Ο τρόπος οδήγησης μπορεί να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου μέχρι και κατά 15%. Σου φαίνεται δύσκολο; Και όμως δεν είναι. Ακολούθησε αυτά τις απλές και αποδοτικές συμβουλές/ τεχνικές οδήγησης και θα βγεις κερδισμένος.
Σωστή σχέση στο κιβώτιο
Επιλέγοντας τη σωστή σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων βελτιστοποιεί την κατανάλωση. Αν και μερικές φορές μπορεί να χρειαστεί να διατηρήσει σταθερή ταχύτητα, εν τούτοις οι χαμηλές στροφές βοηθούν στην οικονομία. Με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, πρέπει να επιλέγεται η μεγαλύτερη ταχύτητα.
Εάν το αυτοκίνητο έχει ένδειξη αλλαγής ταχυτήτων, πρέπει να διατηρηθεί η μεγαλύτερη δυνατή σχέση με τις λιγότερες δυνατές στροφές του κινητήρα. Όταν ο κινητήρας λειτουργεί σε χαμηλές στροφές καταναλώνει λιγότερο, ακόμη και αν δίνει την εντύπωση ότι ζορίζεται.
Ήρεμα το γκάζι
Ο οδηγός πρέπει να χρησιμοποιεί το πεντάλ του γκαζιού με ηρεμία επιλέγοντας την καταλληλότερη για τη συγκεκριμένη στιγμή, σχέση μετάδοσης. Στα 50 χλμ./ώρα η οδήγηση με 5η και όχι με 3η ταχύτητα επιφέρει μείωση της κατανάλωσης που κυμαίνεται από 20% έως και 25%.
Όταν το αυτοκίνητο είναι ακίνητο, π.χ. σε ένα φανάρι ο οδηγός θα πρέπει να έχει νεκρά. Εάν το αυτοκίνητό σας είναι εφοδιασμένο με σύστημα Stop & Start, ο κινητήρας θα σβήσει αυτόματα. Η λειτουργία αυτή προσφέρει σημαντική εξοικονόμηση καυσίμων κυρίως μέσα στην πόλη.
Νευρική ή επιθετική οδήγηση, με απότομες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις, αυξάνουν δραματικά και χωρίς λόγο την κατανάλωση. Η οδήγηση πολύ κοντά στο μπροστινό αυτοκίνητο κουράζει τόσο τον κινητήρα όσο και τα φρένα.
Το Cruise Control είναι φίλος της οικονομίας
Στο ταξίδι αν το αυτοκίνητο έχει cruise control ή περιοριστή ταχύτητας, καλό είναι ο οδηγός να το χρησιμοποιήσει προκειμένου να διατηρήσει μια σταθερή ταχύτητα.
Επίσης το φρενάρισμα να μην είναι της τελευταίας στιγμής, με την επιβράδυνση να γίνεται με τον κινητήρα. Όταν το αυτοκίνητο "ρολάρει" με ταχύτητα στο κιβώτιο, τότε θα έχει ελάχιστη κατανάλωση.
Το βάρος μετράει
Όσο βαρύτερο είναι το αυτοκίνητο τόσο πιο δύσκολο είναι το έργο του κινητήρα και τόσο πιο πολύ αυξάνεται η κατανάλωση. Πράγματα και αντικείμενα που δεν είναι απαραίτητα πρέπει να βγαίνουν από το αυτοκίνητο. Το φόρτωμα στην οροφή έχει αρνητικές επιπτώσεις στην αεροδυναμική, καθώς και στην κατανάλωση καυσίμου. Ακόμα και οι μπάρες στην οροφή αυξάνουν την αεροδυναμική αντίσταση, άρα και την κατανάλωση.
Φυσικά και τα ελαστικά παίζουν ρόλο
Όταν τα ελαστικά έχουν μειωμένη πίεση, η αντίσταση κύλισης είναι υψηλότερη από το κανονικό. Ο κινητήρας έχει να επιτελέσει δυσκολότερο έργο και αυτό προκαλεί αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου. Το ξεφούσκωτο λάστιχο μπορεί να υπερθερμανθεί, να χειροτερέψει το κράτημα στο δρόμο και φθαρεί σε σημείο που να οδηγήσει σε κλατάρισμα.
Οι αλλαγές στη θερμοκρασία του περιβάλλοντος προκαλούν διακυμάνσεις στην πίεση των ελαστικών. Για παράδειγμα, η πίεση πέφτει με το κρύο (μετάβαση από το καλοκαίρι σε χειμώνα). Η πίεση πρέπει να συμβαδίζει με τις οδηγίες του κατασκευαστή, ενώ ο έλεγχος πρέπει να γίνει όταν τα ελαστικά όταν είναι κρύα. Τα χειμερινά ελαστικά αυξάνουν σημαντικά την αντίσταση κύλισης σε στεγνό έδαφος.
Αχ αυτό το (ανοιχτό) παράθυρο
Η οδήγηση με ταχύτητες πάνω από 50 χλμ./ώρα με ανοιχτό παράθυρο ή την ηλιοροφή αυξάνει σημαντικά την αεροδυναμική αντίσταση. Αυτό ισχύει επίσης και για τα ανοιχτά αυτοκίνητα. Όταν είναι κλειστά τα παράθυρα υπάρχει εξοικονόμηση καυσίμου.
Το σύστημα κλιματισμού είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό όταν το αυτοκίνητο κινείται με μεγάλη ταχύτητα. Όλα τα ηλεκτρικά συστήματα τροφοδοτούνται από τον κινητήρα, άρα αυξάνουν την κατανάλωση καυσίμου.
Κλιματισμός και κατανάλωση
Ο κλιματισμός χρησιμοποιεί ενέργεια από τον κινητήρα. Όταν οι θερμοκρασίες είναι υψηλές, η κατανάλωση μπορεί να αυξηθεί μέχρι και 25%, αν ο οδηγός προσπαθήσει και "παγώσει" το εσωτερικό.
Αν το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο στον ήλιο για μεγάλο χρονικό διάστημα, πρέπει ο οδηγός πρώτα να κινηθεί με χαμηλή ταχύτητα, με όλα τα παράθυρα ανοιχτά ώστε να φύγει η "λάβρα" από την καμπίνα και κατόπιν να βάλει τον κλιματισμό.