Πολλοί από εμάς μελετάμε περίπλοκα λογιστικά φύλλα (excel εννοούμε μην εντυπωσιάζεσαι) όταν πρόκειται για ένα νέο αυτοκίνητο - και πλέον ακόμη περισσότερο με τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Παλεύουμε με την ελαφρώς υψηλότερη τιμή καταλόγου και τη χαμηλότερη κατανάλωση, προσπαθώντας να βρούμε ποια επιλογή προσφέρει το καλύτερο μείγμα καθημερινής πρακτικότητας, καλής τιμής και αξιοπρεπούς αυτονομίας.
Οι πολύ πλούσιοι δεν ενδιαφέρονται για κατανώλωση και άλλα τέτοια "πεζά"
Υπάρχει μια ομάδα ανθρώπων εκεί έξω που δεν χρειάζεται να ασχοληθεί με τίποτα από όλα αυτά. Αν είσαι τόσο πλούσιος και κολυμπάς στο χρήμα σαν άλλος Σκρούτζ ΜακΝτακ μάλλον αδιαφορείς για την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Θα μπορούσες πιθανότατα να πληρώσεις ανθρώπους για να τοποθετήσουν φουλ φορτισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατά μήκος της διαδρομής σου και να τα αλλάζεις όπως τα άλογα της βικτοριανής ταχυδρομικής άμαξας, ή ίσως ακόμη και να πάρεις το ελικόπτερο ή αυτό που σχεδιάζει η Hyundai και να προσγειωθείς σε χώρο στάθμευσης ενός σούπερ μάρκετ.
Αλλά για εκείνους που τους αρέσει η καταναλωτική τους συμπεριφορά να είναι εμφανής - ξέρεις, οι τύποι που παραγγέλνουν γιοτ, που φοράνε μονόπετρα, που φοράνε ανοιχτό πουκάμισο χωρίς κάλτσες - ίσως να θέλουν κάτι λίγο πιο μεγαλοπρεπές, κάτι που να είναι statement. Δεν πρόκειται τόσο για τη σωτηρία του πλανήτη όσο για την επιθετική επίδειξη του πόσο πολύ μπορείς να αντέξεις οικονομικά κάτι περιττό χωρίς να σε νοιάζει.
Τελικά ποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο ταιριάζει στους σούπερ πλούσιους;
Υπάρχουν επιλογές. Θα μπορούσαν να πάρουν το Lotus Evija αν θέλουν κάτι ακριβό και βρετανικό, το Rimac Nevera αν θέλουν κάτι ακριβό και κροατικό, ή ακόμα και το Pininfarina Battista αν αναζητούν κάτι ακριβό και -κατά κάποιο τρόπο- ιταλικό, αλλά κατά βάθος γερμανικό και λίγο κροατικό. Στην πραγματικότητα, αν ήσασταν σούπερ ζάπλουτος, θα μπορούσατε να πάρετε ένα από το καθένα και να βάλετε ανθρώπους να τα μεταφέρουν με ελικόπτερο σε στρατηγικά σημεία κατά μήκος της διαδρομής σας και εσείς απλά να αλλάζετε τα "άδεια" με φουλ φορτισμένα.
Το ιδανικό όμως είναι η Aspark Owl
Υπάρχει ένα ιδιαίτερα εξωτικό ηλεκτρικό hypercar που ξεχωρίζει πραγματικά. H Aspark Owl μπήκε στην παραγωγή το 2020, σχεδιάστηκε από την ιαπωνική εταιρεία Aspark και κατασκευάστηκε στο Τορίνο από την ιταλική εταιρεία κατασκευής αμαξωμάτων MAT. Η ίδια εταιρεία που συνέθεσε το Apollo Intensa Emozione και το New Stratos με βάση την Farrari 430 Scuderia. Κόστος; Λοιπόν, περίπου 3 εκατομμύρια ευρώ, αλλά αναλογιστούμε σε ποιους απευθύνεται το άρθρο, σιγά τα λεφτά. Γιατί να μην πάρετε μερικά σε διαφορετικά χρώματα; Πάντως, με αυτά τα χρήματά παίρνετε ένα αυτοκίνητο που έχει απόδοση 2.012 ίππων και 2.000 Nm ροπής από τους τέσσερις ηλεκτροκινητήρες του (δύο εμπρός και δύο πίσω), τελική ταχύτητα 400 km/h και προφανώς θα φτάσει στα 100 km/h σε 1,72 δευτερόλεπτα.
Η επίσημη αυτονομία του είναι περίπου 400 χιλόμετρα από τη σχετικά μικρή μπαταρία των 64 kWh. Με λίγο βαρύ πόδι πολύ αμφιβάλλουμε ότι μπορεί να πιάσει αυτήν την αυτονομία -μέχρι Νεράτζα θα φτάσει αν ξεκινήσει από Αθήνα. Αν πραγματικά ποθείτε ένα, η Aspark δήλωσε το 2020 ότι θα κατασκευάσει μόνο 50 (πλέον όλο και περισσότεροι μπορούν να το πληρώσουν και θα γίνει "μάχη") και μπορείτε να ξεκινήσετε τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων στην ιστοσελίδα της εταιρείας. Αν και πιθανώς θα μπορούσατε επίσης να πάτε με το γιοτ σας προς την Οσάκα (υπέροχη αυτή την εποχή του χρόνου) και να εμφανιστείτε στην έδρα της εταιρείας κουνώντας τη χρυσή σας κάρτα. Όλα γίνονται όταν είσαι ζάπλουτος.
Το καλύτερο EV για τους σούπερ πλούσιους - Aspark Owl
Τιμή: 3 εκατομμύρια ευρώ
Αυτονομία κατασκευαστή: 400 χιλιόμετρα (εδώ γελάμε)
Κινητήρας: 4 ηλεκτροκινητήρες 2.012 ίππων
Μπαταρία: 64 kWh
Μέγιστη ταχύτητα: 400 km/h
0-100 km/h: 1,7 δευτερόλεπτα
Χώρος αποσκευών: 50 λίτρα
Ναι. Ο χώρος αποσκευών είναι λίγο μεγαλύτερος από ντουλαπάκι