Έχει περάσει αρκετός καιρός από την τελευταία φορά που είδαμε να παρουσιάζεται μια καινούργια Jaguar, καθώς το τελευταίο διάστημα η βρετανική εταιρεία κυρίως καταργεί μοντέλα αντί να παρουσιάζει νέα.
Αυτό όμως δεν την εμποδίζει να ανατρέξει στο ένδοξο παρελθόν της, με στόχο την αναβίωση εμβληματικών της μοντέλων.
Ενώ λοιπόν περιμένουμε να δούμε τι μας επιφυλλάσσει το ηλεκτρικό μέλλον της μάρκας, η Jaguar Classic μόλις κατασκεύασε κατά παραγγελία, δύο εκδοχές της E-Type, μισό αιώνα μετά το τέλος της παραγωγής του μοντέλου, το 1974.
Μάλιστα σε αντίθεση με προηγούμενες κατασκευές που είχαν αποκατασταθεί στην εντέλεια, αυτές κατασκευάστηκαν από το μηδέν και μάλιστα κατά παραγγελία.
Τα δύο μοντέλα δημιουργήθηκαν για έναν "πιστό, απαιτητικό πελάτη στη Νοτιοανατολική Ασία” και χρειάστηκαν πάνω από 2.000 ώρες για να ολοκληρωθούν. Η εταιρεία περιγράφει τις παραγγελίες ως "τα καλύτερα παραδείγματα των Works Bespoke δημιουργιών της Jaguar Classic”, προσθέτοντας ότι δεν πρόκειται να αντιγραφούν.
Οι πρώτες νέες E-Type μετά από μισό αιώνα είναι εμπνευσμένες από τις τελευταίες 50 Commemorative Edition που κατασκευάστηκαν το 1974. Και οι δύο είναι Series I drophead coupe, φινιρισμένες σε Signet Green και Opal Black.
Το απόλυτο highlight των αναγεννημένων κλασικών μοντέλων, είναι η συνεργασία της Jaguar με την Deakin & Francis, το παλαιότερο κατασκευαστικό κοσμηματοπωλείο της Αγγλίας, που ιδρύθηκε το 1786. Το αποτέλεσμα είναι ένα πολύτιμο φίλντισι, διακόπτες από μασίφ ασήμι και λεπτομέρειες από χρυσό 18 καρατίων, που προσθέτουν στη μοναδικότητα των κατασκευών.
Τα καθίσματα είναι επενδεδυμένα με δέρμα Bridge of Weir, το οποίο είναι επεξεργασμένο και ραμμένο στο χέρι. Η κεντρική κονσόλα είναι κατασκευασμένη από ανοδιωμένο αλουμίνιο και φέρει τη χάραξη ενός σχεδιαγράμματος της Series I E-type που προέρχεται από τα αρχεία της Jaguar.
Επιπλέον, η Jaguar πρόσθεσε ένα σύγχρονο αλλά διακριτικό ραδιόφωνο με συνδεσιμότητα Bluetooth και ένα θερμαινόμενο παρμπρίζ.
Και τα δύο μοντέλα εφοδιάζονται με έναν 6κύλινδρο κινητήρα 3.8 λίτρων, ο οποίος έχει αναβαθμιστεί με ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου. Επιπλέον, οι μηχανικοί αντικατέστησαν το αρχικό χειροκίνητο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων, με ένα βελτιωμένο χειροκίνητο πέντε σχέσεων, κάνοντας τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη, πάντοτε σε περίπτωση που αποφασίσει να τα οδηγήσει, κάτι που δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο.
Η εταιρεία δεν αποκάλυψε το κόστος των δύο Jaguar Classic E-type Commemorative. Ωστόσο, είναι ασφαλές να υποθέσουμε ότι θα είναι πιο ακριβές από κάποια παρόμοια restomod που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια.