Ο αρχιτέκτονας Frank Lloyd Wright λάτρευε τα αυτοκίνητα

Λίγα λόγια για τα αυτοκίνητα και τον άνθρωπο που ήθελε να πάει στον παράδεισο με μια Cherokee Red Lincoln Continental

Cord L 29 Phaeton

Οι περισσότεροι γνωρίζουμε τον αρχιτέκτονα Frank Lloyd Wright για τον σχεδιασμό κτιρίων όπως το Μουσείο Guggenheim στη Νέα Υόρκη και το Falling water (κατοικία Kaufman) στο Bear Run της Πενσυλβάνια. Λιγότεροι συμπαθούμε ακόμα περισσότερο τον Wright για την αγάπη που είχε στα αυτοκίνητα. Ο Wright πάντα αποκτούσε και οδηγούσε αυτοκίνητα που θεωρούσε ότι αντιπροσώπευαν τον προσεγμένο σχεδιασμό, την κομψότητα αλλά και τις επιδόσεις. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονταν αυτοκίνητα των εταιρειών Jaguar, Packard, Cadillac και Mercedes-Benz.

"To χρώμα της δημιουργίας"

O Wright είχε επίσης στην κατοχή του ένα AC 16/80 Competition Sports του 1937, πέντε Crosley του 1949, δύο Cord L-29 (Phaeton Cabriolet), ένα Bentley R-Type cabrio του 1953 και μια τροποποιημένη Lincoln Continental του 1940 (την σημασία της οποίας αναφέρουμε παρακάτω). Όπως συνέβαινε με πολλά από τα αντικείμενα της επαγγελματικής και προσωπικής του ζωής, τα αυτοκίνητα του Wright ήταν βαμμένα στο αγαπημένο του Cherokee Red (μια απόχρωση που αποκαλούσε "το χρώμα της δημιουργίας"), συμπεριλαμβανομένων των AC και των Crosley.

Cord L 29 Phaeton
Cord L 29 Phaeton

Από όλα τα αυτοκίνητά του, το AC 16/80 και τα Hot Shots έχουν σημασία, ειδικά επειδή ο Ράιτ τα ενσωμάτωσε στη διδασκαλία του και οι μαθητές του τα χρησιμοποιούσαν σε ταξίδια σε όλη τη δεκαετία του 1950.

AC 16/80 competition sports
AC 16/80 Competition Sports σε χρώμα που δεν θα οδηγούσε ποτέ ο FLW

Ο Wright διατηρούσε τα αυτοκίνητά του σε πολλές τοποθεσίες, συμπεριλαμβανομένων των δύο κατοικιών του, Taliesin East, στο Spring Green του Wisconsin, και Taliesin West, στο Scottsdale της Arizona. Το 1937, ο Wright ίδρυσε μια σχολή αρχιτεκτονικής στο Taliesin West, όπου οι φοιτητές, που ονομάζονταν "Fellows" (Mέλη), ζούσαν και σπούδαζαν.

Τα ταξίδια με αυτοκίνητο είναι καλλιέργεια

Κάθε φθινόπωρο, ο Wright μετακόμιζε από το Taliesin East, όπου περνούσε τα καλοκαίρια του, στο Taliesin West, το οποίο χρησίμευε ως χειμερινό του κατάλυμα. Αυτό το ταξίδι που γινόταν δύο φορές το χρόνο και τα Μέλη οδηγούσαν τα αυτοκίνητα του Wright μεταξύ των δύο τοποθεσιών. Ο Wright τους ενθάρρυνε να παίρνουν το χρόνο τους και να επισκέπτονται μέρη της χώρας που δεν είχαν δει ποτέ. Μετά από κάθε ταξίδι, τα Μέλη έπρεπε να αναφέρουν τι συνάντησαν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους, πώς αυτό επηρέασε την κατανόηση της χώρας και την αρχιτεκτονική που είδαν στο δρόμο.

Crosley Hot Shot Roadster
Crosley Hot Shot Roadster

Ο Arnold Roy ήταν ένα από τα Μέλη που έκανε το ταξίδι σε όλη τη χώρα πολλές φορές. Σε ένα ταξίδι, του ανατέθηκε να οδηγήσει ένα Crosley, και το βρήκε μίζερη εμπειρία. Με μεταξόνιο μόλις 2 μέτρα, βάρος 544 κιλά και με μόλις 26,5 ίππους, το αυτοκίνητο πάλευε να ξεπεράσει τα 80 km/h, ακολουθώντας μετά βίας τα αυτοκίνητα που οδηγούσαν άλλα Μέλη. Οι πλαϊνές κουρτίνες από Eisenglass που χρησίμευαν ως παράθυρα είχαν διαρροές και χτυπούσαν συνεχώς στον άνεμο.

Crosley Hot Shot Roadster
Crosley Hot Shot Roadster

Ο Wright συνήθως οδηγούσε ένα από τα πιο διάσημα αυτοκίνητά του, όπως το Cord L-29 Phaeton. Με κινητήρα οκτακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 125 ίππων με ευθύγραμμο όγδοο κινητήρα και μεταξόνιο 3,5 μέτρων, ήταν σίγουρα ένας πολύ πιο κομψός και άνετος τρόπος για να διασχίζει κανείς τις αχανείς ΗΠΑ.

Cord L 29 Phaeton
Cord L 29 Phaeton

Πριν από 7 χρόνια, στο Concours d'Elegance της Αριζόνα παρουσιάστηκαν τρία από τα αυτοκίνητα του Frank Lloyd Wright, μεταξύ των οποίων το AC 16/80 Sports του 1937 και ένα Crosley Super Sports του 1949. 

Η ξεχωριστή Lincoln Continental του 1940 

Ο Wright παρήγγειλε μια Lincoln Continental του 1940 και την τροποποίησε, δημιουργώντας ένα εμβληματικό αυτοκίνητο που οι περισσότεροι οπαδοί της αρχιτεκτονικής του θα ήθελαν να έχουν στην κατοχή τους. Ο Wright τροποποίησε το αυτοκίνητο αφού κάποιο μέλος της οικογένειάς του το τράκαρε. Αποφάσισε να το παίξει σχεδιαστής αυτοκινήτων και το επανασχεδίασε ώστε να είναι ανοιχτό μπροστά και κλειστό πίσω, ένα σίγουρα προπολεμικό στυλ αμαξώματος που ονομάστηκε Sedanca de Ville.

H μοναδική Lincoln Continental του Frank Lloyd Wright
H μοναδική Lincoln Continental (1940) του Frank Lloyd Wright

Επιπλέον, πρόσθεσε μικρά πλευρικά παράθυρα στη μόνιμη πίσω οροφή και στη συνέχεια, πολύ μυστηριωδώς, κανένα πίσω παράθυρο. Κανένα. Σύμφωνα με τον αμερικανό δημοσιογράφο Γουάλας Γουίς -ειδικό σε θέματα σχεδίασης αυτοκινήτων- αν ψάξεις λίγο την ιδιωτική του ζωή θα διαπιστώσεις ότι είχε ειδύλλιο με τη σύζυγο ενός πελάτη- οπότε η τάση του να είναι "μυστηριώδης" μπορεί να γίνει κατανοητή. Βέβαια το αγαπημένο του χρώμα ήταν το αντίθετο της διακριτικότητας.
Όπως ήταν αναμενόμενο όταν αυτό το αυτοκίνητο βγήκε στην αγορά κλασικών, μετά από αρκετούς ιδιοκτήτες, τελικά κατέληξε σε έναν λάτρη του Wright, τον παραγωγό ταινιών Τζόελ Σίλβερ. Σύμφωνα με τον γιο του Wright, ο μεγάλος αρχιτέκτονας θα ήθελε να εμφανιστεί στις πύλες του παραδείσου με αυτό το αυτοκίνητο.

O αρχιτέκτονας Frank Lloyd Wright
O αρχιτέκτονας Frank Lloyd Wright

Best of Network