
Σε ιστορικά χαμηλά κινούνται οι πωλήσεις αλλά κυρίως οι εξαγωγές της Tesla από το εργοστάσιο της Σανγκάης, με βάση τα στοιχεία που προκύπτουν στο κλείσιμο του Φεβρουαρίου.

Η εταιρεία του Elon Musk αντιμετωπίζει μια κρίση που ουσιαστικά είναι η πρώτη εδώ και τρία χρόνια από τότε δηλαδή που άρχισε η άνοδος των πωλήσεων και η παγκόσμια αναγνώριση των αυτοκινήτων της χωρίς αμφιβολίες.
Παρόλα αυτά η εμπλοκή του Musk με την πολιτική και η ανάληψη καθηκόντων στο πλευρό του Donald Trump έχουν κάνει πολλούς να χάσουν την συμπάθεια που είχαν προς τον πλουσιότερο άνθρωπο του κόσμου.
Επιπλέον τα χρηματιστήρια σε ολόκληρο τον κόσμο κλείνουν με συνεχιζόμενες μειώσεις στις τιμές των μετοχών και αυτό έχει αντίκτυπο στην αξία της εταρείας.
Σε σχέση με την πραγματική δουλειά όμως, που είναι οι πωλήσεις αυτοκινήτων η Tesla αντιμετωπίζει ένα πρόβλημα που μοιάζει πιο ανησυχητικό από τα συνήθη στατιστικά στοιχεία αυτής της εποχής. Για παράδειγμα εξήγαγε 3.911 αυτοκίνητα από το εργοστάσιο της Σανγκάης τον Φεβρουάριο, καταγράφοντας μείωση 87% σε σχέση με τα 30.224 οχήματα του προηγούμενου έτους και 86,8% σε σχέση με τον Ιανουάριο.

Οι πωλήσεις της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην Κίνα ανήλθαν σε 26.777 οχήματα, μειωμένες κατά 11,2% σε σχέση με πέρυσι και κατά 20,6% σε σχέση με τον Ιανουάριο.
Οι εξαγωγές αποτελούν το χαμηλότερο ποσοστό από τον Ιούνιο του 2022, όταν η Tesla εξήγαγε μόλις 968 αυτοκίνητα από την Σανγκάη. Οι λιανικές πωλήσεις στην Κίνα είναι οι χαμηλότερες από τον Οκτώβριο του 2022, όταν η Tesla είχε πουλήσει 17.200 οχήματα στην Κίνα. Οι εξαγωγές αντιστοιχούσαν μόλις στο 12,7% των πωλήσεων της Tesla στην Κίνα τον Φεβρουάριο, σε σύγκριση με 50,1% πέρυσι και 46,7% τον Ιανουάριο.
Συνολικά, η Tesla Κίνας πούλησε (συμπεριλαμβανομένων των εσωτερικών πωλήσεων και των εξαγωγών) 30.688 αυτοκίνητα τον Φεβρουάριο, μειωμένα κατά 49,2% σε σχέση με πέρυσι και κατά 51,5% σε σχέση με τον Ιανουάριο. Οι πωλήσεις ανά μοντέλο περιλαμβάνουν:
Model Y: 8.032 μονάδες (μείωση 77,8% σε σχέση με πέρυσι)
Model 3: 22.656 μονάδες (μείωση 6% σε σχέση με πέρυσι)
Παρά τη σημαντική πτώση στις εξαγωγές και τις λιανικές πωλήσεις, η σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2024 δεν είναι ιδανική λόγω της μεταβαλλόμενης ημερομηνίας των εορτών του Κινεζικού Νέου Έτους (CNY).
Επιπροσθέτως οι πρώτοι μήνες κάθε έτους είναι μια εποχή που η Tesla παραδοσιακά αντιμετώπιζε μια μικρή, άλλες φορές ανεπαίσθητη μείωση στον κύκλο εργασιών της. Ωστόσο αυτή τη φορά η κατάσταση μοιάζει κάπως σοβαρότερη.