Ποιο χαρακτηριστικό ασφάλειας του Tesla Cybercab απασχολεί τη NHTSA

Η Εθνική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας των ΗΠΑ, ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για το πώς το Cybercab της Tesla είναι σχεδιασμένο να αντιμετωπίζει τις πολύ κακές καιρικές συνθήκες.

Tesla Cybercab Petersen

Καθώς η κυκλοφορία του robotaxi της Tesla έρχεται όλο και πιο κοντά, η Εθνική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας των ΗΠΑ (NHTSA) απέστειλε στην αμερικανική εταιρεία έναν εκτενή κατάλογο σχετικών ερωτημάτων.

Διαβάστε Επίσης

Οι ομοσπονδιακοί ερευνητές εστιάζουν κυρίως στη λειτουργία του συστήματος υποβοήθησης οδήγησης "Full-Self Driving (Supervised)” υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες, όπως το εκτυφλωτικό φως του ήλιου, η ομίχλη, η σκόνη στον αέρα, η έντονη βροχή ή το χιόνι.

Tesla Cybercab

Το συγκεκριμένο ζήτημα έχει απασχολήσει ειδικούς από τη στιγμή που η Tesla παρουσίασε για πρώτη φορά το robotaxi της, Cybercab, χωρίς τιμόνι, στα τέλη του περασμένου έτους. Το λογισμικό FSD βασίζεται κυρίως σε κάμερες και, παρά την ονομασία του, το σύστημα παραμένει μη αυτόνομο, καθώς απαιτεί από τον οδηγό να έχει τα χέρια του στο τιμόνι.

To λογισμικό στο μικροσκόπιο

Όπως αποκαλύπτει το Reuters, η NHTSA ζητά πληροφορίες για τα συστήματα λογισμικού που σκοπεύει να χρησιμοποιήσει η Tesla στην ανάπτυξη και διάθεση της υπηρεσίας robotaxi.

Παράλληλα, ζητά τη θέση της εταιρείας όσον αφορά την κατάταξη του συστήματος βάσει της κλίμακας αυτονομίας της Εταιρείας Μηχανολόγων Μηχανικών Αυτοκινήτου (SAE).

Tesla Cybercab

Προς το παρόν, το FSD Supervised κατατάσσεται ως σύστημα Επιπέδου 2, όπου ο οδηγός παραμένει υπεύθυνος για την οδήγηση. Ένα σύστημα θεωρείται πλήρως αυτόνομο μόνο από το Επίπεδο 3 και άνω, όπου το όχημα αναλαμβάνει πλήρως την ευθύνη.

Η ανάρτηση της Tesla

Η επιστολή της NHTSA περιλαμβάνει επίσης ερωτήματα σχετικά με το πώς η Tesla καταγράφει και αξιολογεί τις απενεργοποιήσεις του FSD, πόσες τέτοιες περιπτώσεις έχουν καταγραφεί, καθώς και πώς προγραμματίζεται η αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών.

Η ενέργεια αυτή των ρυθμιστικών αρχών ακολούθησε μια ανάρτηση από την Tesla σε έναν από τους λογαριασμούς της στην πλατφόρμα X, όπου ανέφερε ότι η πιλοτική υπηρεσία robotaxi βρίσκεται ήδη σε λειτουργία στο Όστιν (Τέξας) και περιοχή του Σαν Φρανσίσκο. Η εταιρεία υποστήριξε ότι έχουν ήδη πραγματοποιηθεί πάνω από 1.500 διαδρομές, καλύπτοντας περισσότερα από 24.000 χιλιόμετρα.

Αυτή τη στιγμή, η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μόνο για υπαλλήλους της Tesla, ενώ τα οχήματα, κυρίως Model Y, διαθέτουν οδηγό ασφαλείας. Σύμφωνα με την εταιρεία, η υπηρεσία συμβάλλει στην ανάπτυξη και επικύρωση των νευρωνικών δικτύων του FSD, της κινητής εφαρμογής, της διαχείρισης οχημάτων, καθώς και της λειτουργίας απομακρυσμένης υποστήριξης.

Έρχεται αναβαθμισμένη έκδοση 

Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, δήλωσε ότι όταν η υπηρεσία τεθεί πλήρως σε λειτουργία, τα οχήματα θα χρησιμοποιούν μία νέα έκδοση του λογισμικού FSD, η οποία δεν θα απαιτεί επίβλεψη από οδηγό.

Η επιστολή της NHTSA έρχεται σε συνέχεια έρευνας που ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2024 σχετικά με το σύστημα FSD Supervised, έπειτα από τέσσερα περιστατικά συγκρούσεων, που έγιναν σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Best of Network