
Ακόμα ένα θανατηφόρο τροχαίο στο οποίο εμπλέκεται αυτοκίνητο Tesla σε ημιαυτόνομη λειτουργία. Και δεν πρόκειται για την προσφιλή υπόθεση σε όλα τα δυστυχήματα με Tesla -που χωρίς πληροφορίες οι περισσότεροι θεωρούν ότι ευθύνεται η ημιαυτόνομη λειτουργία- καθώς αυτή την φορά η Tesla φέρεται να επιβεβαίωσε την εμπλοκή του συστήματος ημιαυτόνομης οδήγησης στο συγκεκριμένο δυστύχημα.
Το 17o θανατηφόρο τροχαίο με Tesla σε ημιαυτόνομη λειτουργία
Η Tesla φέρεται να είπε στις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ ότι ένα θανατηφόρο τροχαίο με ένα Model S που έγινε νωρίτερα φέτος τον Φεβρουάριο αφορούσε τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού της. Σύμφωνα με το Bloomberg, αυτό είναι το 17ο θανατηφόρο ατύχημα της Tesla ενώ τα συστήματα ήταν ενεργοποιημένα από τον Ιούνιο του 2021. Ο αριθμός θα ήταν πιθανότατα μεγαλύτερος, αφού η κυβέρνηση των ΗΠΑ δεν απαιτούσε από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να υποβάλλουν στοιχεία για αυτά τα τροχαία μέχρι τότε.
Το δυστύχημα αφορά σε ένα Tesla Model S του 2014 συγκρούστηκε με το πίσω μέρος ενός πυροσβεστικού οχήματος τις πρώτες πρωινές ώρες της 18ης Φεβρουαρίου 2023 στην Βόρεια Καλιφόρνια. Το πυροσβεστικό όχημα χρειάστηκε να ρυμουλκηθεί από τον τόπο του δυστυχήματος και το Tesla χρειάστηκε ειδικές δαγκάνες για να βγει ο τραυματίας συνοδηγός. Δυστυχώς, ο οδηγός κηρύχθηκε νεκρός επί τόπου. Τέσσερις πυροσβέστες της κομητείας Contra Costa υπέστησαν επίσης ελαφρούς τραυματισμούς κατά τη σύγκρουση.
Slow down and move over when approaching emergency vehicles. Truck 1 was struck by a Tesla while blocking I-680 lanes from a previous accident. Driver pronounced dead on-scene; passenger was extricated & transported to hospital. Four firefighters also transported for evaluation. pic.twitter.com/YCGn8We1bK
— Con Fire PIO (@ContraCostaFire) February 18, 2023
Το Bloomberg αναφέρει ότι το εν λόγω δυστύχημα ήταν μόνο ένα από τα 66 αναφερόμενα που συμπεριλήφθηκαν στην τελευταία δημόσια έκδοση των δεδομένων που συνέλεξε η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας σε σχέση με τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Δεν είναι σαφές πόσα από αυτά τα 66 αφορούσαν οχήματα Tesla.
NHTSA και Tesla
Η NHTSA πραγματοποιεί συνεχώς διερευνήσεις σχετικά με τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού της Tesla, το Full-Self Driving beta και το Autopilot. Η NHTSA ζητά επίσης περισσότερες πληροφορίες από την Tesla για το πώς το πρόγραμμά της χειρίζεται τις σκηνές σύγκρουσης.
Να θυμήσουμε ότι η NHTSA συμμετείχε σε μια ανάκληση που επηρέασε και τα 363.000 Tesla που ήταν εξοπλισμένα με FSD beta. Αναφέρει σχετικά ότι τα Tesla που χρησιμοποιούσαν το σύστημα διέσχιζαν συστηματικά τα στοπ, συνέχιζαν ευθεία μέσα από λωρίδες μόνο για στροφές και διέσχιζαν διασταυρώσεις με κίτρινα σήματα κυκλοφορίας χωρίς τη δέουσα προσοχή. Τονίζει ότι το πρόγραμμα μπορεί να επιτρέψει στα Tesla να ενεργούν "με παράνομο ή απρόβλεπτο τρόπο", γεγονός που θα μπορούσε να αυξήσει τον κίνδυνο σύγκρουσης.