Changan Automobile: Ποιος όμιλος φέρνει στην Ελλάδα την κινεζική φίρμα

Η Autohellas ξεκινά συνεργασία με την κινεζική Changan, φέρνοντας στην Ελλάδα τα πρώτα της ηλεκτρικά μοντέλα Deepal S07 και S05, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής στρατηγικής επέκτασης της μάρκας.

Changan-Deepal γκάμα μοντέλων

Η Autohellas, μέλος του ομίλου Βασιλάκη, ανακοίνωσε την έναρξη συνεργασίας με την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Changan, έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές εξηλεκτρισμένων οχημάτων στην Κίνα.

Η συμφωνία περιλαμβάνει την εισαγωγή και διάθεση στην ελληνική αγορά αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων, ξεκινώντας από τον Οκτώβριο 2025.

Διαβάστε Επίσης

Η αρχή γίνεται με τα δύο πρώτα ηλεκτρικά μοντέλα της Changan για την Ευρώπη: το D-SUV Deepal S07 και το C-SUV Deepal S05. Η Changan, με ιστορία 40 ετών στην αυτοκινητοβιομηχανία και πάνω από 150 χρόνια στη βαριά βιομηχανία, επιδιώκει να συμβάλει στη βιώσιμη κινητικότητα, με στρατηγική "In Europe, For Europe".

Changan-Deepal S05
Changan-Deepal S05

Η εταιρεία σχεδιάζει την παρουσία της σε 10 ευρωπαϊκές χώρες έως το τέλος του 2025 και δίκτυο 1.000 αντιπροσώπων ως το 2030. Στη Γερμανία, Ολλανδία και Ηνωμένο Βασίλειο θα λειτουργεί θυγατρικές, ενώ σε χώρες όπως η Ελλάδα, η εκπροσώπηση θα γίνεται μέσω εισαγωγέων.

Η Autohellas, με πολυετή εμπειρία στην ελληνική αγορά, αναλαμβάνει τη διανομή, υποσχόμενη υψηλής ποιότητας εξυπηρέτηση και καινοτόμες λύσεις κινητικότητας, συμβάλλοντας στην εξέλιξη της αυτοκίνησης στην Ελλάδα.

Οι δηλώσεις των δύο πλευρών

Ο Mingcai Li, Executive Vice President του CHANGAN Automobile Group, δήλωσε στην διάρκεια της εκδήλωσης υπογραφής της συμφωνίας: "Ο Όμιλος της Autohellas είναι ένας από τους πιο αξιόπιστους και εξέχοντες Ομίλους στην ελληνική επιχειρηματικότητα, με εκτεταμένη τοπική γνώση, βαθιά εμπειρία και κορυφαία τεχνογνωσία στον κλάδο της αυτοκίνησης, ενώ διαθέτει όλους τους απαραίτητους πόρους για να παρέχουμε στους πελάτες μας την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση και μια ξεχωριστή εμπειρία."

Changan συμφωνία όμιλος Βασιλάκη
Κατά την υπογραφή της συμφωνίας στην Αθήνα, τον όμιλο της Changan εκπροσώπησε ο Mingcai Li, Executive Vice President και από την ελληνική πλευρά, ο Γιώργος Βασιλάκης, CEO των εταιρειών αυτοκινήτου της Autohellas.

"Είμαστε στην ευχάριστη θέση να φέρουμε μαζί με τον συνεργάτη μας Autohellas τις τεχνολογίες αιχμής και τα προϊόντα υψηλής ποιότητας της CHANGAN στους Έλληνες καταναλωτές, για μια πιο πράσινη και έξυπνη λύση κινητικότητας", κατέληξε ο κ. Mingcai Li.

Από την πλευρά του ο Γιώργος Βασιλάκης, CEO των εταιριών αυτοκινήτου του ομίλου της Autohellas, δήλωσε: "Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που η CHANGAN επέλεξε τον Όμιλό μας για συνεργάτη του στην Ελλάδα. Η συμφωνία αυτή αποτελεί μια μεγάλη επιτυχία ενώ παράλληλα υπογραμμίζει τη φιλοσοφία και δέσμευσή μας να παρέχουμε αυτοκίνητα υψηλής τεχνολογίας και ποιότητας με γνώμονα πάντα ένα πιο βιώσιμο και πιο πράσινο αυτοκινητιστικό μέλλον".

Η πορεία της Changan

Η Changan Automobile αποτελεί έναν από τους πιο δυναμικούς και αναπτυσσόμενους κατασκευαστές οχημάτων της Κίνας. Με πλήθος μοντέλων, ισχυρή κρατική υποστήριξη και σημαντική επένδυση σε τεχνολογία και καινοτομία, η Changan αναδεικνύεται σε πρωταγωνιστή της νέας εποχής της αυτοκίνησης, με αιχμή του δόρατος τα ηλεκτρικά και έξυπνα οχήματα.

Η ιστορία της Changan Automobile ξεκινά το 1862, όταν ιδρύθηκε αρχικά ως εργοστάσιο στρατιωτικού εξοπλισμού στη Σαγκάη, υπό την εποπτεία της κυβέρνησης της δυναστείας Τσινγκ. Για δεκαετίες υπήρξε μέρος της στρατιωτικής βιομηχανίας, μέχρι που το 1959 παρήγαγε το πρώτο της αυτοκίνητο – ένα μικρό φορτηγάκι τύπου Changjiang.

Changan-Deepal S07 εσωτερικό
Το εσωτερικό του μοντέλου Changan-Deepal S07

Από τότε, η εταιρεία εξελίχθηκε σταδιακά σε μία από τις μεγαλύτερες κρατικές αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας. Σήμερα αποτελεί θυγατρική του κρατικού ομίλου China South Industries Group και εδρεύει στο Τσονγκτσίνγκ, μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μητροπόλεις της Κίνας.

Επιστροφή στο παρόν, με την Changan να διαθέτει ένα εντυπωσιακό δίκτυο παραγωγικών μονάδων, με 14 εργοστασιακές βάσεις και 34 γραμμές συναρμολόγησης σε όλο τον κόσμο.

Το 2023 κατέγραψε πωλήσεις που ξεπέρασαν τα 2,3 εκατομμύρια οχήματα, εκ των οποίων σημαντικό ποσοστό αφορούσε την ανερχόμενη κατηγορία των ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων, ενώ έχει παρουσία σε 77 χώρες διεθνώς.

Παράλληλα, επενδύει διαρκώς σε Έρευνα και Ανάπτυξη, με περισσότερους από 18.000 μηχανικούς και επιστήμονες να εργάζονται σε 12 τεχνολογικά κέντρα σε Κίνα, Ευρώπη, ΗΠΑ και Ιαπωνία.

Η Changan Auto εστιάζει σε επιβατικά αυτοκίνητα και SUV. Υπό την ομπρέλα της βρίσκονται και άλλες φίρμες κατασκευής αυτοκινήτων. Η Deepal έχει ως στόχο την κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων με μοντέλα όπως το SL03 και το νέο S07, ενώ η Avatr εκπροσωπεί τον κλάδο των premium ηλεκτρικών, με προηγμένη τεχνολογία που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Huawei και την CATL.

Διαβάστε Επίσης

Επίσης, μέσω της Kaicene δραστηριοποιείται στην αγορά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, ενώ η νεοσύστατη Changan Nevo (Qiyuan) φιλοδοξεί να κυριαρχήσει στην αγορά προσιτών EV.

Τα σχέδια επέκτασης

Η Ευρώπη αποτελεί τον νέο μεγάλο στόχο της Changan. Το 2024, η εταιρεία ξεκίνησε την εμπορική της δραστηριότητα στη γηραιά ήπειρο, αρχικά με τέσσερις αγορές: Νορβηγία, Γερμανία, Ολλανδία και Δανία.

Το πρώτο μοντέλο που κυκλοφόρησε ήταν το Deepal S07. Ένα ηλεκτρικό SUV, το οποίο διατίθεται με τιμή κοντά στις 45.000 ευρώ, τοποθετώντας το στην κατηγορία των μεσαίων EV.

Η Changan δεν αποκλείεται η δημιουργία τοπικών κέντρων συναρμολόγησης ή τεχνολογικών κόμβων σε ευρωπαϊκό έδαφος, σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.

Η είσοδος αυτή έρχεται σε μια εποχή που η ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων γνωρίζει έντονο ανταγωνισμό, αλλά και αβεβαιότητα ως προς τις επιδοτήσεις και την υποδομή φόρτισης.

Παρ' όλα αυτά, φαίνεται να διαθέτει τα κατάλληλα εφόδια όπως οικονομίες κλίμακας, τεχνογνωσία στην ηλεκτροκίνηση και στρατηγικές συμμαχίες με εταιρείες υψηλής τεχνολογίας.

Ήδη, τα πρώτα βήματα στη Νορβηγία –χώρα-πιλότος για τις κινεζικές εταιρείες– έχουν συνοδευτεί από θετικά σχόλια για τον σχεδιασμό και την αυτονομία των οχημάτων της.

Στρατηγικά, η Changan έχει θέσει ως στόχο έως το 2030 το 50% των πωλήσεών της να προέρχεται από "νέα ενεργειακά οχήματα" (NEV), δηλαδή ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά και κυψελών καυσίμου.

Το τεχνολογικό της πρόγραμμα "Shangri-La" στοχεύει στον πλήρη εξηλεκτρισμό των μοντέλων της, ενώ το "Beidou Tianshu" αφορά την ενσωμάτωση τεχνητής νοημοσύνης, αυτόνομης οδήγησης και σύνδεσης 5G στα μελλοντικά της οχήματα.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Best of Network