Δοκιμή BMW 120: To νέο μέτρο σύγκρισης στα μικρομεσαία hatchback

Η κατηγορία των μικρομεσαίων hatchback μπορεί να μην έχει την αίγλη του παρελθόντος, όμως αυτοκίνητα όπως η νέα Σειρά 1 της BMW, μπορούν να σε κάνουν να σκεφτείς να της δώσεις άλλη μια ευκαιρία.

BMW 120
BMW 120
BMW 120
BMW 120
BMW 120
BMW 120
BMW 120
BMW 120
BMW 120
BMW 120
BMW 120
BMW 120
BMW 120
BMW 120
BMW 120
BMW 120
BMW 120
BMW 120
BMW 120
BMW 120

Αν μπορείς να αντισταθείς στην ιδέα απόκτησης ενός SUV και τα ηλεκτρικά σου φαντάζουν ακόμη αρκετά εξωτικά, η BMW 120 είναι μια εξαιρετική επιλογή.

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής, τιμή

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

μέτριος χώρος αποσκευών, ήχος κινητήρα

Αν ζούσαμε σε παλιότερες εποχές, δεν θα ήταν απίθανο η νέα Σειρά 1 της BMW να έθετε υποψηφιότητα για την πρωτιά των πωλήσεων στην ελληνική αγορά. Αλλά στο σημερινό τοπίο, αν ένα μοντέλο δεν είναι SUV ή supermini, είναι αρκετά δύσκολο να πετύχει κάτι καλό σε απόλυτες τιμές.

Διαβάστε Επίσης

Από την άλλη πλευρά, αυτό που παρουσιάζει η γερμανική εταιρεία με το νέο της μοντέλο στη μικρομεσαία κατηγορία, είναι ένα κανονικό αυτοκίνητο σε επίπεδο σχεδίασης και ένα από τα πιο ευχάριστα της αγοράς σε οδηγικό επίπεδο.

BMW 120

Η Σειρά 1 στην 4η γενιά της, είναι αρχικά ένα αυτοκίνητο που αποφεύγει τις σχεδιαστικές ακρότητες κάποιων σύγχρονων BMW, κάτι που σημαίνει πως αισθητικά, θα είναι πολύ πιο εύκολα αποδεκτή από την πλειοψηφία.

Κι αυτό είναι κάτι που έχει τη σημασία του, όταν ανήκεις σε μια κατηγορία που μπορεί να μην διανύει τις καλύτερες μέρες της, αλλά έστω κι έτσι, αφορά περίπου το 8% της ελληνικής αγοράς.

Η 120 (χωρίς i πλέον) που αποτελεί και την πιο ενδιαφέρουσα εμπορικά έκδοση, είναι ένα μοντέλο που δείχνει όσο δυναμικό οφείλει με βάση το logo που έχει στο αμάξωμά του. Ειδικά έχοντας επιπλέον το πακέτο αισθητικής αναβάθμισης Μ, με τις πλαϊνές ποδιές, τους τροχούς 19 ιντσών, τους διαφορετικούς προφυλακτήρες και τα εξαιρετικά μπροστινά σπορ καθίσματα.

BMW 120

Ελαφρώς μεγαλύτερη

Σε επίπεδο διαστάσεων, η Σειρά 1 έχει μεγαλώσει λίγο, χωρίς όμως αυτό να αλλάζει ουσιαστικά κάτι στους προσφερόμενους χώρους. Η αλήθεια είναι πως η BMW ποτέ δεν ενδιαφέρθηκε πραγματικά να τοποθετηθεί στη συνείδηση των αγοραστών ως μια μάρκα με ευρύχωρα μοντέλα. Η έμφαση δίνονταν πάντοτε ξεκάθαρα στην οδική συμπεριφορά και αυτό εξακολουθεί να συμβαίνει ακόμη και σήμερα.

Πώς μεταφράζονται όμως τα 4,36 μ. μήκους και 2,67 μ. μεταξόνιου της 120 αναφορικά με τους χώρους; Οι πίσω επιβάτες θα καταφέρουν να βολευτούν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, χωρίς όμως να έχουν στην διάθεσή τους ιδιαίτερα μεγάλο χώρο, ενώ τα 300 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι μια μέτρια τιμή για την κατηγορία.

Κι αν θελήσεις να κατηγορήσεις την BMW γι' αυτό, τότε εκείνη με τη σειρά της θα κατηγορήσει την μπαταρία του ήπια υβριδικού συστήματος που βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο.

BMW 120

Για όσους κάθονται μπροστά όμως, η εικόνα είναι σαφώς καλύτερη. Όχι μόνο στους χώρους, αλλά και στην πρακτικότητα συνολικά. Α, και στην premium αίσθηση. Η 120 δεν υστερεί σε τίποτα από τα μεγαλύτερα μοντέλα της BMW. Για την ακρίβεια, όχι μόνο δεν υστερεί, αλλά σε σημεία δείχνει πιο ποιοτική π.χ. από μια νέα Χ3, κάτι που από μόνο του είναι εντυπωσιακό.

Κατά τα άλλα, η ενιαία ψηφιακή οθόνη που περιλαμβάνει πίνακα οργάνων και σύστημα πολυμέσων είναι και εδώ παρούσα, παρέα με κάποιους φυσικούς διακόπτες, που είναι πάντοτε καλοδεχούμενοι.

Premium και καλά εξοπλισμένη

Για την ποιότητα τα είπαμε. Η 120 αποπνέει έναν premium αέρα, έχοντας να επιδείξει ποιοτικά υλικά και προσεγμένη συναρμολόγηση. Και φυσικά, πλούσιο εξοπλισμό.

BMW 120

Ο οποίος μεταξύ άλλων περιλαμβάνει θερμαινόμενα καθίσματα, ασύρματη φόρτιση κινητού και μια πλήρη σουίτα ADAS, με όλα εκείνα τα χρήσιμα και κάποιες φορές εκνευριστικά συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, που έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι των σύγχρονων αυτοκινήτων.

Ας αφήσουμε όμως τα ηλεκτρονικά συστήματα που κάνουν την οδήγηση πιο ασφαλή και ας επικεντρωθούμε λίγο σε εκείνα που την κάνουν πιο ευχάριστη. Όπως ο κινητήρας της 120. Με τρεις κυλίνδρους και 1.5 λίτρα, μπορεί να μην ακούγεται πολλά υποσχόμενος, αλλά η πράξη είναι διαφορετική. Με 170 ίππους και 280 Nm ροπής, σου δίνει αρκετά περισσότερα από αυτά που περιμένεις από μια βασική έκδοση.

BMW 120

Η επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,8 δευτερόλεπτα και η τελική των 226 km/h είναι απλά νούμερα, όμως ακόμη κι αυτά, δεν μπορείς να πεις πως δεν ακούγονται παραπάνω από αξιοπρεπή. Τα καλύτερα όμως, έρχονται στις στροφές και όχι στην ευθεία. Εκεί όπου η 120 με την πιο σπορ ρύθμιση της ανάρτησης και τους μεγαλύτερους τροχούς, απόρροια του πακέτου Μ, είναι ένα απόλυτα διασκεδαστικό αυτοκίνητο.

Η χαρά του οδηγού

Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά, οι κλίσεις στις στροφές περιορισμένες και το βάρος των 1.500 κιλών, σου θυμίζει από ποια παράμετρο θα πρέπει πάντοτε να ξεκινά μια κουβέντα περί fun to drive.

BMW 120

Το τιμόνι της 120 έχει πολύ καλή αίσθηση και το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων (δεν υπάρχει χειροκίνητη έκδοση) είναι σε γενικές γραμμές αρκετά καλό στη λειτουργία του, αν και στην περίπτωση που θελήσεις να κινηθείς σε γρήγορους ρυθμούς, θα είναι καλύτερα να χρησιμοποιείς τα paddles στο τιμόνι, καθώς στη σπορ λειτουργία, οι αλλαγές ταχυτήτων δεν γίνονται πάντοτε στο timing που θα ήθελες.

Παράλληλα, θα πρέπει να είσαι προετοιμασμένος για κατανάλωση που φλερτάρει με διψήφιο νούμερο και με έναν όχι ιδιαίτερα ευχάριστο ήχο από πλευράς κινητήρα. Τα φρένα πάντως, είναι ανθεκτικά και με καλή αίσθηση.

Αν πάλι κινείσαι χαλαρά στους δρόμους της πόλης, τότε μια κατανάλωση λίγο πάνω ή λίγο κάτω από τα 7 lt/100 km είναι ρεαλιστική, ενώ η λειτουργία του κιβωτίου είναι σαφώς καλύτερη. Μοναδική ένασταση εδώ, η σφιχτή ανάρτηση που ειδικά στο πίσω μέρος, οδηγεί σε σχετικά έντονες αναπηδήσεις σε δρόμους με κακοτεχνίες, στερώντας πόντους από την άνεση.

BMW 120

Τιμή έκπληξη

Και κάπου εδώ φτάνουμε και στο φλέγον ζήτημα της τιμής. Γιατί όπως συμβαίνει σε πολλές περιπτώσεις, μπορεί να διαβάζεις αρκετά καλά πράγματα για ένα αυτοκίνητο, αλλά το θέμα είναι πόσο κοστίζουν ολ' αυτά. Η 120 τιμολογείται κάτω από 29.000 ευρώ. Το πακέτο Μ κοστίζει περίπου 4.000 ευρώ και βελτιώνει την εικόνα και τα δυναμικά χαρακτηριστικά, αλλά μειώνει την άνεση και σε κάθε περίπτωση, δεν είναι ένα πακέτο χωρίς το οποίο δεν μπορείς να ζήσεις.

BMW 120

Με σχεδόν 29Κ λοιπόν, μπορείς να αποκτήσεις ένα πραγματικό και όχι κατ' ευφημισμό premium αυτοκίνητο, καλά εξοπλισμένο, με επαρκή δύναμη που μπορεί να υποστηρίξει κάθε στυλ οδήγησης.

Και αυτό το ποσό είναι σαφώς μικρότερο από την τιμή εκκίνησης μοντέλων όπως τα Peugeot 308 και Cupra Leon, τα οποία μάλιστα στις βασικές τους εκδόσεις, έχουν λιγότερο ισχυρούς κινητήρες. Και κάπως έτσι, η νέα Σειρά 1 της BMW, είναι το δεύτερο σε πωλήσεις μοντέλο του segment C στην ελληνική αγορά. Μην εκπλαγείτε αν προσεχώς, την δείτε και στην κορυφή.

BMW 120

Κινητήρας: 3κύλινδρος βενζίνης 1.499 cc
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο 7 σχέσεων
Κίνηση: FWD
Ισχύς: 170 ίπποι
Ροπή: 280 Nm
0-100 km/h: 7,8 sec
Tελική ταχύτητα: 226 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 5,3 lt/100 km
μέση δοκιμής: 7,8 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.361 mm x 1.800 mm x 1.459 mm
Μεταξόνιο: 2.670 mm
Βάρος: 1.500 kg
Χώρος αποσκευών: 300-1.135 lt
Εκπομπές CO2: 121 g/km
Τιμή: από 28.960 ευρώ

Διαβάστε Επίσης

 

Διαβάστε Επίσης

 

 

Best of Network