Το φθινόπωρο του 2025, η Suzuki ετοιμάζεται να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της, παρουσιάζοντας το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, το Suzuki e-Vitara. Ένα ορόσημο για τη μάρκα, που συμπίπτει με τα 70 χρόνια από την έναρξη παραγωγής του πρώτου της αυτοκινήτου. Και είναι ευκαιρία να θυμηθούμε πώς ξεκίνησαν όλα, από μια εποχή πολύ διαφορετική από τη σημερινή.

Το ταξίδι της Suzuki Motor Corporation στον κόσμο της αυτοκίνησης ξεκινάει το φθινόπωρο του 1955, όταν ο ιδρυτής της, Michio Suzuki, παρέδωσε προσωπικά το πρώτο Suzulight σε έναν γιατρό της περιοχής του, ο οποίος μέχρι τότε έκανε τις επισκέψεις του με ποδήλατο. Η σκηνή αυτή σηματοδότησε την απαρχή μιας πορείας που θα οδηγούσε τη Suzuki στο παγκόσμιο προσκήνιο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η ενασχόληση του Suzuki με την παραγωγή δεν ξεκίνησε με αυτοκίνητα. Από το 1920, η εταιρεία κατασκεύαζε υφαντουργικούς αργαλειούς, προϊόν που παρέμεινε εμπορικά επιτυχημένο μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ’50. Η παγκόσμια κάμψη της βαμβακοβιομηχανίας, όμως, ανάγκασε την εταιρεία να αναζητήσει νέους δρόμους. Έτσι, το 1953 παρουσίασε τη δική της μοτοσυκλέτα και το 1955 το πρώτο της αυτοκίνητο.
Αξιοσημείωτο είναι πως η ιδέα του Suzulight δεν γεννήθηκε μέσα σε μια νύχτα. Η έρευνα και ανάπτυξη είχε ξεκινήσει ήδη από το 1937, αλλά η πορεία της διακόπηκε εξαιτίας του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Το έργο επανεκκινήθηκε το 1954, όταν ιδρύθηκε η Suzuki Motor Co. Ltd.

Ο Michio Suzuki, εμφορούμενος από το πνεύμα "Yaramaika" (μια φράση της περιοχής Enshu που σημαίνει "ας το κάνουμε!"), ξεκίνησε εντατική μελέτη ξένων αυτοκινήτων και σύντομα απέκτησε πλούσια τεχνογνωσία. Το αποτέλεσμα ήταν το Suzulight, ένα πρωτοποριακό για την εποχή του μικρό αυτοκίνητο κάτω των τριών μέτρων μήκους και λίγο πάνω από 500 κιλά βάρους. Διέθετε δικύλινδρο, δίχρονο κινητήρα 360 κυβικών εκατοστών με ισχύ 15 ίππων — ο πρώτος του είδους που τοποθετήθηκε ποτέ σε αυτοκίνητο.
Αλλά δεν ήταν μόνο αυτό: το Suzulight ήταν το πρώτο ιαπωνικό μοντέλο με διάταξη κινητήρα-κίνησης μπροστά (Front Engine / Front Wheel Drive), ανεξάρτητη ανάρτηση με ελατήρια και σύστημα διεύθυνσης με κρεμαγιέρα. Επρόκειτο για ένα μικρό "θαύμα" τεχνολογίας που ανταποκρινόταν πλήρως στη νομοθεσία των ιαπωνικών Kei cars.

Το πρώτο πραγματικό τεστ αντοχής του πρωτοτύπου ήταν ένα ταξίδι 300 χιλιομέτρων μέσα από τα ορεινά περάσματα του Χακόνε, από την Χαμαμάτσου έως το Τόκιο — σε δρόμους που τότε δεν ήταν καν ασφαλτοστρωμένοι. Η αποστολή κατέληξε στην έδρα της Yanase Auto, της κορυφαίας τότε αρχής στα αυτοκίνητα στην Ιαπωνία. Ο πρόεδρός της, που περίμενε υπομονετικά την καθυστερημένη άφιξη της ομάδας, οδήγησε το όχημα και εντυπωσιάστηκε τόσο, ώστε έδωσε αμέσως την έγκρισή του για παραγωγή.
Η παραγωγή του Suzulight ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 1955 με μόλις 3-4 αυτοκίνητα τον μήνα, αλλά μέχρι τις αρχές του 1956 ο ρυθμός είχε ήδη φτάσει τα 30 οχήματα μηνιαίως.
Σήμερα, επτά δεκαετίες αργότερα, η Suzuki εξακολουθεί να αναγνωρίζεται διεθνώς ως "ειδικός στα μικρά αυτοκίνητα" και κατασκευάζει πάνω από 3 εκατομμύρια οχήματα ετησίως, με στόχο τα 4 εκατομμύρια μέχρι το 2030. Η αρχική φιλοσοφία του Σουζούκι για ελαφριά και πρακτικά οχήματα παραμένει ζωντανή, με σύγχρονες πλατφόρμες όπως η "Heartect" (που χρησιμοποιείται σε Swift, Vitara και S-Cross) και τη νέα "Heartect-e" που σχεδιάστηκε αποκλειστικά για το επερχόμενο e-Vitara.