
Η έναρξη των πωλήσεων του Bigster πλησιάζει και ίσως αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή για να ρίξουμε μια πιο αναλυτική ματιά στο νέο SUV της Dacia, καθώς ανακοινώθηκαν οι τιμές του για την γαλλική αγορά.
Έχοντας βασική τιμή στα επίπεδα των 25.000 ευρώ για την έκδοση mild-hybrid, το Bigster θα αποτελεί το φτηνότερο μικρομεσαίο SUV μεταξύ των μαζικών ευρωπαϊκών εμπορικών σημάτων.

Ποικιλία συστημάτων κίνησης
Οι παραδόσεις της Bigster αναμένεται να ξεκινήσουν τον Μάιο, με τρεις επιλογές κινητήρα. Η βασική έκδοση θα διαθέτει 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V, απόδοση 140 ίππων, και εκπομπές CO2 που ξεκινούν από 122 gr/km.
Με παρόμοια τιμή θα διατίθεται επίσης μια έκδοση LPG διπλού καυσίμου, που είναι η πρώτη για τη Dacia, με συνολική αυτονομία περίπου 1.450 χιλιομέτρων.
Η έκδοση full-hybrid των 155 ίππων, με νέο 4κύλινδρο κινητήρα 1.8 λίτρων, θα ξεκινά από 30.000 ευρώ, με εκπομπές CO2 από 104 gr/km, ενώ η mild-hybrid τετρακίνητη έκδοση των 130 ίππων (εκπομπές από 134 g/km) θα ξεκινά από 31.100 ευρώ.

Η πιο ακριβή έκδοση με πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης ξεκινά από 31.700 ευρώ. Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Dacia, Denis Le Vot, το Bigster διαθέτει τα βασικά χαρακτηριστικά που αναζητούν οι αγοραστές των μεσαίων SUV.
Το πιο προσιτό C-SUV
Ωστόσο, εκείνο που έχει ιδιαίτερη σημασία, είναι πως η Dacia έχει καταφέρει να κρατήσει την τιμή περίπου 10.000 ευρώ κάτω από τη μέση τιμή της κατηγορίας, που σύμφωνα με τον Le Vot είναι τα 38.000 ευρώ. Η S&P Global εκτιμά ότι η ετήσια παραγωγή του Bigster θα φτάσει περίπου τις 100.000 μονάδες, από τα εργοστάσια στη Ρουμανία και την Τουρκία.
Ο κοντινότερος ανταγωνιστής του Bigster θα πρέπει να αναζητηθεί μέσα στην ίδια τη γκάμα της Dacia. Το Jogger, που κατατάσσεται στα compact SUV, ξεκινά από 18.500 ευρώ, αλλά είναι ουσιαστικά μια έκδοση μεγαλύτερων διαστάσεων του Dacia Sandero.
Αυτό σημαίνει ότι το Jogger απευθύνεται σε διαφορετική ομάδα αγοραστών σε σχέση με το Bigster, το οποίο είναι ένα πιο κλασικό SUV, με αυξημένη απόσταση από το έδαφος και ικανότητες εκτός δρόμου. Το Jogger διατίθεται επίσης ως πλήρως υβριδικό, με μικρότερο κινητήρα από εκείνον του Bigster, ξεκινώντας από 25.400 ευρώ.
Μεταξύ των ελάχιστων μικρομεσαίων SUV που υπάρχουν στην αγορά κάτω από τα 30.000 ευρώ, συναντάμε το MG HS, αν και η πιο προσιτή έκδοσή του (περίπου 26.000 ευρώ) δεν είναι διαθέσιμη σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, το Omoda 5 με περίπου 28.000 ευρώ, επίσης σε επιλεγμένες χώρες, και το Suzuki S-Cross με περίπου 29.000 ευρώ.

Η Dacia αναφέρει ότι κατάφερε να κρατήσει την τιμή του Bigster χαμηλά μέσω της έξυπνης χρήσης τεχνολογίας του Ομίλου Renault, όπως το σύστημα υβριδικής τεχνολογίας E-Tech, και της χρήσης σε όλα τα μοντέλα της του ίδιου πατώματος, CMF-B.
Η χρήση του πατώματος CMF-B σημαίνει ότι το Bigster, με βάρος λιγότερο από 1400 κιλά, είναι σημαντικά ελαφρύτερο σε σχέση με τους ανταγωνιστές του, σύμφωνα με τον Le Vot. Αυτό συμβάλλει στη μεγαλύτερη αποδοτικότητα και στη μείωση του συνολικού αποτυπώματος CO2.