
Αν ήταν άνθρωπος, στα 50 του θα βρισκόταν σε μια παραγωγική ηλικία, έχοντας συσσωρεύσει πολύτιμες εμπειρίες από την πορεία των ετών, τις οποίες θα χρησιμοποιούσε για να εργάζεται λιγότερο και να αμείβεται καλύτερα. Δεν είναι όμως άνθρωπος αυτός που γιορτάζει τα 50 του φέτος, αλλά το τμήμα Motorsport της BMW. Η BMW M δηλαδή, η οποία φυσικά και αξιοποιεί την πολύτιμη εμπειρία του παρελθόντος. Μόνο που στην προκειμένη περίπτωση δεν την λές και μεσήλικα, κάθε άλλο. Μπορείς να την πεις 50 χρόνια νεαρή, με όραμα για ένα αυτοκινητικό μέλλον που θα είναι διαφορετικό αλλά στο οποίο η BMW Motorsport θα προσαρμόσει τα στοιχεία που της έχουν δώσει και της διατηρούν αυτήν την φρεσκάδα που οι περισσότεροι λατρεύουμε.

Και ποια είναι αυτά τα στοιχεία; Παρακάτω σου παρουσιάζουμε 7 κορυφαίες στιγμές της BMW M, πολλά απο τα οποία αποτελούν σημείο αναφοράς όχι μόνο για το τμήμα Motorsport, αλλά και για όλη την BMW. Αυτοκίνητα που έχουν αρχειοθετηθεί στην ιστορία του αυτοκινήτου ως ορόσημα και θα περάσουν πολλές δεκαετίες πριν ξεχαστούν. Αν ποτέ συμβεί κάτι τέτοιο.
BMW 3.0 CSL (E9) 1971

Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός και όταν αρχίζεις με την BMW 3.0 CSL, είναι λογικά το κοινό σου να περιμένει τα πάντα από εσένα και κυρίως τα καλύτερα. Η εξέλιξη της BMW 3.0 CSL ολοκληρώθηκε το 1973 με την βοήθεια της Alpina που πλέον είναι κομμάτι της BMW. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά ανέφεραν τότε 206PS από έναν 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα με χωρητικότητα 3,2 lt. Αλλά το κυριότερο ήταν τα γράμματα που συνόδευαν την ονομασία. CSL που σημαίνει ελαφριά κατασκευή και αντιστοιχεί στο "Coupe Sport Lightweight" ή "Leichtbau" αφου η προέλευση είναι στην γερμανική. Στην αγωνιστική έκδοση δε, έφτανε μέχρι τους 750PS με ανάλογη εμφάνιση που του έδωσε το παρατσούκλι του "Batmobile". Μεγάλα φτερά και σπόιλερ αποτελούσαν μέρος ενός αεροδυναμικού πακέτου που σύντομα κέρδισε την θέση του στην ιστορία. Ψηλά-ψηλά!
BMW M1 (E26) 1978

Ως το πρώτο και ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα, αποκλειστική δημιουργία του τμήματος Motorsport, η BMW M1, είναι χωρίς αντίρρηση και χωρίς καμία αμφιβολία το απόλυτο είδωλο μεταξύ της γκάμας, αλλά και της σημερινής μας λίστας. Δικαιώνει όλους τους υπερθετικούς χαρακτηρισμούς που την συνοδεύουν. Τους αξίζει και λείανε το έδαφος για μια πολύ ξεχωριστή "παρέα" μεταξύ των ούτως ή άλλως ιδιαίτερων μοντέλων που φέρουν τη σφραγίδα BMW M. Ο κινητήρας της BMW M1 ήταν ένας υπερσύγχρονος 4βάλβιδος με χωρητικότητα 3,5 lt με ύψος μόλις 1,14 μέτρα, ήταν φτιαγμένη εξ αρχής για να οδηγείται γρήγορα και να προσφέρει απλόχερα συγκίνηση, χάρη στην σπορτίφ συμπεριφορά της. Εκτός των αγωνιστικών της περγαμηνών, ήταν και ένα από τα εμβληματικά Art Cars της BMW. Έπειτα από 450 μονάδες που κατασκευάστηκαν ολοκληρώθηκε η περιορισμένη παρουσία της που ήταν ό,τι πιο ιδανικό ώστε να είναι σήμερα ένα σπάνιο κλασσικό supercar.
BMW M3 (E30) 1986

Η BMW για να χρησιμοποιήσει την M3 E30 στους αγώνες, για τους οποίους την είχε κατασκευάσει, έπρεπε να πουλήσει πρώτα 5.000 πολιτικά μοντέλα. Όσο αγχωτικό ακούγεται αυτό, άλλο τόσο εντυπωσιακό ήταν το οτι ο στόχος επετεύχθη μέσα σε εκπληκτικά μικρό χρονικό διάστημα.

Ο λόγος ήταν πως η οδηγική φήμη της E30 εξαπλώθηκε με την ίδια ευκολία που διατηρείται σήμερα ώς ένα από τα πιο ευχάριστα και απολαυστικά αυτοκίνητα που έχουν δημιουργηθεί ποτέ. Η εμπορική επιτυχία ακολουθήθηκε από την αγωνιστική. Μέσα σε λίγα χρόνια, η πιο σπορ BMW Σειρά 3 είχε κερδίσει σχεδόν κάθε τίτλο που υπήρχε στον κόσμο των αυτοκινήτων τουρισμού. Και στην πορεία, απέκτησε θρυλικό κύρος και στις πίστες.
BMW M5 Touring (E61) 2007

Στα αυτοκίνητα όλα ξεκινούν από τον κινητήρα. Στην BMW M5 Touring υπήρχε ένας λόγος παραπάνω να συμβαίνει αυτό. Ήταν το μοναδικό station wagon που συνδυαζόταν τότε, στα μέσα της δεκαετίας του 2000, με τον κορυφαίο ατμοσφαιρικό κινητήρα που έφτιαξε ποτέ η BMW και ίσως τον καλύτερο γενικώς, μέχρι και σήμερα. V10 με απόδοση 507PS και κίνηση στους πίσω τροχούς. Η BMW M5 ήταν ανέκαθεν ένα αυτοκίνητο που μπορούσε να ικανοποιήσει τις all around απαιτήσεις ενός ιδιοκτήτη, στην station wagon μορφή της το έκανε ακόμη καλύτερα και με μεγαλύτερη επιτυχία ακόμη και για τους ιδιοκτήτες που ήθελαν το ελαφρυντικό του οικογενειάρχη σε ένα fun to drive αυτοκίνητο. Το γεγονός πως η παραγωγή της δεν ήταν μεγάλη, την καθιστά σήμερα συλλεκτική και κάνει την BMW να αναζητά τρόπους να επαναφέρει την estate αισθητική.
BMW X6 M (E71) 2009

Στο ίδιο πνεύμα με την M5 Touring, λίγα χρόνια αργότερα, η BMW βάλθηκε να μας αποδείξει πως η αίσθηση που δίνει ένα αυτοκίνητο στον οδηγό του, δεν εξαρτάται μόνο (και πάντα) από το σχήμα ή την κατηγορία στην οποία ανήκει. Η BMW X6 M αντιμετωπίστηκε με κάποια δυσπιστία αλλά η ιστορία την δικαιώνει πανηγυρικά. Ο ολοκαίνουριος V8 bi-turbo με τους 555PS του να κατανέμονται και στους δύο άξονες μέσω ενός αυτόματου σπορ κιβωτίου έξι σχέσεων, έχει πάρει τη θέση μεταξύ των ιστορικά κορυφαίων κινητήρων νέας γενιάς.
BMW M2 CS (F87) 2019

Ανάμεσα σε όλα τα μοντέλα της BMW που έχουν "σφραγιστεί" με το M στις λαμαρίνες τους (ή τα ανθρακονήματά τους), μόνο η BMW M2 CS (Competition Sport) κατάφερε να ξυπνήσει μνήμες από το παρελθόν της M3 E30. Τόση απόλαυση, τόση ευχαρίστηση, τόσο παιχνίδι όσο αυτό που μπορεί να σου χαρίσει η BMW M2 CS, σπάνια βρίσκεις σε πράγματα που ολο και περισσότερο επιβάλλεται να έχουν περιορισμούς και νόρμες μέσα στις οποίες οφείλουν να κινούνται οι εταιρείες. Το αγωνιστικό DNA είναι διάχυτο και πως θα μπορούσε να είναι διαφορετικά; Η BMW M2 CS ήταν αμέσως πρώτη επιλογή μεταξύ εκείνων που ήθελαν να απολαύσουν ένα αυτοκίνητο μέσα στην πίστα, αλλά και εκείνων που ήθελαν την αξιοπιστία του 6κύλινδρου σε σειρά bi-turbo κινητήρα με απόδοση 450PS.
BMW i4 M50 (G26) 2021

Τώρα θα μας πείς, πως καταλήγει ένα αυτοκίνητο να είναι ορόσημο πριν καν κυκλοφορήσει; Ε, στην περίπτωση της BMW i4 M50 αυτό γίνεται και είναι και εύκολο θα σου απαντήσουμε εμείς, καθώς το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο δημιουργήθηκε ώστε να αποτελέσει ορόσημο. Ορόσημο μιας νέας εποχής για το αυτοκίνητο. Και η παρουσία της BMW i4 M50 καθίσταται ακόμη πιο σπουδαία δεδομένου πως στην Βαυαρία θεωρούν υποχρέωσή τους να δείξουν πως αυτή η νέα εποχή, στην οποία απουσιάζει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν μπορεί να αφήνει τους ανθρώπους αδιάφορους για τα αυτοκίνητα. Τα χαρακτηριστικά του μας προδιαθέτουν για τέτοιου είδους μεγάλες δηλώσεις και μένει να δούμε στην πράξη αν η θηριώδης ροπή των 80 kg/m όπως και οι 544PS βγάζουν το συναίσθημα που αναζητά κάποιος επιλέγοντας το τρικολόρ λογότυπο τoυ M "division".