
Σύμφωνα με την ειδησεογραφία των τελευταίων ημερών, η Tesla προετοιμάζεται για την επίσημη έναρξη της κυκλοφορίας του Cybercab, με πιθανολογούμενη ημερομηνία την 1η Ιουνίου.
Παρά τις διαβεβαιώσεις της εταιρείας όμως, ότι η μέρα που θα δούμε το πρώτο της πλήρως αυτόνομο όχημα στους δρόμους πλησιάζει, ένα νέο εμπόδιο εμφανίστηκε από το Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας και Εμπορικών Σημάτων των ΗΠΑ (USPTO).

Σύμφωνα με αναφορά του TechCrunch, το USPTO εξέδωσε προσωρινή απόρριψη για την αίτηση καταχώρισης του ονόματος "Robotaxi" ως εμπορικό σήμα, κρίνοντάς το υπερβολικά γενικό. Σύμφωνα με την υπηρεσία, ο όρος περιγράφει απλώς τη λειτουργία ή τον σκοπό της υπηρεσίας και όχι κάτι ξεχωριστό ή μοναδικό που να συνδέεται αποκλειστικά με την Tesla.
Προς αναζήτηση νέου ονόματος;
Μάλιστα, επικαλέστηκε ως πηγές τη Wikipedia, το Zoox και το The Verge, σημειώνοντας ότι πολλοί χρησιμοποιούν ήδη αυτόν τον όρο. Αντίστοιχη ήταν και η απόφαση που εκδόθηκε τον Απρίλιο για το όνομα "Cybercab", το οποίο η Tesla είχε παρουσιάσει ως την πρωτότυπη δίπορτη έκδοση του μελλοντικού της αυτόνομου οχήματος.
Στην περίπτωση αυτή, το USPTO έκανε λόγο και για πιθανή σύγχυση των καταναλωτών, ιδίως λόγω της ύπαρξης πολλών εταιρειών που χρησιμοποιούν τη λέξη "Cyber", μερικές εξ αυτών μάλιστα κατασκευάζουν προϊόντα για το Cybertruck.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα δύο ονόματα αντιστοιχούν σε διαφορετικά project. Το Cybercab αφορά το φυσικό όχημα, ενώ το Robotaxi αναφέρεται στο λογισμικό που θα επιτρέπει στα Tesla να λειτουργούν αυτόνομα ως ταξί, χωρίς οδηγό, για λογαριασμό των ιδιοκτητών τους.
Αν και οι αποφάσεις δεν είναι τελικές, η Tesla έχει προθεσμία τρεις μήνες για να απαντήσει και να υποστηρίξει τις αιτήσεις της με επιπλέον αποδείξεις. Σε διαφορετική περίπτωση, οι αιτήσεις θα απορριφθούν οριστικά.
Αυτό σημαίνει ότι το ζήτημα πιθανότατα θα παραταθεί πέρα από την προγραμματισμένη κυκλοφορία του Robotaxi τον Ιούνιο, δημιουργώντας ακόμα μεγαλύτερη πίεση στην Tesla για τη διαχείριση του brand και της στρατηγικής παρουσίασης των αυτόνομων υπηρεσιών της.
Για την ώρα, η εμπορική ονομασία παραμένει στον "αέρα”, ενώ η Tesla καλείται να αποδείξει ότι τα ονόματα αυτά έχουν πλέον αποκτήσει ιδιαίτερη ταύτιση με την ίδια.