golf.
Αρκετά γρήγορο ώστε να σε καθηλώνει στο κάθισμα, αρκετά ευέλικτο ώστε να σε κάνει να γελάς δυνατά και γεμάτο δυνατότητες. Επίσης, οφείλω να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν μάθαμε ότι το αυτοκίνητο ήταν 2.500 κιλά παρά μόνο λίγες ώρες αφού το οδήγησα. Αμέσως μετά τους γύρους μου, θα ορκιζόμασταν ότι ήταν το πολύ 1.800 κιλά. Αυτό θα σου προσφέρουν ο εξαιρετικός έλεγχος του αμαξώματος και η πρωτοφανής διαχείριση της ροπής. Όπως θα σας πει οποιοσδήποτε μηχανικός της Porsche Cayenne Turbo ή της Bentley Bentayga, η τεχνολογία μπορεί να κάνει τα κιλά να εξατμιστούν (προσωρινά). Αν ο McFly και ο Doc είχαν ένα τέτοιο, η ταινία Back to the Future θα είχε πολύ μικρότερη διάρκεια.
Το Vision δεν μοιάζει με ένα εύθραυστο μεμονωμένο προϊόν. Σίγουρα, η καμπίνα παράγει κάποιους ήχους (αλλά και εμείς δεν αφήσαμε κερμπ απάτητο), αλλά τα φρένα είναι προοδευτικά (υπάρχει μόνο ένα μικρό φαινόμενο επαναφοράς, καθώς η απόδοση ήταν προτεραιότητα) και το σουέτ τιμόνι προσφέρει άφθονη πληροφορία ενώ είναι αρκετά γρήγορο, και αυτό είναι καλό, καθώς το μόνο που θέλει να κάνει αυτό το πράγμα είναι να φουντώσει τα πίσω ελαστικά και να ντριφτάρει.
Στη λειτουργία Track - ω ναι, υπάρχουν και λειτουργίες οδήγησης -οι μηχανικοί της Hyundai λένε ότι οι δίδυμοι κινητήρες μπορούν να μιμηθούν το καλύτερο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον κόσμο. Οι αντιδράσεις είναι άμεσες, οπότε δεν έχεις ποτέ την αίσθηση ότι περιμένεις κλάσματα του δευτερολέπτου για να κλειδώσει το διαφορικό. Απλά πατάς το γκάζι, πιάνεις το γλίστρημα και χαμογελάς πολύ.
Πίσω από το κεφάλι σου, ακούγονται όλα τα είδη σφυρίγματος από τους ανεμιστήρες ψύξης που απαιτούνται για να διατηρούνται οι κινητήρες και το σύστημα συμπίεσης στη βέλτιστη θερμοκρασία. Η μπαταρία είναι αερόψυκτη και υδρόψυκτη, ώστε να μεγιστοποιείται η απόδοση στην πίστα χωρίς να υποβαθμίζεται στη ζέστη.
Επειδή η Hyundai λέει ότι δεν ενδιαφέρεται για το ποιο EV μπορεί να επιταχύνει ταχύτερα. Αυτή η κούρσα εξοπλισμών έχει ήδη αρχίσει να γίνεται ανόητη -το launch control σε ένα Tesla Model S Plaid ή Rimac κάνει σχεδόν αναπόφευκτο να δείτε το πρωινό σας εκτός στομάχου. Δεν ότι πιο προχωρημένο από άποψη ταχύτητας, αλλά είναι ιδανικό για δυναμικές πλαγιολισθήσεις χωρίς ενοχές με μηδενικές εκπομπές ρύπων, δεν μπορείς να κάνεις κάτι καλύτερο.
Έλα μην είσαι στριμμένος. Ναι, δεν υπάρχουν πρατήρια με υδρογόνο και αυτό Hyundai εξακολουθεί να είναι μια ιδέα ενός πιθανού μέλλοντος και όχι μια πραγματικότητα παραγωγής. Αλλά μας αρέσει αυτό που λέει για τη Hyundai. Το ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φαίνεται να είναι η λύση που έχουν βάλει στο μάτι οι κυβερνήσεις αυτή τη στιγμή, δεν σημαίνει ότι θα είναι για πάντα. Δες τι συνέβη στο ντίζελ την τελευταία δεκαετία.
Η Hyundai διασκεδάζει επίσης με τη φάση του πειραματισμού. Οι μηχανικοί αποκαλούν το Vision ένα "εργαστήριο με ρόδες". Θα μπορούσαν απλώς να έχουν προσομοιώσει όλα τα χαρακτηριστικά του σε έναν υπολογιστή ή σε ένα δυναμόμετρο. Αλλά δεν το έκαναν. Κατασκεύασαν ένα καλό πλαίσιο, το έντυσαν με ένα εντυπωσιακό κέλυφος και το άφησαν ελεύθερο να το απολαύσουν. Είναι εύκολα το πιο ενδιαφέρον concept car του 2022.