Έχουν περάσει περίπου δύο χρόνια από την παρουσίαση του Dacia Spring, του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου της Dacia και πλέον είναι διαθέσιμο και στην Ελλάδα και αποτελεί το φθηνότερο ηλεκτρικό στην χώρα μας.
Το Spring είναι ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης μηδενικών ρύπων που στην Ευρώπη τα πήγε πολύ καλά εμπορικά την προηγούμενη χρονιά κατακτώντας την 3η θέση στις πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων. Μέχρι σήμερα οι παραγγελίες έχουν ξεπεράσει τις 110.000 μονάδες με ποσοστό 75% να έχει καταγραφεί σε ταξινομήσεις λιανικής και το υπόλοιπο 25% σε leasing.

Χαμηλό κόστος κτήσης
Το ηλεκτρικό μοντέλο της Dacia κατασκευάζεται στη Ρουμανία. Φέρει λιτό εξοπλισμό και οι επιδόσεις του είναι μέτριες. Ωστόσο η τεχνολογία του εξασφαλίζει αυτονομία έως 220 χλμ. με μία φόρτιση και είναι ίσως το πιο προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο που μπορείς να βρεις στην ελληνική αγορά με τιμή εκκίνησης στα 27.950 ευρώ που χαμηλώνει στα 21.188 ευρώ με την κρατική επιδότηση του προγράμματος "Κινούμαι Ηλεκτρικά II”.

Πέραν της βασικής έκδοσης Extreme Electric 65 υπάρχει και η έκδοση Extreme Plus Electric 65 με τιμή 22.704 ευρώ. Η εισαγωγική εταιρεία υποστηρίζει την αγορά του Spring με 8ετή εγγύηση (ή 120.000 χλμ.) για τη μπαταρία, 5ετή (ή 100.000 χλμ.) εργοστασιακή εγγύηση και 3ετή δωρεάν οδική βοήθεια.
Μικρό και ευκίνητο
Το 5θυρο αμάξωμα του Spring έχει συνολικό μήκος λίγο πιο πάνω από τα 3,7 μ. ορίζοντας την εμπορική του τοποθέτηση στα μικρά αυτοκίνητα πόλης. Μετά την αποχώρηση των ηλεκτρικών προτάσεων του ομίλου VW με τα Skoda Citigo e iV, VW e-up! και Seat Mii και καθώς δεν έχουν εισαχθεί τα Renault Zoe και Twingo Electric, οι μοναδικοί ανταγωνιστές σε αυτή την κατηγορία είναι το Honda e και το Fiat 500e. Αμφότερα με τιμές αρκετά υψηλότερες από αυτή του μικρού ηλεκτρικού Dacia.

Το τεχνολογικό υπόβαθρο του νέου μοντέλου περιλαμβάνει μπαταρίες ιόντων λιθίου ενεργειακής απόδοσης 27,4 kWh που ζυγίζουν μόλις 188 κιλά και ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 65 ίππων με μέγιστη ροπή 113 Nm. Η εταιρεία αναφέρει πως ο εσωτερικός φορτιστής μπορεί να δεχθεί ενέργεια έως 6,6 kW. Ως εκ τούτου για μια πλήρη φόρτιση σε οικιακή πρίζα (έως 2,3 kW) απαιτείται χρόνος 13 ώρες και 32 λεπτά. Η πλήρωση ενέργειας από φορτιστή εναλλασόμενου ρεύματος 6,6 kW γίνεται σε περίπου 5 ώρες ενώ σε ταχυφορτιστή (από 0-80%) ο χρόνος πέφτει στα 56 λεπτά.
Για αστική χρήση
Στον τομέα των επιδόσεων το Spring επιταχύνει από 0-50 χλμ./ώρα σε 3,9'' και από 0-100 χλμ./ώρα σε 13,7''. Η δε τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 125 χλμ./ώρα επιβεβαιώνοντας πλήρως τον χαρακτηρισμό του αυτοκινήτου αστικής χρήσης. Πέραν της αυτονομίας των 220 χλμ. οι εργοστασιακές μετρήσεις κατά τα πρότυπα WLTP δείχνουν πως σε αστική χρήση το Spring μπορεί να διανύσει έως και 310 χλμ. με μία φόρτιση. Τιμές που μένουν να επιβεβαιωθούν και σε πραγματικές συνθήκες.

Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως η καμπίνα του μικρού ηλεκτρικού της Dacia χωρά 4 επιβάτες και αποσκευές συνολικής χωρητικότητας έως 290 λίτρα, τιμή ικανοποιητική για το μέγεθος του αυτοκινήτου.