
Η αγωνιστική χροιά των εκδηλώσεων στο Monterey Car Week είναι μεγάλη όπως σε οποιαδήποτε δραστηριότητα γύρω από το αυτοκίνητο εξάλλου. Έτσι η World Rally Classics Collection είναι μια από τις συλλογές που συμμετέχουν στη δημοπρασία που μόνο απαρατήρητη δεν θα περάσει. Περιλαμβάνει 5 σπουδαία πολιτικά αυτοκίνητα που αποτέλεσαν την βάση για αγωνιστικά ράλι αυτοκίνητα του παρελθόντος. Για την ακρίβεια περιλαμβάνει 4 και 1 που αποτελεί έκπληξη.

Ας τα δούμε όλα παρακάτω
1985 Peugeot 205 Turbo 16
Τιμή: 320.000 - 410.000 ευρώ

Ένα από τα μόλις 200 από τα hatchback 205 Turbo 16 της Peugeot που βασίζονται στην αγωνιστική έκδοση. Παραγγέλθηκε καινούργιο από τον σεΐχη του Κατάρ Αμπντουλάχ μπιν Χαλίφα Αλ-Θάνι και στην κατοχή του διατηρήθηκε για δύο δεκαετίες. Χρησιμοποιήθηκε ελάχιστα και μια από τις δημόσιες εμφανίσεις του ήταν στο διάσημο Salon Prive. Ο σεΐχης το έκανε ολόμαυρο και θεωρείται το μοναδικό που υπάρχει σε αυτή τη μορφή.

Στο πίσω μέρος βρίσκεται ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1,8 λίτρων που κινεί και τους τέσσερις τροχούς χάρη στο κεντρικό διαφορικό της FFD, ενώ εξοπλίζεται και με μπλοκέ διαφορικό σε κάθε άξονα. Την τεράστια φήμη που έχει το αυτοκίνητο μαζί με την κληρονομιά από τις επιτυχίες του στους αγώνες, ενισχύει στο συγκεκριμένο μοντέλο το οδόμετρο που έχει γράψει 8.969 χλμ.
1986 Ford RS200 Evolution
Τιμή: 500.000 - 600.000 ευρώ

Το ακριβότερο κομμάτι της συγκεκριμένης συλλογής, ένα από τα σπανιότερα συλλεκτικά και ένα από τα πιο ιδιαίτερα αγωνιστικά της πιο εμβληματικής εποχής των αγώνων, του Group B, είναι το Ford RS200 Evolution που αναμένεται να πουληθεί περισσότερο από μισό εκατομμύριο ευρώ. Αν και χρειάζονταν 200 αυτοκίνητα για την ομολογκασιόν εκείνη την εποχή, μόλις 24 από αυτά έφεραν τη σφραγίδα Evolution που τα έκανε κάπως πιο σημαντικά από τα υπόλοιπα.

Ο λόγος ήταν πως διέθετε αναβαθμίσεις που δεν είχαν τα υπόλοιπα, όπως ο 2,1 λίτρων κινητήρας από την Cosworth. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν για σχεδόν τρεις δεκαετίες σε μουσείο στο Las Vegas, πριν καταλήξει σε συλλέκτη στη Nevada και διατηρήσει την συλλεκτική του ύπαρξη, καθώς θεωρείται πως από καινούργιο έχει καταγράψει στο κοντέρ λιγότερα από 500 χιλιόμετρα.
1987 Citroen BX 4TC
Τιμή: 90.000 - 135.000 ευρώ

Μόλις 64 Citroen BX 4TC πουλήθηκαν εξ αρχής και μόλις 30 από αυτά έχουν καταφέρει να επιβιώσουν. Μετά τα πρώτα βήματα της Citroen στους αγώνες ράλι με το Visa, αναπτύχθηκε το BX που βασίστηκε στο μοντέλο παραγωγής όσο κανένας άλλο αυτοκίνητο του Group B. Ίσως για αυτό δεν ήταν και τόσο σπουδαίες οι επιτυχίες του. Παρόλα αυτά ως προπομπός της μεγάλης κυριαρχίας της Citroen στους αγώνες ράλι παγκοσμίως διατηρεί ιστορική αξία.

Στην προκειμένη περίπτωση το αυτοκίνητο της δημοπρασίας έχει κάνει σχεδόν 54.000 χιλιόμετρα. Πέρασε τα πρώτα χρόνια στην πατρίδα του, πριν καταλήξει σε Γάλλο συλλέκτη ο οποίος το κράτησε για 18 χρόνια απολαμβάνοντας το και φροντίζοντας την συντήρησή του με επιμέλεια. Από το 2018 που κατέληξε στην Αμερική έχει υποστεί μια εκτεταμένη ανακατασκευή με προσοχή ώστε να διατηρηθεί η ιστορική του αξία.
1994 Lancia Delta HF Integrale Evoluzione II "Giallo Ginestra"
Τιμή: 90.000 - 135.000 ευρώ

Το σύμβολο μιας ολόκληρης φίρμας και μιας ολόκληρης αγωνιστικής εποχής, κατά την οποία κυριάρχησε με νίκες και τίτλους που ελάχιστες άλλες εταιρείες μπορούν να επιδείξουν, είναι η Lancia Delta HF Integrale. H έκδοση "Giallo Ginestra" παίρνει το όνομά της από το χρώμα της, έμπνευση για το οποίο στάθηκε ένα σπάνιο είδος θάμνου της Μεσογείου. Κατασκευάστηκαν 220 "Giallo Ginestra" και η συγκεκριμένη ήταν μια από τις ελάχιστες που έφυγαν από την Ευρώπη για την Ιαπωνία.

Είναι αρκετά δουλεμένη με περισσότερα από 80.000 χλμ., αλλά η ανακατασκευή της και η συντήρησή της φέρει την σφραγίδα του Miller Motorcars, ενός διασήμου γκαράζ στο Κονέκτικατ, το οποίο φρόντισε να μην υπάρχει το παραμικρό ψεγάδι ούτε στην εμφάνιση, ούτε και στην απόδοση που συνοψίζεται στους 212 ίππους της έκδοσης Evoluzione II.
1992 Lancia Hyena Zagato
Τιμή: 275.000 - 365.000 ευρώ

Η επαφή της Lancia Hyena Zagato με τα ράλι είναι εξ αγχιστείας. Ένα δίπορτο coupe, τόσο σπάνιο, όσο και ασυνήθιστο έχει ως βάση του την Lancia Delta HF Integrale. Είναι το αποκύημα της φαντασίας του Ολλανδού εισαγωγέας της Lancia, Paul Koot ο οποίος ζήτησε από τον Zagato να μεταφέρει το μεγαλείο της HF σε ένα σπορ αυτοκίνητο για τελείως διαφορετική χρήση από ότι οι αγώνες ράλι.
Ο Zagato δεν είχε πότε πρόβλημα με τέτοιου είδους προκλήσεις και ο ενθουσιασμός που έφερε η Hyena, οδήγησε σε σχεδιασμούς και πλάνα που περιλάμβαναν 500 αυτοκίνητα. Τελικά κατασκευάστηκαν 24 και αυτό είναι το 18ο που θεωρείται μάλιστα το πρώτο αυτής της συνεργασίας που πουλήθηκε στις Η.Π.Α.

Ο τελευταίος ιδιοκτήτης της Hyena εμπιστεύθηκε έναν περίφημο ιταλικό οίκο αναπαλαιώσεων και συντήρησης για να δώσει ζωή στους 320 ίππους αυτής της δημιουργίας που είναι ένα από τα πιο σπάνια αυτοκίνητα από οποιονδήποτε κατασκευαστή.