
Βλέποντας τις φωτογραφίες μιας Porsche 911 με μερικές γρατζουνιές, θα πίστευε κανείς πως ένα απλό φρεσκάρισμα στο χρώμα θα ήταν αρκετό. Όμως, κάτι τέτοιο απέχει πολύ από την πραγματικότητα.
Η επισκευή στην συγκεκριμένη Porsche θα κοστίσει πάνω από 10.300 ευρώ και αυτό είναι μόνο η αρχή, καθώς αποτελεί υπενθύμιση του πόσο ακριβό μπορεί να είναι το χόμπι της συντήρησης πολυτελών αυτοκινήτων.

Εδώ πρόκειται για μια ολοκαίνουργια Porsche 911 Targa 4 GTS (992.2), μόλις δύο μηνών. Ο ιδιοκτήτης της, που διαμένει στις ΗΠΑ, μοιράστηκε την ιστορία του στο Reddit, εξηγώντας ότι το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου υπέστη γρατζουνιές μετά από ένα μικρό ατύχημα.
Αν και θα μπορούσε να ενεργοποιήσει την ασφάλειά του, ένας τοπικός φανοποιός στο Austin του Τέξας του έδωσε μια συμβουλή που τον έκανε να το ξανασκεφτεί: πληρώνοντας από την τσέπη του, τελικά θα του κόστιζε λιγότερο.
"Ο ιδιοκτήτης του συνεργείου μου είπε ότι, εκτός αν δεν σε νοιάζει, λόγω της "μειωμένης αξίας” που θα γράψει η Carfax (βάση δεδομένων ατυχημάτων στις ΗΠΑ) στο αυτοκίνητό σου αν περάσει από ασφάλεια, εκείνος ακολουθεί έναν βασικό κανόνα", έγραψε ο ιδιοκτήτης.
Ποιος είναι αυτός ο κανόνας; "Να πληρώνεις από την τσέπη σου μέχρι και 10.000 ευρώ για κάθε 100.000 ευρώ αξίας του αυτοκινήτου. Περισσότερα, αν έχεις την οικονομική δυνατότητα".

Πολλοί χρήστες συμφώνησαν ότι πρόκειται για εύλογη προσέγγιση. Οποιαδήποτε ζημιά, όσο μικρή κι αν είναι, μπορεί να μειώσει σημαντικά την αξία μεταπώλησης ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη, εκτός από τις γρατζουνιές στον προφυλακτήρα, έχει υποστεί μικρές ζημιές και το καπό και τα δύο θα πρέπει να αντικατασταθούν.
Το περιστατικό συνέβη λόγω μιας ατυχούς συγκυρίας. Ο ιδιοκτήτης είχε παρκάρει την 911 στην είσοδο του σπιτιού ενός φίλου του γιου του. Ένα Subaru που έκανε όπισθεν στον ίδιο χώρο χτύπησε την Porsche.
Πίσω από το τιμόνι του Subaru βρισκόταν ο φίλος του γιου του, ο οποίος δεν είχε δει το αυτοκίνητο πίσω του. Ευτυχώς, οι δύο οικογένειες γνωρίζονται και οι γονείς του οδηγού του Subaru αποζημίωσαν τον ιδιοκτήτη της Porsche για τα ανταλλακτικά.
Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι ούτε η πλευρά του ιδιοκτήτη του Subaru θέλησε να ενεργοποιήσει την ασφάλεια. "Θα γινόταν σημείωση στην Carfax και θα μείωνε την αξία", εξήγησε ο ιδιοκτήτης της Porsche. "Ο πατέρας του παιδιού δεν θέλει να αυξηθούν ακόμη περισσότερο τα ήδη υψηλά ασφάλιστρα του 18χρονου γιου του".
Οι φθηνές λύσεις δεν είναι η καλύτερη επιλογή
Θεωρητικά, ο προφυλακτήρας και το καπό θα μπορούσαν να επισκευαστούν με μικρότερο κόστος, ίσως και με κάποιες οικονομικές παρεμβάσεις, όπως φρεσκάρισμα χρώματος ή αφαίρεση βαθουλωμάτων χωρίς βαφή.
Ωστόσο, στην περίπτωση ενός πολυτελούς αυτοκινήτου όπως η Porsche 911, οι "οικονομικές λύσεις" συχνά γίνονται μπούμερανγκ. Η σωστή προσέγγιση είναι να αποδεχτείς το αυξημένο κόστος επισκευής, ώστε να διατηρήσεις την αξία του αυτοκινήτου και να αποφύγεις μεγαλύτερα προβλήματα στο μέλλον, ειδικά αν κάποια στιγμή σκοπεύεις να το πουλήσεις.