Πώς η Βόρεια Κορέα έκλεψε 1.000 Volvo από τη Σουηδία

Αυτή είναι μια θεότρελη αληθινή ιστορία και έχει χαρακτηριστεί ως η μεγαλύτερη κλοπή αυτοκινήτων στην ιστορία της ανθρωπότητας

Volvo 144
Volvo 144
Volvo 144
Volvo 144
Volvo 144

Η Βόρεια Κορέα έκλεψε 1.000 Volvo από τη Σουηδία. Φαντάσου ότι ακόμα και στις ταινίες -όπως το "Gone in 60 seconds"- θεωρείται άθλος να κλέψεις λίγες δεκάδες αυτοκίνητα. Τώρα σκέψου ότι στην Βόρεια Κορέα κατάφεραν να κλέψουν 1.000 Volvo 144. Και το καλύτερο: Η Σουηδία ακόμα στέλνει τον λογαριασμό -και δεν παίρνει απάντηση.

Είναι μια θεότρελη ιστορία που κάποτε ένας Ρώσος διπλωμάτης την αποκάλεσε "την μεγαλύτερη κλοπή αυτοκινήτων στην ιστορία της ανθρωπότητας". Μην φανταστείς ότι η Βόρεια Κορέα έκλεψε τίποτα Volvo EX90 -άσε που θα τα αντιμετώπιζαν ως εξωγήινα-, ή έστω κάποιο XC40 ή C40. Δεν θα μπορούσαν να τα φορτίσουν άλλωστε. 

Και είναι καλά αυτά τα Volvo κύριε Κιμ μου;

Ας πάμε καμιά πενηνταριά χρόνια πίσω, τότε που κάποιοι θεωρούσαν πως η Βόρεια Κορέα ήταν ένας δυνητικά ελκυστικός τόπος για επενδύσεις.

Υστερούσε ακόμη πολύ σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο, αλλά υπήρχε ο πυρήνας της ιδέας ότι με τη σωστή βοήθεια και επένδυση θα μπορούσε να καλύψει το χαμένο έδαφος, και οι πρώτοι που θα προσέφεραν βοήθεια θα έβρισκαν πολλά οφέλη. Τότε επικεφαλής αυτής της σούπερ δημοκρατικής χώρας(#not) ήταν ο Kim Il-sung, παππούς του σημερινού επικεφαλής Kim Jong-un.

Volvo 144
Ανέμελο Volvo 144 πριν γνωρίσει τον κομμουνιστικό παράδεισο της Βόρειας Κορέας

Με αυτό το σκεπτικό, οι σουηδικές επιχειρήσεις άρχισαν να επεκτείνονται στη Βόρεια Κορέα, υπογράφοντας μεγάλες συμφωνίες με τη χώρα για την εξαγωγή όλων των ειδών, από βαρύ εξοπλισμό εξόρυξης μέχρι 1.000 αυτοκίνητα Volvo 144.

Διαβάστε Επίσης

Σύμφωνα με το NPR, αγαθά αξίας περίπου 70 εκατομμυρίων δολαρίων στάλθηκαν από τη Σουηδία στη Βόρεια Κορέα τη δεκαετία του 1970, ενώ οι Σουηδοί έγιναν ακόμη και η πρώτη δυτική χώρα που άνοιξε πρεσβεία στην πρωτεύουσα της Βόρειας Κορέας, την Πιονγκγιάνγκ.

Όταν δεν έχεις να πληρώσεις επιστρέφεις το προϊόν; Φυσικά και όχι

Οι ευγένειες δεν κράτησαν πολύ, καθώς λίγο καιρό μετά από αυτό, το εμπόριο της Βόρειας Κορέας με τις δυτικές χώρες σταμάτησε για έναν πολύ καλό λόγο: δεν πλήρωναν για τα πράγματα που είχαν παραλάβει.

Volvo 144
Volvo 144

Μη μπορώντας να πληρώσει και μη έχοντας τη διάθεση να επιστρέψει όλα τα πράγματα που είχε πάρει, η Βόρεια Κορέα αποφάσισε ότι η καλύτερη επιλογή ήταν να τα κρατήσει. 

Δεδομένου ότι βρίσκονταν στην άλλη άκρη του κόσμου χωρίς δικό τους στρατό, η Σουηδία δεν μπορούσε να κάνει και πολλά για να σταματήσει την κλοπή χιλίων αυτοκινήτων.

Volvo 144
Η καμπίνα επιβατών του Volvo 144 ή πώς έζησαν σουηδικά μεγαλεία στη Βόρεια Κορεά με ζώνες ασφαλείας και υποβραχιόνιο στο πίσω κάθισμα, χωρίς να πληρώσουν τίποτα.

Σοβιετικοί διπλωμάτες το αποκάλεσαν "τη μεγαλύτερη κλοπή αυτοκινήτων στην ιστορία της ανθρωπότητας" και η Σουηδία δεν μπορεί να κάνει και πολλά, παρά να στέλνει στη Βόρεια Κορέα ένα-δυο φορές το χρόνο ένα λογαριασμό για όσα χρωστάει, και τα αρχικά 70 εκατομμύρια δολάρια έχουν φουσκώσει σε εκατοντάδες εκατομμύρια.

VOLVO 144 (1966-1974)

Τον Αύγουστο του 1966, η Volvo παρουσίασε ένα νέο τετράθυρο αυτοκίνητο με την ονομασία Volvo 144. Αντιπροσώπευε την αρχή μιας εντελώς νέας σειράς αυτοκινήτων για την σουηδική φίρμα. 

Η σχεδίαση του 144 ήταν ο ορισμός του σεντάν και όπως αποδείχθηκε πραγματικά διαχρονική για την φίρμα και αυτό επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι το αυτοκίνητο, σε πιο εξελιγμένη μορφή, εξακολουθούσε να πωλείται με επιτυχία στις αρχές της δεκαετίας του 1990 (το Volvo 240). Τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα αυτού του αυτοκινήτου περιλάμβαναν τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τα τρία πλευρικά παράθυρα.

Volvo 144

Το 144 ήταν ένα πολύ ευρύχωρο αυτοκίνητο με μεγάλο χώρο αποσκευών ενώ περιλάμβανε επίσης πολλά νέα χαρακτηριστικά ασφαλείας.

Εκτός από το αμάξωμα με τις ζώνες απορρόφησης ενέργειας μπροστά και πίσω, υπήρχε ένα μοναδικό σύστημα φρένων στο οποίο κάθε κύκλωμα πέδησης χειριζόταν τρεις τροχούς. Τα δισκόφρενα χρησιμοποιούνταν και στους τέσσερις τροχούς. Προφανώς υπήρχαν ζώνες ασφαλείας για τον οδηγό και τον συνοδηγό.

Συνολικά παράχθηκαν 523.808 αυτοκίνητα. Το μήκος του ήταν 4,64 μέτρα ενώ είχε μεταξόνιο 2,6 μέτρα. Οι κινητήρες του ήταν τετρακύλινδροι 1.778 κ.εκ. με 75 και 90 ίππους ενώ υπήρχε και δίλιτρος και διάφορες ιπποδυνάμεις. Κάποιες εκδόσεις είχαν αυτόματο κιβώτιο τριών σχέσεων. 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

ΤΗΕ FUTURE OF DRIVING

Όταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Best of Network