Πέθανε ο δημοσιογράφος Κώστας Καββαθάς

Ο Κώστας Καββαθάς, μια σπουδαία προσωπικότητα της ελληνικής δημοσιογραφίας αυτοκινήτου και όχι μόνο, "έφυγε" από τη ζωή σε ηλικία 86 ετών.

Κώστας Καββαθάς

Ο δημοσιογράφος και εκδότης Κώστας Καββαθάς έφυγε από τη ζωή στις 9 Απριλίου 2025, σε ηλικία 86 ετών, αφήνοντας πίσω του ένα δυσαναπλήρωτο κενό στον κόσμο της ελληνικής δημοσιογραφίας, των εκδόσεων, της αυτοκίνησης και της αεροπορίας. Πρωτοπόρος, τολμηρός, πολυσχιδής, ήταν ένας άνθρωπος που μετουσίωνε την περιέργεια σε γνώση, τη γνώση σε λόγο και το λόγο σε επιρροή.

Κώστας Καββαθάς

Ο Καββαθάς ήταν θεμελιωτής ολόκληρων θεματικών κατηγοριών στον ελληνικό έντυπο Τύπο. Ένας δημοσιογράφος και εκδότης που μπορούσε να μιλήσει με το ίδιο πάθος για ένα μαχητικό αεροσκάφος, ένα ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας ή ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης.

Διαβάστε Επίσης

Στον ουρανό

Γεννημένος στην Αθήνα, στις 2 Μαρτίου 1939, μεγάλωσε σε ένα περιβάλλον που του καλλιέργησε την περιέργεια και την επιθυμία για μάθηση. Από νεαρή ηλικία έδειξε ενδιαφέρον για την τεχνολογία και την αεροπορία, αποκτώντας άδεια ανεμότπερου το 1957, ενώ αργότερα θα εξελισσόταν σε πιλότο διαφόρων τύπων αεροσκαφών. Η αγάπη του για τις μηχανές δεν περιοριζόταν στη γη ή τον αέρα – την αποτύπωσε σε δεκάδες χιλιάδες λέξεις, άρθρα, δοκίμια και εκπομπές.

Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό πως η φωνή του συνόδεψε και το μεγαλύτερο βήμα της ανθρωπότητας στο διάστημα, όταν μαζί με τοννΙάσονα Μοσχοβίτη, περιέγραψε στην ελληνική τηλεόραση την ζωντανή μετάδοση της αποστολής Απόλλων 11 και της προσελήνωσης αυτού στη Σελήνη, το 1969. Αργότερα, δημιούργησε και παρουσίασε την πρώτη τηλεοπτική εκπομπή για το αυτοκίνητο στην ελληνική τηλεόραση, Τροχοί & Δρόμοι, ανοίγοντας ακόμη ένα νέο κεφάλαιο στο πεδίο της θεματικής ενημέρωσης.

Στη γη

Το 1970 ίδρυσε μαζί με τη σύζυγό του, Σοφία, το θρυλικό περιοδικό 4Τροχοί, το οποίο άλλαξε τα δεδομένα στον Τύπο του αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Ήταν επίσης ο δημιουργός του Πτήση & Διάστημα, του Ήχος & Hi-Fi, του RAM και του ραδιοφωνικού σταθμού Εν Λευκώ, φέρνοντας την ποιότητα, την εμβάθυνση και το πάθος για εξειδικευμένη ενημέρωση σε κοινό που μέχρι τότε στερούνταν τέτοια μέσα.

Η καριέρα του ξεκίνησε δημοσιογραφικά το 1959, και από το 1963 και μετά απέκτησε σταθερή παρουσία στον Τύπο. Διετέλεσε αρθρογράφος σε μεγάλες εφημερίδες, όπως Το Βήμα, Καθημερινή, Πρώτο Θέμα, ενώ υπήρξε από τους πρώτους που αντιλήφθηκαν τη σημασία της τεχνολογίας και του διαδικτύου – ήδη από το 1994, δημιούργησε τον δεύτερο ιδιωτικό κόμβο Internet στην Ελλάδα, την Techlink.

Κώστας Καββαθάς

Αγωνιστής 

Η ενασχόλησή του με τους αγώνες ήταν εξίσου αξιοσημείωτη. Συμμετείχε πέντε φορές στο Ράλλυ Ακρόπολις και δεκάδες άλλους αγώνες, με το ψευδώνυμο "Πηλέας". Ως πιλότος, πέταξε με περισσότερους από 23 τύπους μαχητικών αεροσκαφών, ως δημοσιογράφος, βιώνοντας τη μηχανή και το όριο από πρώτο χέρι.

Το όραμά του για μια ασφαλέστερη και καθαρότερη αυτοκίνηση τον οδήγησε στη δημιουργία του πρώτου Κέντρου Οδικής Ασφάλειας (Safetrack), ενώ υπήρξε ο βασικός εμπνευστής του Φαέθων 2004, ενός φιλόδοξου project για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και των καθαρών τεχνολογιών.

Η παρακαταθήκη του είναι πολύπλευρη: εκδοτική, δημοσιογραφική, πολιτιστική, τεχνολογική. Όμως πάνω απ’ όλα, είναι βαθιά ανθρώπινη. Ο Κώστας Καββαθάς πίστευε στην αξία της γνώσης, της αλήθειας, της περιέργειας, και στη δύναμη του ανθρώπου να πάει πιο μακριά, με την τεχνολογία στο πλευρό του.

Ας είναι ελαφρύ το χώμα που θα τον σκεπάσει. Και ας συνεχίσουμε να κοιτάμε μπροστά – όπως εκείνος μας δίδαξε.

Ανακοίνωση ΠΑΣΥΔΑΜ

Ανακοίνωση για το θάνατο του Κώστας Καββαθά, εξέδωσε ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Δημοσιογράφων Αυτοκινήτου Μοτοσυκλέτας και είναι η εξής: "Ο ελληνικός Τύπος έγινε φτωχότερος, μετά την απώλεια του Κώστα Καββαθά.

Ο Κώστας Καββαθάς, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της ελληνικής δημοσιογραφίας και εκδοτικής δραστηριότητας, έφυγε από τη ζωή σήμερα, 9 Απριλίου 2025, σε ηλικία 86 ετών.

Γεννημένος στην Αθήνα το 1939, ο Καββαθάς αποφοίτησε από το 2ο Γυμνάσιο Αρρένων. Το ενδιαφέρον του για την αεροπορία εκδηλώθηκε νωρίς, και το 1957 εκπαιδεύτηκε στο Αεραθλητικό Κέντρο Τριπόλεως, αποκτώντας άδεια χειριστή ανεμόπτερου. Η δημοσιογραφική του καριέρα ξεκίνησε το 1959 στο περιοδικό "Ταχύτης" και συνεχίστηκε στην εφημερίδα "Μεσημβρινή", όπου για τρία χρόνια διατηρούσε τη στήλη αυτοκινήτου.

Ως εκδότης, ίδρυσε και διηύθυνε πολλά περιοδικά, με πιο γνωστά τα "4 Τροχοί", "Πτήση & Διάστημα", "Ήχος & Hi-Fi", "Επιστήμη & Τεχνολογία", "Οδηγώντας", κ. ά.

Παράλληλα ήταν επί δεκαετίες μέλος της ευρωπαϊκής επιτροπής εκλογής του Αυτοκινήτου της Χρονιάς Car Of The Year (COTY).

Ήταν επίσης ιδρυτής του ραδιοφωνικού σταθμού "Εν Λευκώ" και της εταιρείας "Τεχνικές Εκδόσεις Α.Ε.", αλλά και του Κέντρου Οδικής Ασφάλειας "4Τ Safetrack" του πρώτου ολοκληρωμένου Κέντρου Μετεκπαίδευσης Οδηγών της χώρας μας.

Το πάθος του για την ταχύτητα τον οδήγησε να συμμετάσχει σε αγώνες αυτοκινήτου στην Ελλάδα, ενώ ως δημοσιογράφος πέταξε με περισσότερους από 23 τύπους μαχητικών αεροσκαφών, όντας ο ίδιος έμπειρος ανεμοπόρος.

Ο Κώστας Καββαθάς άφησε ανεξίτηλο αποτύπωμα στον χώρο της τεχνικής δημοσιογραφίας, συνδυάζοντας την αγάπη του για την τεχνολογία, την ταχύτητα και την καινοτομία με την αφοσίωσή του στην αλήθεια και την ενημέρωση. Σε μια από τις τελευταίες του συνεντεύξεις, μίλησε για το "υπερόπλο της Πληροφορίας" και τις προκλήσεις του σύγχρονου κόσμου.

Ειδικότερα, ο Κώστας Καββαθάς υπήρξε ο θεμελιωτής του σύγχρονου αυτοκινητικού Τύπου στην Ελλάδα. Το 1970 ίδρυσε το περιοδικό "4 Τροχοί", το οποίο δεν ήταν απλώς ένα περιοδικό για αυτοκίνητα – ήταν ένα σημείο αναφοράς για την τεχνολογία, την οδήγηση, την ασφάλεια, και τη σχέση του ανθρώπου με τη μηχανή. Με τη δική του γραφή, που συνδύαζε τεχνική ακρίβεια, γλαφυρότητα και προσωπικό ύφος, άλλαξε τον τρόπο που οι Έλληνες αντιλαμβάνονταν το αυτοκίνητο και τη δημοσιογραφία γύρω από αυτό.

Οι "4 Τροχοί" ξεχώριζαν για τα ανεξάρτητα τεστ αυτοκινήτων, τις αποκλειστικές δοκιμές σε ευρωπαϊκές πίστες, αλλά και την εκτενή κάλυψη των διεθνών εξελίξεων στον χώρο της αυτοκίνησης. Η φράση "το αυτοκίνητο δεν είναι πολυτέλεια, είναι εργαλείο και τρόπος ζωής" συνοψίζει τη φιλοσοφία του Καββαθά. Μια φιλοσοφία που προηγείτο της εποχής του, καθώς ήταν και ο πρώτος που πέρασε από τον έντυπο στον ηλεκτρονικό τύπο, με το portal των "4Τ"ξεπερνώντας ακόμα και τους δημοσιογραφικούς οργανισμούς της χώρας.

Παράλληλα, στήριξε όσο λίγοι την οδική ασφάλεια και την εκπαίδευση οδηγών, συχνά συγκρουόμενος με κρατικούς φορείς, υπηρεσίες για παραλείψεις που έθεταν σε κίνδυνο τη ζωή των πολιτών.

Μέσα από τις στήλες του, δεν δίσταζε να είναι καυστικός απέναντι σε πολιτικούς, γραφειοκρατία και κατεστημένα συμφέροντα.

Εκτός από την εκδοτική του παρουσία, ο Καββαθάς έλαβε μέρος σε ελληνικούς αγώνες αναβάσεων, σιρκουί και ράλι, ενώ υπήρξε από τους πρώτους που προώθησαν το μηχανοκίνητο αθλητισμό με σοβαρότητα και τεκμηρίωση.

Το έργο του στον αυτοκινητικό Τύπο δεν ήταν μόνο ενημερωτικό αλλά και παιδευτικό. Για δεκαετίες αποτέλεσε το "σχολείο" για νεότερους δημοσιογράφους που μυήθηκαν στην αυστηρότητα, το ήθος και την τεχνική γνώση που απαιτεί η καλή δημοσιογραφία.

Ο ΠΑΣΥΔΑΜ τιμά το έργο και την συνολική παρουσία του εκλιπόντος εκφράζοντας τα ειλικρινή συλλυπητήρια στους οικείους του."

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network